2026-01-10, 09:22
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rostro
Läs här:

https://www.nbcnews.com/news/mideast/how-saudi-royal-crushed-his-rivals-shakedown-ritz-carlton-n930396

Nej jag vill att du berättar istället för att länka irrelevanta händelser på andra sidan jorden.

Det finns inte ens några som helst bevis för att någon prins befann sig på Mandalay eller ens i Vegas…
Citera
2026-01-10, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Mannen i baseballkläder som ses "eskorteras" i Tropicana är Jason Buff - Tropicanas säkerhetschef - klädd i kläder från ett baseballmärke han själv är återförsäljare för samt dekorerad med en tatuering på ankeln som han bevisligen har - och han har dessutom själv gått ut offentligt och sagt att det är han själv som syns på filmen.

Länk där han säger det då tack.
Citera
2026-01-10, 10:14
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Länk där han säger det då tack.
Jag länkade det i detta inlägg 2017 men den länken verkar inte fungera längre - du kanske kan hitta det i wayback machine eller liknande.
Citera
2026-01-10, 10:16
Bannlyst
SionakePlisssken, House of Saud-spåret är EN av teorierna, det kan givetvis varit något helt annat det handlade om.
Men att det var The Lone Gunman känns extremt långsökt och osannolikt.
Citera
2026-01-10, 10:22
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adaptern
SionakePlisssken, House of Saud-spåret är EN av teorierna, det kan givetvis varit något helt annat det handlade om.
Men att det var The Lone Gunman känns extremt långsökt och osannolikt.
Nazaptern: det finns ju inte ens ett House of Saud-spår eftersom det inte finns minsta tecken på att de var i Vegas då… Inga tecken på att de reste dit eller därifrån, inga tecken på att de bodde på hotellet, inga vittnen som sett dem - ingenting… dock skickade prinsen alltså sina kondoleanser efter skjutningen - från Saudiarabien….
Citera
2026-01-10, 10:27
Bannlyst
Citat:
Nazaptern: det finns ju inte ens ett House of Saud-spår eftersom det inte finns minsta tecken på att de var i Vegas då… Inga tecken på att de reste dit eller därifrån, inga tecken på att de bodde på hotellet, inga vittnen som sett dem - ingenting… dock skickade prinsen alltså sina kondoleanser efter skjutningen - från Saudiarabien….
Spåret är ju Mandalay Bay och dess översta våningar, Sionake.
Citera
2026-01-10, 10:30
Medlem
Citat:
Du kanske borde läsa moderatorsmeddelandet så jag klipper in det åt dig:

Viktigt: VIKTIGT. Läs om länkar och annan information innan du postar i Konspirationsforumet!

Tänk på det här, innan du postar i Konspirationer och där tillhörande underforum:

Länkar
* Det finns dedikerade länktrådar i samtliga underforum. Vill du dela med dig av länkar, är det där posten ska hamna. Diskussionstrådarna är avsedda för diskussion, inget annat (Det är helt okej att använda länkar som källor i poster - och det är också okej att posta länkar om någon bett dig styrka något du tidigare påstått.).

Alltså:
Länkar ska postas i länktråden.
I diskussionstråden ska det diskuteras
Om en länk behövs för att styrka en diskussion, som källa tex så är det okej, men det är inte okej att bara posta texter i stilen "Här visas det att xxx gjorde yyy", eller "Kolla här, det är tydligt att det är något lurt", eller "Hani gjorde dittan som synes i den här videon".
Det kan också vara okej att posta en länk om någon begärt en källa från en tidigare post. Men då ska det bara vara länkar som styrker tidigare post. Inte nya länkar, eller lite länkar i allmänhet.
En post ska huvudsakligen innehålla egen diskussion
Poster som bara innehåller länkar, eller bara en kort text och länk, utan anslag till diskussion från postaren, som placeras i andra trådar kommer att raderas som OT. Vid upprepning kommer varning utdelas. Radering av länkposter kommer inte nödvändigtvis meddelas.

Ok tack är ny här, ska vara mer nogräknad. Däremot var artikeln jag länkade till relevant om man antar att det var ett misslyckat attentat på MBS eftersom det skedde en månad efter skjutningen. Angående MBS vara eller icke vara i Las Vegas är det enda vi vet att han har ett hål i sitt schema, enligt Ian, den dagen.
Citera
2026-01-10, 10:41
Medlem
Citat:
Jag länkade det i detta inlägg 2017 men den länken verkar inte fungera längre - du kanske kan hitta det i wayback machine eller liknande.

Länkarna funkade inte och hans fulla namn verkar vara Jason Buffington. Jag får inte upp några bilder när jag söker på honom. Finns en LinkedIn profil utan bild dock. Han har en tatuering på benet som syns tydligt och det är osannolikt att MBS skulle ha en tatuering. Du har nog rätt angående den videon.

Ska börja gå igenom denna tråd ordentligt. Det som jag tycker är konstigt är att det video material som finns eller har släppts från offiiciellt håll är så smalt. På hotellen måste det finns finnas kameror i varende korridor. Det påminner mig lite om när de släppte video på Tyler Robinson som hoppar från taket efter att ha skjutit Kirk. Det är helt uppenbart att det finns video på när han tar skottet. Jag fattar att de inte släpper det eftersom det är en pågående utredning. I detta fall där fallet är avslutat kan de väl släppa videomaterial från officiellt håll, exempelvis från hotellet. Exempelvis där Paddock släppar in alla väskor eller Jose Campos heroiska insats etc
Citera
2026-01-10, 10:47
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Länkarna funkade inte och hans fulla namn verkar vara Jason Buffington. Jag får inte upp några bilder när jag söker på honom. Finns en LinkedIn profil utan bild dock. Han har en tatuering på benet som syns tydligt och det är osannolikt att MBS skulle ha en tatuering. Du har nog rätt angående den videon.

Ska börja gå igenom denna tråd ordentligt. Det som jag tycker är konstigt är att det video material som finns eller har släppts från offiiciellt håll är så smalt. På hotellen måste det finns finnas kameror i varende korridor. Det påminner mig lite om när de släppte video på Tyler Robinson som hoppar från taket efter att ha skjutit Kirk. Det är helt uppenbart att det finns video på när han tar skottet. Jag fattar att de inte släpper det eftersom det är en pågående utredning. I detta fall där fallet är avslutat kan de väl släppa videomaterial från officiellt håll, exempelvis från hotellet. Exempelvis där Paddock släppar in alla väskor eller Jose Campos heroiska insats etc

Som jag skrev tidigare så finns det ett väldigt strikt regelverk kring hotellens övervakningskameror - de skulle bli stämda på enorma belopp om de släppte sådana filmer. Folk vill till exempel inte bli uthängda när de springer runt i korridorerna med älskarinnor och horor eller knarklangare.
Citera
2026-01-10, 10:49
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adaptern
Spåret är ju Mandalay Bay och dess översta våningar, Sionake.

Ja om du tycker det är värt att kalla för ett spår att hotellet har översta våningar så får du väl tycka det, Nazaptern.
Citera
2026-01-10, 10:50
Bannlyst
Citat:
Ja om du tycker det är värt att kalla för ett spår att hotellet har översta våningar så får du väl tycka det, Nazaptern.
Vilka ägde dom översta våningarna?
Citera
2026-01-10, 10:52
Medlem
Citat:
Som jag skrev tidigare så finns det ett väldigt strikt regelverk kring hotellens övervakningskameror - de skulle bli stämda på enorma belopp om de släppte sådana filmer. Folk vill till exempel inte bli uthängda när de springer runt i korridorerna med älskarinnor och horor eller knarklangare.

Fattar det men då sitter vi där.... med massa frågor som inte kan få svar. Men det var inga problem att släppa flera videosekvenser av övervakningskameror på Paddock framför hissen med massa väskor exempelvis (ska inte länka). Där han står med en anställd som de blurrat ansiktet på. Då borde det vara enkelt att klippa ut en liten sekvens när Jose Campos är där och blir skjuten i benet. Det kanske finns men har inte kommit så långt än.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in