2026-01-09, 23:06
Medlem
remixutoheavens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregLestrade
Som ganska tydligt visar att hon försöker köra från scenen och även visar att han står vid sidan av bilen.

Det visar också tydligt att han blev påkörd.

Citat:
Ursprungligen postat av Graavarg
Det är ingen bodycam, skytten gick runt och filmade med sin egen telefon. Och filmen är klippt eller bearbetad på nåt sätt, för tiden stämmer inte ihop med det som faktiskt hände.

Hur den är filmad spelar ingen roll, utan innehållet. Du får gärna visa hur filmen är klippt eller bearbetad, du får gärna styrka ditt argument kring att den inte stämmer ihop mend som hände. Vad är det du menar som saknas i filmen? För just nu svamlar du i nattmössan.
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snurrespratt24
Det fascinerar mig att folk som själva bryter mot lagen sedan kräver att andra följer lagen. Kvinnan har ägnat timmar åt att störa en myndighets arbete. Verkligen inte laglydigt. Men när hon blir skjuten är det plötsligt viktigt att utreda och döma enligt lag. Varför?

För att ge ett (civiliserat) exempel. Jag gillar absolut inte Greta. Jag är höger; M/SD och tycker inte alls hennes åsikter är bra. Låt säga att denna Greta sätter sig framför riksdagen. Det är inte laglydigt att sitta där. Hon stör.

Bör hon då skjutas ihjäl på fläcken? Jag tycker inte riktigt det.

Om hon blir ihjälskjuten på fläcken av någon trigger-happy polis. Bör det utredas? Ja.

Även om jag absolut inte gillar Greta.
Citera
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mangne
Alla kan se på filmen att hans liv inte var i fara då han sköt

Alla ser att kvinnan är obstinat och använder fordonet på ett otillbörligt sätt.
Citera
2026-01-09, 23:07
Avstängd
Inte ens Reagan vann Minnesota...men lite OT, vad är din poäng? att politiker ljuger? 😱😱😱

Denna forum handlar om en arg flata som dog för hon saknade hjärna inte om vem som vann Minnesota

Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
CNN hade just nu en lite intressant kommentar som relaterar till detta. Dödsskjutningen inträffade i Minnesota (Trump-anhängare som missade skolan, slå upp var det ligger).

Trumpen hävdar nu att han vann presidentvalet i Minnesota alla sina 3 gånger (2016, 2020, 2024). Rätt är: He lost Minnesota to Hillary Clinton in 2016, Joe Biden in 2020 and Kamala Harris in 2024.

Hur är det möjlig att MAGA-sekten kan leva i en sådan totalt felaktig verklighet?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Igen: riktigt, riktigt efterblivet resonemang. Inte undra på att det blev sektmongo av dig.
Men inget svar. Jag tar det som att du är svarslös.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snurrespratt24
Det fascinerar mig att folk som själva bryter mot lagen sedan kräver att andra följer lagen. Kvinnan har ägnat timmar åt att störa en myndighets arbete. Verkligen inte laglydigt. Men när hon blir skjuten är det plötsligt viktigt att utreda och döma enligt lag. Varför?
Det var tamig fan de mest hjärndöda kommentaren på åratal,,Du menar alltså på fullt allvar att myndigheter skall ges rätt att använda olagliga metoder mot medborgare som bryter mot lagen? Du passar bättre som medborgare i Iran eller Nordkorea,,!
Citera
2026-01-09, 23:08
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gridiot
Men döm henne i domstol då i stället för att skjuta henne i huvudet!

Ja om hon hade gjort det normala och klivit ur fordonet så hade hon idag levt och suttit häktad.
Citera
Medlem
Muslimfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferh
Ja, innan så hade jag enbart åsikten att hon var en idiot som förtjänade att dö och att allt var enbart hennes fel, men nu så inser jag att jag hade fel och att det fanns mer än en idiot i bilen.

Hennes butchiga, bitchiga, genomvidriga fula flata till fru borde sättas dit för anstiftan till mord eller medhjälp till mordförsök och då det också är politiskt motiverat, inhemsk terrorism.
Senast redigerad av Muslimfitta 2026-01-09 kl. 23:11.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Konstigt att han inte tappar mobilen han håller i eller ger ifrån sig nåt ljud. Han ser iaf vart kvinnan svänger och verkar inte frukta för sitt liv eftersom han inte ens bemödar att flytta på sig ett steg.

Är du döv? Du hör klart och tydligt att han ger ifrån sig ljud, varför det nu skulle spela någon roll. https://x.com/JDVance/status/2009688858036986310

Dessutom är det en bodycam, inte en mobil din idiot.

Hon kör rakt på honom, gasar dessutom på påhejat av sin vän. Och polisen har all rätt att försvara sig själv och skjuta henne. En bil i denna situation beaktas som ett mordvapen.

Citat:
Key Aspects of 18 U.S.C. § 111(b) & Vehicles
Federal Jurisdiction: The law applies when the federal officer is acting in their official capacity.
Definition of "Dangerous Weapon": A vehicle, such as a car, can be considered a dangerous weapon if used with the intent to cause bodily injury or threaten an officer, even if it's not typically a weapon.

Aggravated Assault: Using a vehicle in an aggressive manner (like driving it at an officer) can elevate a simple assault under § 111(a) (up to 8 years) to an aggravated assault under § 111(b).

Force and Intent: The statute requires forcible conduct, but actual physical contact isn't always needed; threats or actions creating fear can suffice, especially with a weapon.
Senast redigerad av korvstofft 2026-01-09 kl. 23:10.
Citera
2026-01-09, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gridiot
Men döm henne i domstol då i stället för att skjuta henne i huvudet!
Varför då? Hon brydde sig inte om lagen. Varför ska lagen bry sig om henne? Jag tycker det är bättre att det görs på det laglösa sättet. Som hon själv föredrog.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David1982
Så fan heller
Ingen saft och bullar här inte

New sheriff in town baby

Hon skulle arresteras, hon flydde och dog...

Vad kan vi lära oss från detta? att kanske låta ICE göra sitt jobb?

Ice-personal får inte arrestera amerikanska medborgare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omniscientpotent
Du kan ju försöka låtsas vara något annat än en fattig patetisk incel, men då skulle du ju undvikit att skriva sådana här fattiga inlägg man skäms över:

yes fortsätt kalla alla incels men det är inte 2019 längre så du kan fortsätta gråta istället

Ja tänk om någon av er cucks någonsin skulle kunna köpa en sådan dyr bil
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in