2026-01-10, 12:58
Medlem
Afro-Gregers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filantropen888
Absurt att det här skulle behöva sluta i att någon dör... Varför står han framför bilen då om han känner sig så hotad. Nej, klassiskt amerikanskt övervåld från poliser, är väldigt vanligt där.

Han står framför bilen för att det är hans jobb att stoppa kvinnan. Det var ett dumt beslut ur risksynpunkt men ger i sig ingen ursäkt för kvinnan att trycka på gaspedalen och potentiellt köra över honom.

Skulden är denna gång helt och hållet vänsteraktivistens. Gasar man med en SUV mot beväpnad polis som beordrar att man kliver ur bilen så är det befogat att öppna eld.

Tydligen trodde de här två vänsterkvinnorna att det var riskfritt att störa ICE i sin yrkesutövning. Hoppas den överlevande vänsterkvinnan lärt sig att det är dumt att störa beväpnad myndighetspersonal när du utför sitt arbete. Det kan sluta mycket illa.

Kanske kan andra vänstermänniskor också dra lite lärdom av detta.
Citera
2026-01-10, 12:59
Medlem
Muslimfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Han förberedde det hela långt innan.
Kolla på hans egen film när han varvat bilen ett varv och står LÅNGT ut på bilens högra sida och sedan får jävligt bråttom till skjutpositionen.
Han hade till och med för bråttom och var tvungen att ta ett steg tillbaka till vänster för att nudda bilen!

Rena rama påhitt och konspirationsteorier. Långsökta idéer oförankrade i verkligheten. Det är vad ni tokvänster håller på med.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meyor
Skryta med? vart skryter jag att jag inte vet vad olika förkortningar står för? Jag var ganska klar i mitt inlägg att jag inte vet så du får gärna förklara.
Eller är det som vanligt att du måste googla upp det först?
Kul att du pratar flera språk, vet inte riktigt vad det har med saken att göra?
Varför skriver du "skrikvänster" om du inte vet vad vänster är?

Varför skriver du att ICE använder sina mobiler för att dokumentera ett ingripande när du inte kan deras policy?

Varför skriver du att min engelska är kass när jag länkar till sagda policy?
Citera
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av löl
Jag tyckte mig se ett UFO strax innan skjutningen. Kan de ha ett finger i detta tro?

Inga UFO:n, däremot visar någon av videona att där är en Tyrannosaurus Rex i bakgrunden.
Citera
Medlem
Ling.Xiaoyus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Tack för era svar - det är skönt att se att det finns sansade människor kvar här, även om vi drunknar i en flod av nonsens.

Personligen är jag "mätt" på denna händelse nu och det är för mig klarlagt vad som hänt och inget mer behöver egentligen sägas. Jo förresten, en sak kanske: vila i frid. Säga vad man vill om kvinnan och hennes agerande men det är likväl trist att hon dog. Stackars hennes barn. Och jag hoppas hunden i baksätet klarade sig oskadd!

Som du är inne på, säga vad man vill om hennes agerande men det är helt meningslöst och osmakligt att sitta här och kalla henne för psyksjuk vänsterflata som förtjänade att dö. Likaså att kalla ICE-agenten för blodtörstig Gestapo. Blir också "mätt" fort kring såna här händelser nuförtiden när 9/10 människor bara diskuterar för att hälla bensin på elden, oavsett om det är här eller på X, 4chan, Reddit, wherever.

Det behövs mer sofistikation i världen, oavsett om det gäller myndigheter och dess utövare, folk som vill protestera mot dessa, eller folk som vill kommentera angående detta online.
Citera
2026-01-10, 13:00
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Umarell
Det är ganska fantastiskt att det finns människor som hävdar att det inte fanns någon som helst anledning för agenten att skjuta. DN:s ledare inte minst. Hur kan man vara så blind för sina egna preferenser? Jag förstår att man inte gillar Trump eller hans jakt på illegala migranter. Men det betyder inte att den här agenten inte gjorde rätt i juridisk mening. Och någon annan måttstock kan man egentligen inte ha. Fatta det.
Man ser ett tillfälle där man kan rucka lite på sanningen i syfte att skapa svensk opinion mot det hemska, kapitalistiska USA som styrs av den onda högern.
Senast redigerad av ReedMe 2026-01-10 kl. 13:06.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Och det var därför han INTE kommunicerade med henne när hon sa "Dude, I'm not mad at you" samt cirkulerade runt bilen utan att säga ett knyst och sen fick jättebråttom att hoppa fram FRAMFÖR bilen IGEN?

Hur jävla många gånger måste detta påpekas , det är även hon som lägger in backen och rattar bilen så han hamnar framför bilen och sedan kör på honom.

Hur som helt spelar ingen roll det var 100% självförsvar detta kommer inte ens upp i rätten.
Citera
Medlem
löls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Inga UFO:n, däremot visar någon av videona att där är en Tyrannosaurus Rex i bakgrunden.

haha ja, det också.

Nu har tråden ballat ur

Edit:
Nu skiter jag i detta.
Caset är closed, vänsterextremisterna blev debunked och det var intressanta förvirrande inlägg dessa dagar.

Lycka till alla och cya next time
Senast redigerad av löl 2026-01-10 kl. 13:04.
Citera
2026-01-10, 13:01
Avstängd
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muslimfitta

Rena rama påhitt och konspirationsteorier. Långsökta idéer oförankrade i verkligheten. Det är vad ni tokvänster håller på med.
Varför fick han så bråttom att positionera sig framför bilen andra gången då?
Vad ska han göra framför eller på andra sidan bilen som är så viktigt om inte skjuta?
Hans kollegor är redan på andra sidan och han har ju dessutom en person att hålla koll på på den högra sidan där han befinner sig?
Citera
2026-01-10, 13:02
Medlem
Citat:
Vad ICE agenterna än hade tänkt sig göra, tvivlar jag på att detta räknas som en trafikkontroll.
Det saknar betydelse. Att stå eller röra sig framför bilen som är föremål för intresse är så grundläggande så det behöver inte ens påpekas tycker man.

Att skjuta på en bil som rör sig eller överhuvudtaget skjuta mot en bil är också något poliser får lära sig att inte göra.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Du ljuger. Jag har försvarat många som jag inte gillar, eftersom rätt ska vara rätt. Och jag är inte den ende. Varför påstår du att folk med en speciell uppfattning ljuger? Det gör ju dit till lögnare. Är det inte ganska ironiskt?

Det här är egentligen givetvis inte en politisk fråga.

Men MSM och Demokraterna går ut och uppviglar människor mot polisen och demokratin.

Det händer hela tiden att människor i kontakt med polisen istället för att bara lyssna istället gör farliga saker som att skrika och springa, det räcker med minsta misstanke om fara för att man givetvis måste reagera i självförsvar. Oftast lyckas man gripa någon utan att det blir skott såklart.

Nu så körde hon till och med i en bil, och mot människor. Såklart att hon blev skjuten.

Ni försöker politisera en vanlig polisiär incident.

99,99999999999999999 % av människorna som är "arga" för det här skulle inte vara det om det var en nazist som blev skjuten i Uzbekistan exempelvis i exakt samma situation.

Vilket alla givetvis vet.
Citera
Medlem
Citat:
De omringar bilen och vill få henne ut ur den.

En annan faktor som kan ha spelat in i hans beslut att skjuta är att en av hans kollegor har handen på dörrhantaget när hon gasar iväg, och riskerar att släpas med om det faller sig olyckligt. Mer och mer pekar på att han kommer att komma undan, alternativt få en väldigt lindrig dom.
Som sagt, att skjuta någon som kör stillastående från platsen, typiskt amerikansk övervåld från poliser. Hade aldrig hänt i Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in