2025-12-12, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aurora Borealis
Pappa Lennart levde 1914-1964 så det är säkert hans grav du har hittat.

Sonen Bertil (1939-2020) vilar i Arholma minneslund enligt dödsannons i DN. Han efterlämnade hustru och två barn samt flera barnbarn. Hans yrkestitel var studierektor enligt flera befolkningsregister.

Stort tack Aurora Borealis!

Jag misstänkte att Bertil kanske lämnat Uppsala. Han fick iallfall ett ganska långt liv, speciellt jämfört med familjen han föddes in i. Dock säkerligen ett liv fyllt av ånger och samvetskval.

Han verkar ha varit en bra person under sitt liv bortsett från denna händelse. Kondoleanserna hyllar honom som en hedersman.
Senast redigerad av KrimHist 2025-12-12 kl. 16:47.
Citera
2025-12-15, 16:43
Medlem
GM var rektor på en skola inte långt ifrån Stockholm under fem år på 80-talet. Undrar om det var känt bland eleverna vad rektorn ställt till med i sin ungdom drygt 30 år tidigare? Då GMs nära familj fortfarande är i livet så ger jag mig med att rota mer.
Citera
2025-12-15, 17:06
Medlem
Orm Ondes avatar
Pappan i familjen, Lennart, blev bara femtio år. Det var inte mycket ens 1964, så man undrar om han kanske tog livet av sig? Det måste varit minst sagt vidrigt att leva med att hans son tagit livet av hans hustru och dotter.
Citera
2025-12-18, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orm Onde
Pappan i familjen, Lennart, blev bara femtio år. Det var inte mycket ens 1964, så man undrar om han kanske tog livet av sig? Det måste varit minst sagt vidrigt att leva med att hans son tagit livet av hans hustru och dotter.

Jag tänkte exakt samma tanke.
Citera
2026-01-09, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KrimHist
GM var rektor på en skola inte långt ifrån Stockholm under fem år på 80-talet. Undrar om det var känt bland eleverna vad rektorn ställt till med i sin ungdom drygt 30 år tidigare? Då GMs nära familj fortfarande är i livet så ger jag mig med att rota mer.

Hann du se en väldigt intressant detalj om lägenheten innan du slutade rota?
Citera
2026-01-09, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orm Onde

Det behöver inte vara självmord. Han kan ha gått under av sorg också. Slutat äta eller börjat dricka osv. Finns många sätt man kan dö på i förtid efter en sådan händelse.
Citera
2026-01-09, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Hann du se en väldigt intressant detalj om lägenheten innan du slutade rota?

Nej, du får gärna skriva vad du hittat?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in