2026-01-09, 20:08
Medlem
remixutoheavens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turistparadiset
Står det att man får skjuta någon i huvudet för att de kört på en lite en sekund tidigare? Jag verkar ha lite svårt med den engelska läsförståelsen.

Även i låga farter kan en bil räknas som ett vapen, och ifall en polis / federal agent anser att hans liv är i fara så får man använda sitt tjänstevapen i nödvärn.

I USA är självförsvar / nödvärn väldigt konkret och tydligt, dessutom finns det hundratals om inte tusentals liknade incidenter där personer försöker köra på poliser etc.
Citera
2026-01-09, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Sant. Han kanske är blind och inte kan se nåt alls. Men eftersom filmen visar att det vore konstigt för den som kan se att inte se det så får vi utgå från att han såg det.

Det finns inget som tyder på att detta var nödvärn och att det fanns någon fara för hans liv. Han bemödar inte ens att försöka flytta på sig utan väljer att dra vapen och avrätta henne.

Och sedan kallar han henne "fucking bitch".
Citera
2026-01-09, 20:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av D213
Nej, det finns bara i ditt huvud, tror inte att hon på något sätt trodde att de maskerade och bevǎpnade männen skulle känna sig hotad av en obeväpnad kvinna.

Det var inte det jag frågade om. Jag frågade om vi ser samma sak, det som är i hennes ögon? Ser du hennes ansikte? Det uttrycker något som inte en vanlig människa hade sett ut i ansiktet. Hon ser nöjd ut att störa, precis som den kvinnan som är till fots, utanför bilen. Det är sabotörer. Kan vi inte bara enas om att de är där för att störa?
Citera
Medlem
Ling.Xiaoyus avatar
Citat:
Hon beordrades även att flytta på bilen.

Det är sant, de maskerade och beväpnade männens känslor blev nog sårade, buhu.

I bodycam-klippet hör man en agent säga "Get out of the car, get out of the fucking car!"

De röster i bakgrunden man hör som skriker "Drive, drive!" tillhör knappast ICE utan istället åskådare.

Rätta mig gärna om jag har fel.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av geyto
Så du ser inte hetsen i hennes ögon på videon? Hon njuter av interaktionen med ICE, att sabotera.

Vilka är det som njuter av hetsen när maskerade beväpnade halvmilitära gäng dräller omkring och våldför sig på oskyldiga människor?

Soccer-moms, säger geyto.

Så jävla efterblivet.
Citera
Medlem
Citat:
Mer våldsfantasier. Vilken överraskning.
Ja, men så bor dom säkert som 34 år ännu i sin frånskilda mammas lägenhet.
Citera
2026-01-09, 20:11
Medlem
Glödskals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av geyto
Tack för den filmen! För mig avgör den allt. Titta på hur "nöjd" kvinnan bakom ratten är. Hon var helt hundra säkert där som sabotör. För mig avgör den här filmen allt. Hon var ingen ängel.

Butchflatan skriker Drive, drive! till föraren.
Citera
2026-01-09, 20:11
Medlem
Citat:

Vaah gjorde han verkligen det?
Citera
2026-01-09, 20:12
Medlem
Afro-Gregers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Vi som ser body-cam filmen har full insyn. Då har givetvis han det också.

?? Nej. Han står framför bilen och kan inte se var hon skall åka. Han riktar vapen mot henne och hon gasar.
Senast redigerad av Afro-Greger 2026-01-09 kl. 20:14.
Citera
2026-01-09, 20:12
Medlem
remixutoheavens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omniscientpotent
Ok, så enligt dig är kvinnan åtalad, inte död?

Är du dum på riktgt och har du grundläggande problen med förståelse?

Jag svarade på en kommentar ang att bilen gick i 3 km/h, vilket inte spelar någon roll eftersom en bil kan räknas som vapen även i låg fart.
Citera
2026-01-09, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av remixutoheaven
Även i låga farter kan en bil räknas som ett vapen, och ifall en polis / federal agent anser att hans liv är i fara så får man använda sitt tjänstevapen i nödvärn.

I USA är självförsvar / nödvärn väldigt konkret och tydligt, dessutom finns det hundratals om inte tusentals liknade incidenter där personer försöker köra på poliser etc.
Absolut, och ICE-dåren kommer säkert att komma undan i lagens mening.

Det är inte det som är det bekymmersamma i just denna situtationen.
Citera
2026-01-09, 20:13
Medlem
Citat:

Precis. Han var arg på henne, inte rädd för henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in