Citat:
Ursprungligen postat av
byggare bob
Hur kan det vara nästan 4000 inlägg om vad som skedde när allt finns filmat från mängder av olika vinklar?
Är folk som påstår att något annat skett än det som faktiskt skett dumma och kan inte se och förstå, eller gör de sig dumma för att slippa se eller ser de och vet bättre men påstår motsatsen för att behålla sin ideologiska position?
Som en kommentator på vänstersidan sa: fokusera på skott två och tre om ni vill hitta något att kritisera och försöka få till något stort i domstol.
Japp, du har rätt, ett skott räckte inte för dåren...
Som jag redan sagt kan man diskutera detta till döddagar. Jag har dock svängt i frågan, från att se det som att kvinnan hade skuld i det hela och "FAFO" till att det var en avrättning av en okunnig agent som agerade värre än en mentalsjuk amerikansk polis. Visst, hon gjorde fel som inte lyssnade på auktoriteten, det MÅSTE man göra i USA. Visst, han kunde ha hoppat undan eller stått någon annanstans.
Inget förklarar varför han mördade henne.
Det som skett är en fruktansvärd
skamfläck.
Och jag är otroligt besviken att
istället för att en person som JD Vance går ut och säger t ex att "Vi ska tillsätta utredning, agenter ska skickas på kurser, skjutaren är tagen ur tjänst under tiden, ICE AGENTER HAR INTE RÄTT ATT SKADA BEFOLKNINGEN.."
Så går JD Vance ut i live intervju (igår) och säger att mannen och ICE har FULL IMMUNITY...!!! Då tvärvände jag. Det har alltså inte begåtts något fel och inget behöver rättas till... USA kan fucking gå under!