2026-01-10, 08:53
Medlem
En stor tuff polis tappar det fullständigt och skjuter en tant med 3 skott i huvudet.

Polisen själv mår självklart piss och lär ha gjort sin sista dag i tjänst.

Inom Ice lär det inte vara särskilt muntra tongångar. Tror ni ens de har några aktiviteter alls just nu?

Trumps regim lär hata denna incidenten eftersom de var så dumma att omedelbart skylla på terrorism och stödja Ice innan de visste särskillt mycket. Eftersom Trump aldrig backar så tror jag inte han kommer kommentera detta mer.

Om man nu stödjer Trump och hans sjuka regim så är det bästa att:

- beklaga det som hänt och kanske påpeka att det är väldigt många som jobbar i Ice och det sker många insatser under tuffa förhållanden. Misstag kan ske

- uppmana till en ordentlig utredning och kanske rättegången

Frågan som jag aldrig kan förstå är varför Maga-snubbar alltid väljer den mest rubbade vägen:

"Kvinnan var farlig och försökte köra över polismannen - helt rätt att skjuta henne"

Alla som sett filmerna ser ju att det är en avrättning, det visste man efter den första filmen.

Så med efter denna kedja enkelt resonemang kan man säkert säga att svenska maga-angängare är något av:
- helt rubbade i hela huvudet
- troll som bara tycker det är kul och lämpligt att vara störiga mot vanligt folk.
- (AI) botar
Citera
2026-01-10, 08:54
Medlem
frdks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
"Drive baby drive."

https://www.youtube.com/watch?v=rpcCQTGfPLo

Bra att mobiltelefoner finns i såna här fall, detta hade stått sig ord mot ord annars.
Rätt klart case av självförsvar.

Sen var nog aldrig syftet att köra på, hon svänger faktiskt samtidigt som hon kör, men det kunde ju polismannen omöjligt veta, han känner bara att bilen racar mot han.

Jag hoppas det blir fällande dom för uppvigling eller vållande till annans död här för kvinnorna runt om.
Hon hetsades till att köra.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Borasare1980
På nya videon som släpps kan man ju åtminstone konstatera att hon gasar fullt medan hjulen fortfarande är ställda vänster och hon inte hunnit vrida ratten tillräckligt höger. Hade hjulen fått vägfäste istället för att slira hade svängradien och accelerationen blivit såpass stor att agenten definitivt varit tvungen att hoppa undan för att inte bli påkörd.

Förmodligen försöker hon dock i första hand smita snarare än att meja ner agenten med tanke på att hon gör fullt rattutslag i svepande rörelse.

Man kan också konstatera att agenten inte ännu dragit vapnet i ögonblicket kvinnan gasar. Hon uppfattar antagligen inte faran att omedelbart bli skjuten om hon trotsar agenternas befallning och börjar köra.

Agenten drar vapen och avlossar sina skott blixtsnabbt på bråkdelen av en sekund direkt när kvinnan stampar på gasen. Han agerar på ren intränad reflex i självförsvar utan betänketid. Tränad att reflexmässigt i första hand skjuta snarare än att hoppa undan.
Jag trodde han drog vapnet redan när hans kollega beordrade kvinnan att kliva ur. Som en försiktighetsåtgärd. Men du har säkert rätt.
Citera
Medlem
löls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av byggare bob
Det här alltså ...

Det är övertydligt att hjulen är riktade rakt mot polisen när hon börjar köra framåt. Det finns super-slow-motion på det. Han drar inte sitt vapen innan hon börjar köra mot honom.

Hur man kan efter 4000+ inlägg fortfarande argumentera tvärtom?

Exakt 👍
Hela händelsen är debunkad
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Finns det en konflikt, okej.

Trump har finansierat Israels folkmord.

Sakfrågan, ja du definierar henne som terrorist, det har jag förstått, och du tycker att mördaren är demokratins tjänare.

Trevlig helg!

Du kanske ser ett mönster.

En kvinna försöker köra över en polis.
Ett land går in och våldtar och kidnappar civilbefolkningen i ett annat.

Du ställer dig alltid på förövarnas sida.

Om en nynazist försökte köra på en polis för att hindra polisen för att spränga deras nynazistiska organisation och drogkartell så skulle du dock i exakt samma situation ha ställt dig på polisen sida så klart.

Ditt politiska käbbel är lätt att se igenom.

Trevlig helg, Vladimir.
Citera
2026-01-10, 08:58
Avstängd
Kungenshoras avatar
Citat:
Likgiltighetsuppsåt är när du gör någonting utan att bry dig om konsekvenserna. Du är likgiltig inför vad som sker.

Du kan trampa ned gasen och vara likgiltig inför att det står en person framför bilen. Du kan vara likgiltig och skrika åt en annan att köra trots att det står en person framför bilen.

Sedan är det amerikansk lag som gäller och de kan säkert ha andra formuleringar, men som princip ...
Jo det vet jag också men det är inte alla brott som man kan ha likgiltighetsuppsåt till.

Homeland Security och Donald Trump hävdar att detta är terroristbrott och att flera gärningsmän omringat ICE-agenter samt att trebarnsmamman försökte ramma "them".
Alltså inte en ICE-agent utan flera agenter som påstås ha varit i färd med att försöka få loss ett fordon som fastnat i snön.

Jag kan inte se att videorna styrker det påståendet på något sätt.

Här är en rekonstruktion av händelsen:
https://edition.cnn.com/2026/01/09/us/ice-shooting-minneapolis-renee-good-cell-phone-invs

Så med likgiltighetsuppsåt måste ni väl syfta på något trafikbrott?
Det är isåfall ett rejält avsteg från den officiella förklaringen!
Citera
2026-01-10, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Jo det vet jag också men det är inte alla brott som man kan ha likgiltighetsuppsåt till.

Homeland Security och Donald Trump hävdar att detta är terroristbrott och att flera gärningsmän omringat ICE-agenter samt att trebarnsmamman försökte ramma "them".
Alltså inte en ICE-agent utan flera agenter som påstås ha varit i färd med att försöka få loss ett fordon som fastnat i snön.

Jag kan inte se att videorna styrker det påståendet på något sätt.

Här är en rekonstruktion av händelsen:
https://edition.cnn.com/2026/01/09/us/ice-shooting-minneapolis-renee-good-cell-phone-invs

Så med likgiltighetsuppsåt måste ni väl syfta på något trafikbrott?
Det är isåfall ett rejält avsteg från den officiella förklaringen!
Det är amerikansk lag som gäller så det blir bara spekulation att använda ordet likgiltighetsuppsåt men bägge kvinnor kan ha varit likgiltiga för det de gjorde.

Den ena skriker "drive drive!" utan att bry sig om att det står en person framför bilen och den andra trampar på gasen utan att bry sig om att det står en person framför bilen.

Den ena betalade priset omedelbart. Den andra antar jag lär bli åtalad.
Citera
2026-01-10, 09:07
Medlem
Citat:
Det här alltså ...

Det är övertydligt att hjulen är riktade rakt mot polisen när hon börjar köra framåt. Det finns super-slow-motion på det. Han drar inte sitt vapen innan hon börjar köra mot honom.

Ja?
Du vet att bilen bör vara i rörelse när man vrider på ratten väl?
Har sett så många videos på Karens som står på en parkering och paxa
Citera
2026-01-10, 09:08
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alex-tuta
Agenten stog framför bilen, det är tack vare att han hade snabba reflexer som gjorde att han inte träffades värre av bilen.
Kvinnan visste mycket väl vad hon gjorde. Hon hade åkt omkring och aktivs stört och terroriserat ICE under dagen.

Det är inte samma sak som att vilja döda någon och det rättfärdigar inte att skjuta ihjäl någon. Världen ha blivit vansinnig. USA framförallt.
Citera
2026-01-10, 09:09
Medlem
Citat:
Det här alltså ...

Ja?
Du vet att bilen bör vara i rörelse när man vrider på ratten väl?
Står jag som en Karen och paxar en parkeringsruta exempelvis, har jag då rätt att skjuta någon som tröttnar och försöker tränga undan mig med bilen?
Har sett många såna youtube videos nämligen.
Citera
2026-01-10, 09:10
Medlem
Raktinyllets avatar
Fan vad korkat av vänstern att försöka ljuga om att det skulle vara någon form av avrättningen när det finns filmer som 100% visar att kärringen försökte köra över ICE-agenten.
Citera
2026-01-10, 09:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fleavmoe
Det är inte samma sak som att vilja döda någon och det rättfärdigar inte att skjuta ihjäl någon. Världen ha blivit vansinnig. USA framförallt.

Kolla ICE agentens kroppskamera. Hon gjorde ett medvetet val och fick betala för det.

https://youtu.be/WVMBDUcLXQI?si=JjEo79f1uHvWUtt2
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in