Citat:
Ja, hon borde som tidigare sagt inte varit där, men nu var hon det. Jag tror dock inte att hon "med berått mod" försökte "köra en stor djävla bil mot sina medmänniskor", ty om så vore fallet så borde hon väl kört rakt fram, inte svänga höger, eller hur?
Jag tror nog inte att "agenten" hade "planerat att döda den här personen eller någon annan och sköt därför och inte för att han var rädd" men jag skulle inte bli förvånad om han hyste stor motvilja mot henne, kanske lika stor som "proffs demonstranterna" känner gentemot "ICE-agenterna". Jag tycker det hade varit utmärkt om hon kunde lagförts för de överträdelser hon eventuellt gjort sig skyldig till, men tycker likförbannat inte att de bör rendera summarisk avrättning medelst skott i huvudet.
Ja, hon borde som tidigare sagt inte varit där, men nu var hon det. Jag tror dock inte att hon "med berått mod" försökte "köra en stor djävla bil mot sina medmänniskor", ty om så vore fallet så borde hon väl kört rakt fram, inte svänga höger, eller hur?
Jag tror nog inte att "agenten" hade "planerat att döda den här personen eller någon annan och sköt därför och inte för att han var rädd" men jag skulle inte bli förvånad om han hyste stor motvilja mot henne, kanske lika stor som "proffs demonstranterna" känner gentemot "ICE-agenterna". Jag tycker det hade varit utmärkt om hon kunde lagförts för de överträdelser hon eventuellt gjort sig skyldig till, men tycker likförbannat inte att de bör rendera summarisk avrättning medelst skott i huvudet.
Det jag har sett är bilder på hur poliser fysiskt knuffas undan av att hon kör på dem. Hon kör snabbt.
Hade hon kört i snigelfart och alla andra människor hade varit långt bort så hade det kanske gått med bortförklaringar.
Nej, hon valde att köra mot människor som givetvis korrekt försvarade sig. De hade ingen anledning såklart att tro att hon inte hade hört dem eller liknande eller inte visste vad hon gjorde, utan hon riskerade att eller ville skada andra människor (spelar ingen roll vad hon tänkte rent juridiskt dock).
Att det är positivt att hon var en våldsbejakande extremist som nu inte kan skada människor mer hör ur en rättslig synvinkel inte hit.
Finns det någon anledning att tro att de inte åtminstone i ett ögonblick trodde att de var i fara. Givetvis inte. Offret kände ju inte den här kvinnan och hade givetvis inte planerat att skada eller träffa henne.