2026-01-10, 13:42
Medlem
GeneralRuskendruls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
De får inte gripa Amerikanska medborgare för att de står snett med bilen.
Fast nu är ju ”står snett med bilen” en falsk beskrivning av situationen. En korrekt beskrivning är ”blåljussabotage”.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av byggare bob
Jodå, det får de självklart göra givet situationen.
Nope, i detta fallet skulle de låtit henne åka efter att de noterat regnumret vilket kvinnan också föreslog.

Huvudregeln är att ICE inte ska gripa Amerikanska medborgare. Det är polisens jobb. Good var skyldig till en trafikförseelse på sin höjd.
Citera
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raktinyllet
Du är tyvärr hjärntvättad, han agerade i självförsvar och jag kan säga med 100% att han inte kommer bli straffad. Vänta och se

Jag försöker bara se objektivt på händelsen. Identifierar mig inte som vänster och tycker absolut att illegala migranter ska ut.
Citera
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Afro-Greger
Faktumet att han upplever sig hotad och kunde ha blivit helt överkörd ger honom rätten att öppna eld.
Nej det gör det inte.

Idiot.
Citera
2026-01-10, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muslimfitta
Som sagt, rasism och sexism. Det är vad ni tok- och extremvänstern är bäst på. Det är förresten det enda ni är bra på. Ni visar det jättetydligt.
Blir du ledsen när ingen blir imponerad av dina erövringar i Bangkok
Citera
Medlem
GeneralRuskendruls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Hon rattade åt sidan, och tänkte inte köra över honom. Jag har körkort och skulle inte köra om någon stod framför bilen nej men hon kanske hade panik.
Det hade nog han också, eftersom han blivit påkörd vid ett tidigare ingripande.
Citera
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKKINGEN
Bra början för en diktatur där allt fler inlåsta och rent av bara försvinner.
Så är det, Hitler började på samma sätt genom att döda kommunister och till sist blev det vardagsmat i samhället, som var världens mest belästa och sofistikerade nation Tyskland, och på slutet kunde vem som helst dö när som helst. För liv hade ingen mening, bara ideologi.
Citera
Medlem
Ko-vid-19s avatar
Den här bilden är rätt talande: https://imgur.com/a/YQ2UFlR
Citera
2026-01-10, 13:44
Medlem
[quote=Muslimfitta|93984739]
Du vet ingenting, trots att du försöker säga att du vet allt.

Har du sett senaste klippet med det sista Renee säger helt samlat innan hon skjuts till döds av den adrenalinstinne agenten?
”I am not mad at you…”.
Varför skulle en lugn ung mamma köra på agenten med flit - och därmed riskera ett långt fängelsestraff? Tror du verkligen att hon ville döda eller dö, så stilla som hon uppträdde sekunden innan?
Ice-snubbar har tyvärr alltför kort utbildning för det jobb som krävs - sålunda vart han aggressiv å pressad och gjorde nog ett fatalt misstag. Sen promenerade han till synes oberörd i väg - trots att den notoriske lögnaren Trump direkt sa att agenten skadats och förts till sjukhus!
Citera
2026-01-10, 13:45
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Som jag skrivit i ca 10 inlägg tidigare: Det enda som räknas här är om han upplever att han kommer att bli överkörd. Det är ett rimligt antagande vid skott 1 från hans perspektiv. Han står framför bilen och hon gasar.

Det kommer hålla i rätten också.

Varför ignorerar du att han skjuter henne i huvudet med två skott till genom den nedvevade vindrutan när bilen rullar förbi honom?
Citera
2026-01-10, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralRuskendrul
Fast nu är ju ”står snett med bilen” en falsk beskrivning av situationen. En korrekt beskrivning är ”blåljussabotage”.
Ingen annan hade problem med att köra runt hennes bil. Nu fick hon ju inte en chans att åka därifrån. Det var ju det hon ville göra.
Citera
2026-01-10, 13:47
Medlem
Citat:
Faktumet att han upplever sig hotad och kunde ha blivit helt överkörd ger honom rätten att öppna eld.
Ponera att jag går hem till dig med ett laddat vapen och plingar på dörren. Du öppnar och jag upplever därför att du försöker ta mitt vapen. Har jag rätt att skjuta dig då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in