Citat:
Ursprungligen postat av
mikeaelmcfadden
Om du fick trilskas med myndigheterna I 20 år för att de skulle gå med på att du var sjuk så är du nog inte särskilt sjuk. Vad tycker du att du har för sjukdom som förhindrar dig från att utföra all form av arbete? Du verkar kunna skriva på en dator...
Det är neuropsykiatriskt och psykologiskt (AST, GAD, paniksyndrom mm), men det var bökigt att få utredningarna som behövdes och spenderade väldigt mycket tid med att bli bollad mellan olika instanser inom både vård (VC/Psyk/Hab) och soc/AF mfl, och FK hakade upp sig på div ovidkommande saker tex menade att mina "rehabiliteringsmöjligheter" inte var uttömda då jag inte genomgått gastric bypass, trots att min vikt inte är nån av dom grunder som jag sökt för.
Och en annan gång så gjorde dom samma sak som du just gjorde, ie anser att om jag klarar av att skriva inlägg på ett forum, eller som den flera år gamla anteckningen dom utgick från, "behärskade avancerade datorprogram" (anteckningen var baserat på en kommentar att jag ibland lekte lite i photoshop, vilket den antika kärringen som skrev den tyckte var superavancerat) så måste jag ju kunna jobba med nåt datorrelaterat utan att ta i beaktande att det är en jäkla skillnad på hobby/fritidsanvändande av basfunktioner här och där, och att faktiskt arbeta med det (arbete som ofta dessutom kräver flera års heltidsutbildning).
Det är inte min förmåga att utföra enskilda uppgifter/moment som är problemet, utan min förmåga att klar av att hantera en arbetsmiljö med allt vad det innebär.