2026-01-10, 11:15
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Ronny
För att det är osannolikt att den kan träffat henne i huvudet.

Och du anser att du tillförlitligt kan göra den bedömningen? Varför då? Vilken erfarenhet har du av kriminalteknisk ballistik?
Citat:
Det var du som påstod att han kunde påverkats av en tidigare händelse som orsak till övervåldet. Således sannolikt PTSD.
Så din skala av trauma är 0 till PTSD? Det finns inga små eller stora steg mellan dessa?
Citat:
Ja, om motorn är igång och du misstänker att föraren kan vilja åka därifrån.
Varför skulle han misstänka att föraren skulle vilja åka därifrån när hon tillsynes satt helt lugnt och stilla och blev tillsagd av en federal agent att kliva ur bilen?
Citera
2026-01-10, 11:16
Avstängd
Nä hade en konservativt gjort detta så hade jag tänkt "FAFO"

Men du ser sällan höger folk, civiliserade människor som jag ute och stör ordningsmakten

Vi har konsekvens tänk vettu

Men det viktigaste är att ICE agenten och hunden är oskadd

Dödsboet kommer få svara för de brutala skadorna på den andra bilen... finns det ingen moral längre?

Citat:
Ursprungligen postat av DrOutlaw
Du bekräftar bara att ni är efterblivna incels som är glada över att en kvinna blev avrättad i onödan. Att du försöker göra det till en vänster/högerfråga visar det ytterligare. Ni i trumpsekten är verkligen sämst alltså
Citera
2026-01-10, 11:16
Medlem
remixutoheavens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Man ser det på hans egen video.
Efter han gått runt bilen ett varv, varför?, så byter hand med mobilen långt bort på höger sida om bilen.
Då kommer förstärkningen och han går mot fronten.
Precis när hon ropar Drive syns det tydligt att han tar ett steg till vänster för att nudda bilen med flit istället för att hoppa undan.
Precis innan han säger wooah.

Kamerans position är inte kroppens position, han håller luren i vänster hand.

Haha ni är så himla komiska och flyttar hela tiden era argument när ni ständigt blir motbevisade. Men absolut, fortsätt lev i eran alternativa verkligheten där han avrätttade henna pga politiska ställning eller att hon var lesbiskt.

Men nu ska jag ha en trevlig lördag, då jag redan klargjort min ståndpunkt i det här fallet flera gånger om.
Citera
2026-01-10, 11:17
Medlem
DrOutlaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raktinyllet
Så med fullt rattutslag så går bilen i sidled? Se på fan, man lär sig något nytt varje dag.

Ingen har sagt det och jag vet inte varför du tjatar om bilen går i sidled. Fullt rattutslag innebär att bilen svänger, är det verkligen så svårt att förstå?
Citera
2026-01-10, 11:18
Medlem
Kent-Ronnys avatar
Tillräckligt för att se det skottet inte träffar i huvudet.

Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Och du anser att du tillförlitligt kan göra den bedömningen? Varför då? Vilken erfarenhet har du av kriminalteknisk ballistik?

Så din skala av trauma är 0 till PTSD? Det finns inga små eller stora steg mellan dessa?

Varför skulle han misstänka att föraren skulle vilja åka därifrån när hon tillsynes satt helt lugnt och stilla och blev tillsagd av en federal agent att kliva ur bilen?
Citera
Medlem
remixutoheavens avatar
Citat:
Han ställer sig framför bilen. Utsätter sig medvetet för fara. Bilen touchar honom och han avrättar mer dubbla sidoskott.

Bra att du håller med om att han blir påkörd, då är min poäng klargjord och att han handlade sedan i nödvärn.

Önskar trevlig lördag.
Citera
Avstängd
och får jag köra på aktivister när de sitter på motorvägen? hur frestande det må vara...svaret är nej.

Hon skulle väl ha stannat och haft en sådan hastighet så hon kunde bromsa gubben men hon accelererade🥺

Har du inte ett körkort ? borde veta sånt annars

Citat:
Han ställer sig framför bilen. Utsätter sig medvetet för fara. Bilen touchar honom och han avrättar mer dubbla sidoskott.
Citera
2026-01-10, 11:20
Medlem
Cremefraicheds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
5% of People Detained By ICE Have Violent Convictions, 73% No Convictions

ICE är för fega för att ge sig på äkta kriminella. De väljer att skjuta mammor istället.

Att dom inte har blivit dömda betyder inte att dom inte har en kriminell bakgrund. Ska du nu faktiskt följa amerikansk lag så utför du en kriminell handling när du tar dig in i landet.

Men nu missledar du med att länka artikeln. Rapporten påpekar på att det är klart fler än 5%

"Of people booked into ICE custody this fiscal year (since October 1, 2025):

Nearly three in four (73 percent) had no criminal conviction.
Nearly half had no criminal conviction nor even any pending criminal charges.
Only 8 percent had a violent or property criminal conviction.
Only 5 percent had a violent criminal conviction."

Sen nu hur vi ska gå till faktiskta siffor om vad dom handlar om:
https://www.cato.org/sites/cato.org/files/2025-11/ICE%20Custody%20Data%20as%20of%202025-11-15.pdf

Oavsett här ifall nu nästan 3/4 inte skulle ha en dom på sig, betyder det att det är dåligt att dom plockar den 1/4 som faktiskt var kriminell?

Men låt oss faktiskt prata lösningar här, vad ska dom göra istället? Ska dom låta alla illegala invandrare som ändå begick ett brott att ta sig in till USA (Ja, det är olagligt att ta sig in i USA på en federal nivå), ska man ignorera lagen för att dom är laglydiga när dom väl är inne?

Utveckla gärna.
Citera
Medlem
Kent-Ronnys avatar
Det syns en touch men förklarar inte varför han måste skjuta två skott genom sidorutan för att avrätta henne. Tydligt övervåld och han bör lagföras.

Citat:
Ursprungligen postat av remixutoheaven
Bra att du håller med om att han blir påkörd, då är min poäng klargjord och att han handlade sedan i nödvärn.

Önskar trevlig lördag.
Citera
Medlem
DrOutlaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David1982
Nä hade en konservativt gjort detta så hade jag tänkt "FAFO"

Men du ser sällan höger folk, civiliserade människor som jag ute och stör ordningsmakten

Vi har konsekvens tänk vettu

Men det viktigaste är att ICE agenten och hunden är oskadd

Dödsboet kommer få svara för de brutala skadorna på den andra bilen... finns det ingen moral längre?

Och du bevisar ännu en gång vilka idioter ni är. För dig är det viktigare att hon avrättades än att en vidrig ice-agent på powertrip inte riskerade att få ett blåmärke som värst

Första skottet i framrutan är dessutom längst ut på kanten och dom andra skotten går genom sidorutan. Vad tror du det indikerar tillsammans med fullt rattutslag?
Hon försökte åka därifrån, hon försökte aldrig köra på honom och avrättningen går inte att försvara. Om man inte är basement dweller så klart.
Senast redigerad av DrOutlaw 2026-01-10 kl. 11:25.
Citera
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodaifickan
Försökte hon köra på agenten? Sannolikt inte, då hon förmodligen hade blicken på de två som kom från sidan när hon börjar rulla och han springer in framför bilen.
Man ser tydligt på filmen som är filmad från agentens POV att hon tittar rakt fram när hon väljer att accelerera.
Citat:
Tillräckligt för att se det skottet inte träffar i huvudet.
Inte någon erfarenhet alls alltså. Bra, då har vi utrett det.
Citera
2026-01-10, 11:21
Medlem
Kent-Ronnys avatar
Osammanhängande resonemang. Mår du bra?

Citat:
Ursprungligen postat av David1982
och får jag köra på aktivister när de sitter på motorvägen? hur frestande det må vara...svaret är nej.

Hon skulle väl ha stannat och haft en sådan hastighet så hon kunde bromsa gubben men hon accelererade🥺

Har du inte ett körkort ? borde veta sånt annars
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in