2026-01-09, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Afro-Greger
Dom var där för att utreda somalier så det ICE är extremt viktiga för USA. Vi skulle behöva samma sak i Sverige.

Mm jag vet i fan. Det verkar vara absolut avskräde inom ice. 0 disiplin.
Citera
2026-01-09, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omniscientpotent
Respect my authoritah!
Du tycker att vi ska skita i lag och ordning?

Då är saken klappad och klar. Kärringen är död och eftersom lag o ordning inte behövs så behövs ingen utredning av agenten. No worries!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snurrespratt24
Med tanke på att han själv hade släpats med av en bil ett halvår tidigare tycker jag att det är rimligt att han kollade så att det gick bra för kollegan.

Påstår de. Hur fan ska man ta nåt de säger på allvar när de hävdar att detta var ett terrorattentat och att det är ett mirakel att mördaren överlevde?
Citera
Medlem
Det som kommer hända nu är att ha ICE-agenterna kommer frias och inget mer kommer hända.
Citera
Medlem
Att protestera och blockera tjänstemän som har en myndighetsutövning är inte samma sak, din dumma fan

Citat:
Ursprungligen postat av D213
Hon säger "That's fine, dude, I'm not mad at you". Det blev hennes sista ord.

I en demokrati är det tillåtet att protestera mot statsmakten.
Citera
Medlem
Afro-Gregers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Om han inte är blind så är det tydligt. För alla som tittar är det tydligt. Från alla vinklar är det tydligt. Detta skedde inte i nödvärn. Gärningsmannen sköt för att hindra henne från att fly eller helt enkelt för att han ville mörda henne.

Nej inte skott nr 1. Då står han framför bilen och riktar ett vapen mot henne. Hon bumpar delvis in i honom också när hon åker åt höger.
Citera
2026-01-09, 20:29
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shakta
Mobil?

Poliser m.m använder sig utav kroppskameror som sitter fast i höjd med bröstfickan. Vänstern har mobiler fastvuxna i händerna dock. Snacka om okunskap.

Citat:
Ursprungligen postat av Ling.Xiaoyu
https://x.com/nicksortor/status/2009683575298211979

Det är en mobil vilket man klart och tydligt ser 18 sekunder in i detta klipp.
Ja, syns tydligt i reflektionerna i hennes bil att skytten filmar med mobil.
Citera
2026-01-09, 20:29
Medlem
remixutoheavens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omniscientpotent
Jag är extremt intelligent, antagligen den enda intelligenta varelsen som är kvar på denna jord, om man baserar sin slutsats på flashbacks användare.

Om du inte vet vad du kommenterade så ska jag försöka hjälpa dig att förstå. Det är dock svårt att få efterblivna att begripa, även för mig som är omniscientpotent och superintelligent.

Jag har redan flera gånger citerat och länkat DHS och CBP policys ang att skjuta mot fordon så det gör jag inte igen.

Du skrev:

Fines and possible prison time

samt

Courts frequently treat ... This significantly raises the severity of charge

Nå, har kvinnan i fråga blivit anklagad, dömd och fått böter/fängelse?

För det är ju det du citerar, eller hur?

Om hon inte har fått det, vad anses hon vara då?

Va?

Det jag citerade i mitt inlägg var att det är olagligt att blockera för federala agenter i tjänst och om bilar räknas som vapen. Personen i fråga frågade, återigen, om 3 km/h kunde räknas vilket det gör. Då detta är relevant eftersom händelsen 1) var att personen i fråga blockerade federala agenter 2) att personen i fråga körde på den federala agenten.

Men eftersom du är så smart så kanske det gick förbi dig att i sakens natur så bedöms situation efter omständigheterna. I det här fallet så bedömdes situation från den federala agenten vinkel att det var fara för hans liv, därav öppnade han eld då han blev påkörd.

Vi får se hur det bedöms i rätten, efter de kriterier som jag länkat, men han kommer nog bli frikänd eftersom omständigheterna blir allt klarare och klarare.
Citera
2026-01-09, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Afro-Greger
Nej inte skott nr 1. Då står han framför bilen och riktar ett vapen mot henne. Hon bumpar delvis i honom också när hon åker åt höger.

Han kanske skulle flyttat sig ett litet steg istället för att avrätta henne?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yoodur
https://x.com/i/status/2008971195379798221 slowmotion på att hon försöker köra därifrån och inte inte siktar på polis.

Satans mördare!!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D213
Ab, ok, då förtjänade hon så klart att skjutas.
Hon fick ta konsekvenserna av sitt agerande.
Citera
Medlem
Det här klippet säger allt.
Video från en poliserna med kamera. Så uppenbart att kärringen körde på polisen.
Lyssna också på vad hon skriker. Det är helt uppenbart nu. Hon eskalerade det hela dessutom.
Case closed.

https://x.com/JDVance/status/2009688858036986310

Darwin-beteende av kvinnan som har 100% sig själv att skylla. Polisen gjorde uppenbarligen inget fel här.

Alla vänster-muppar som säger motsatsen, har fel.
Senast redigerad av DaddyCool64 2026-01-09 kl. 20:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in