2026-01-09, 22:20
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEF1
En till video på händelsen.
CBC news, Andrew Chang.

https://m.youtube.com/watch?v=ZEiw1rMjZsc

Eller, ja fler olika klipp från olika vinklar som försöker visa vad som hände.

Tycker det är en bra och djuplodande analys. Man ser skytten, som ju är ur vägen, avfyra skotten då dödsoffret försöker köra iväg med sin bil. MAGA-gänget får gärna publicera andra videos och fakta, så diskuterar vi dessa. Allt vi och den fria världen söker i alla frågor är fakta och relevans.

Min personliga åsikt: Oavsett vad som hände; så har en medelålders kvinna i en bil blivit ihjälskjuten av en federal polisman. I alla utvecklade samhällen så leder det till en utredning och sen kan vi börja tycka.

Om självaste presidenten direkt uttalar sig och uttalar att det var "vänstermaffian som förtjänar att dö", ja då har vi problem som västerländskt upplyst samhälle (sedan 1700-talet).

Bara för att inflika: Jag står åt höger i skalan; konservativ, frisinnad, gillar icke kommunister och vänster.
Citera
2026-01-09, 22:21
Medlem
Afro-Gregers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TasteMyGlock
Visst, men han skjuter ju två skott i sidfönstret med. Om jag ser ett klipp där en beväpnad rånare sänks med 3 skott så värmer det innanför västen. Men denna situationen är ju inte ok. Varje utbildad polis eller annan utbildad beväpnad personal inser ju det. Blir mer en efterkonstruktion att försvara agerandet.

Ja det är lite så jag ser det. Skott 1 är befogat men 2 och 3 är tveksamma. Å andra sidan är det ett kort tidsförlopp och när han väl bestämt sig för att skjuta kan det vara en "naturlig" reaktion att fortsätta. Hans hjärna har tagit beslutet att skjuta henne vid tillfället för skott 1.
Citera
2026-01-09, 22:23
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Omniscientpotent
Skönt att du är nöjd med ett skott i huvudet. Gjorde tydligen en positiv skillnad.
Jag är glad över att man inte bara kan hindra lagen genom att enbart blockera den med sin bil.

Samhället ska inte utvecklas till att man kan blockera allt man inte tycker om oavsett vad en regering eller president beslutat om, det är just denna trend vi är på väg emot, man gör som man själv vill o tycker.
Även jag påverkas negativt av allt detta som inte följs utan man gör som man tycker, jag använder systemet sten hårt för fler folk gör det, genom att fler o fler gör som man själva tycket tappar vi all moral i samhällena.

På så sätt får Renee gå ner som en lite martyr bara folk börjar respektera oliktänkande, det vi röstar för, bra för en vinner menas inte man ska göra allt för att förhindra, för det känner jag själv att jag påverkas av, skiter andra skiter jag i systemet,
Citera
Medlem
Enligt fake news-media var hon ju bara där och lämnade ett barn och ”råkade” bli stoppad.
Att detta var en lögn vet alla som kan tänka själva. Bodycam-videon slår definitivt hål på den storyn.

Fuck around and find out. Händelsen borde bli en läxa för alla hjärndöda vänsteraktivister.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Graavarg
I en fungerande demokrati och rättsstat är det normalt inte dödsstraff för att demonstrera mot olika former av statlig verksamhet, inklusive polisingripanden. Det utmäts heller inte "live" på gatan, utan rättegång. Sånt händer inte ens i länder som Iran, faktiskt. Där får man åtminstone en skenrättegång innan man hängs.

Och "självförsvar" är bara bullshit. På riktigt.

Men det ska bli intressant att se vad som händer härnest. Inte minst eftersom Trump-administrationen nu använder FBI för att t.o.m. förhindra att den lokala och regionala polisen får insyn i utredningen.

Att skjuta ihjäl en trebarnsmamma för att hon försöker köra iväg var ett (helt vansinnigt) misstag. Att presidenten, vicepresidenten och chefen för Homeland Security direkt går ut och blåljuger om vad som har hänt var ett stenkorkat misstag. Att låsa ute den lokala polisen från utredningen med hjälp av knähunden Patel var ett helt fnattigt och totalt onödigt misstag. Fast om Trump-regimen ville polarisera USA ytterligare och skruva upp hatet mot ICE till max så har de förstås gjort allting rätt.

"Att skjuta ihjäl en trebarnsmamma för att hon försöker köra iväg var ett (helt vansinnigt) misstag."
Hon skjuts för att hon försöker köra på ICE-agenten.

Sedan finns det visst lagstöd för att skjuta misstänkta som flyr. Det beror på hur situationen ser ut.
Citera
2026-01-09, 22:24
Medlem
Citat:
Hon vinkar fram bilar från ICE.

https://www.reddit.com/r/law/comments/1q6p4uv/the_minneapolis_woman_who_was_shot_in_the_face/

Här är inzoomat:

https://x.com/JordanUhl/status/2009065159655059909

Men dåså. Hon kanske bara skulle in och köpa mjölk, därför hon står mitt i vägen och lungt snackar skit med agenten som sköt henne.

att hon "vinkar förbi"(dom borde sagt tack för att dom får köra förbi på hennes order.) betyder inte hon inte i flera timmar innan medvetet försökt obstruera vägen när agenterna gör sitt jobb. Ni lägger all vikt på smådetaljer och skiter i the big picture som ni älskar att göra. Vem vet varflr hon vinkade och åt vem. Man vinkar inte förbi folk när ens egen bil står mitt i vägen, man kör därifrån så fort som möjligt innan fler bilar kommer.
Citera
2026-01-09, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Afro-Greger
Ja det är lite så jag ser det. Skott 1 är befogat men 2 och 3 är tveksamma. Å andra sidan är det ett kort tidsförlopp och när han väl bestämt sig för att skjuta kan det vara en "naturlig" reaktion att fortsätta. Hans hjärna har tagit beslutet att skjuta henne vid tillfället för skott 1.

De 2 andra skotten var befogade då hon utsatte andra på vägen för fara. Man oskadliggör hotet som sitter och kör ett vapen på 2 ton och skiter i vem som står i vägen.
Citera
2026-01-09, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Llardrose
Men dåså. Hon kanske bara skulle in och köpa mjölk, därför hon står mitt i vägen och lungt snackar skit med agenten som sköt henne.

att hon "vinkar förbi"(dom borde sagt tack för att dom får köra förbi på hennes order.) betyder inte hon inte i flera timmar innan medvetet försökt obstruera vägen när agenterna gör sitt jobb. Ni lägger all vikt på smådetaljer och skiter i the big picture som ni älskar att göra. Vem vet varflr hon vinkade och åt vem. Man vinkar inte förbi folk när ens egen bil står mitt i vägen, man kör därifrån så fort som möjligt innan fler bilar kommer.
Vem vet? Inte du, vem vet? Inte jag
Vi vet ingenting nu, vi vet inget idag
Citera
2026-01-09, 22:28
Medlem
Citat:

Ni verkar gilla stå och gapa osammanhängande ramsor oavsett vilket land ni befinner er i. Låt oss med logiska hjärnor ta beslut och hur omvärldens händelser ska tolkas.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjorten16
Jag är glad över att man inte bara kan hindra lagen genom att enbart blockera den med sin bil.

Samhället ska inte utvecklas till att man kan blockera allt man inte tycker om oavsett vad en regering eller president beslutat om, det är just denna trend vi är på väg emot, man gör som man själv vill o tycker.
Även jag påverkas negativt av allt detta som inte följs utan man gör som man tycker, jag använder systemet sten hårt för fler folk gör det, genom att fler o fler gör som man själva tycket tappar vi all moral i samhällena.

På så sätt får Renee gå ner som en lite martyr bara folk börjar respektera oliktänkande, det vi röstar för, bra för en vinner menas inte man ska göra allt för att förhindra, för det känner jag själv att jag påverkas av, skiter andra skiter jag i systemet,
Det är ju bara att kolla på din historik för att se att du har noll egna åsikter utan är en rysk påverkansoperatör.

Fan pinsamt att du skriver att du är glad för något.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andrimner
Enligt fake news-media var hon ju bara där och lämnade ett barn och ”råkade” bli stoppad.
Att detta var en lögn vet alla som kan tänka själva. Bodycam-videon slår definitivt hål på den storyn.

Fuck around and find out. Händelsen borde bli en läxa för alla hjärndöda vänsteraktivister.

Så är det. Lägg där till att lagen klart och tydligt säger att hon begick ett brott då bilen är ett mordvapen. Så hon begick 2 brott. Först vägra lyda order, sedan köra rakt på en polis (bekräftas klart och tydligt i bodycam-videon.

Citat:
Key Aspects of 18 U.S.C. § 111(b) & Vehicles
Federal Jurisdiction: The law applies when the federal officer is acting in their official capacity.
Definition of "Dangerous Weapon": A vehicle, such as a car, can be considered a dangerous weapon if used with the intent to cause bodily injury or threaten an officer, even if it's not typically a weapon.

Aggravated Assault: Using a vehicle in an aggressive manner (like driving it at an officer) can elevate a simple assault under § 111(a) (up to 8 years) to an aggravated assault under § 111(b).

Force and Intent: The statute requires forcible conduct, but actual physical contact isn't always needed; threats or actions creating fear can suffice, especially with a weapon.
Citera
Avstängd
Citat:
Många lögner där. Men det roligaste är hur efterblivna får ni är.

Det syns ju tydligt att bilen får honom att röra sig högerut i bilden.

Som tur var var det ingen träff rakt framifrån, så han överlever kollisionen.

I den här videon ser man tydligt att framhjulen är vinklade lite åt vänster när galningen börjar gasa:
https://youtu.be/KAyps15W0OE?si=vEv0vDxgrY8l7Mci&t=730

Pga. is på vägen får hjulen inte fäste. Annars hade hon kört på honom rakt framifrån och troligen dödat honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in