2026-01-05, 13:34
Medlem
laughingducks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Hade ändå varit kul att se vad han hade blivit nu under loppen i tour de ski, det är ju inte så att svenska herrarna imponerat även utan calle.

Kommande 2-3 åren kommer bli intressanta.
Vi har alvar, anton grahn, och anger som alla är unga fortfarande och dom 3 jag ser som svenska landslagets framtid på herrsidan.
Kommer det talanger även yngre än så?
Har ingen koll på juniorerna tyvärr.

Calle känt sig krasslig å åkt hem 🤔
Citera
2026-01-06, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totentanz
Helt otroligt. Cp-Calle blir alltså återigen 38:a och sjätte bästa svensk i skidåkningens B-division, men får precis som igår all uppmärksamhet från massmedia. Så fruktansvärt trött på att de tror att den där jävla idioten har något nyhetsvärde. Nu är det någon sorts OS-dröm som ska jagas, där Calle ser sig själv ta fart nerför sista sprintbacken jämsides med Kläbo i finalen. Han är komplett imbecill.

Du vet ju inte hur det ser ut hemma. Flickvännen kanske har fått nog av elitsatsningen medan det springer omkring 2 st snoriga förskolebarn i villan. Hon tycker kanske att Calle ska hjälpa till och vips är han sjuk 5 ggr på en höst. Ja upplägget är väl aningens naivt och kanske är det där som det började gå snett.
Det kan även vara så att Calle inte har ngn karriärplan efter skidåkningen utan såg Falun VM 2027 som sitt naturliga avslut och har lagt livspusslet efter det. Nu blir det kanske inte så och då blir det lätt rådjur i strålkastarskenet och fullständig panik inombords. Därav konstiga intervjuer om att OS drömmen ff lever.

Jag tror Calle genuint behöver all hjälp och allt stöd han kan få dels nu men även för att planlägga livet framgent efter skidåkningen som snart tagit slut. Tyvärr stannar nog drömmen om individuell medalj på os och vm som en dröm. Synd då han hade kapaciteten men råkat ut för mkt missöden, oflyt blandat med konstiga beslut.

Önskar honom lycka till framöver.
Citera
2026-01-06, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robbywee
Du vet ju inte hur det ser ut hemma. Flickvännen kanske har fått nog av elitsatsningen medan det springer omkring 2 st snoriga förskolebarn i villan. Hon tycker kanske att Calle ska hjälpa till och vips är han sjuk 5 ggr på en höst. Ja upplägget är väl aningens naivt och kanske är det där som det började gå snett.
Det kan även vara så att Calle inte har ngn karriärplan efter skidåkningen utan såg Falun VM 2027 som sitt naturliga avslut och har lagt livspusslet efter det. Nu blir det kanske inte så och då blir det lätt rådjur i strålkastarskenet och fullständig panik inombords. Därav konstiga intervjuer om att OS drömmen ff lever.

Jag tror Calle genuint behöver all hjälp och allt stöd han kan få dels nu men även för att planlägga livet framgent efter skidåkningen som snart tagit slut. Tyvärr stannar nog drömmen om individuell medalj på os och vm som en dröm. Synd då han hade kapaciteten men råkat ut för mkt missöden, oflyt blandat med konstiga beslut.

Önskar honom lycka till framöver.

Calle har garanterat inga framtidsplaner, och det är vad som skrämmer mig. Han sa ju rakt ut för ett par år sedan att han åker för pengarnas skull, men nu när han inte ens får åka världscup längre så kan det ju inte gå så bra. Jag misstänker att han antingen kommer att fortsätta "elitsatsa" ända in till andra barndomen, eller bita sig fast inom förbundet i någon tränarfunktion. Vi blir aldrig av med honom.
Citera
2026-01-06, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laughingduck
Calle känt sig krasslig å åkt hem 🤔

"Känner inte igen kroppen."
"Vet inte vad det är för fel."
Citera
2026-01-06, 21:17
Medlem
laughingducks avatar
Citat:

Calle har tolkat om
” har du hört
den förut? ” till den har du hört förut 😉
Citera
2026-01-08, 08:12
Medlem
NiccoJs avatar
Citat:
Calle har garanterat inga framtidsplaner, och det är vad som skrämmer mig. Han sa ju rakt ut för ett par år sedan att han åker för pengarnas skull, men nu när han inte ens får åka världscup längre så kan det ju inte gå så bra. Jag misstänker att han antingen kommer att fortsätta "elitsatsa" ända in till andra barndomen, eller bita sig fast inom förbundet i någon tränarfunktion. Vi blir aldrig av med honom.
Men en säsong som denna går han väl knappast + ekonomiskt? Borde vara ganska många år sedan hans namn drog till sig några sponsorer och nu får han knappast vara med o dela sponsring av landslaget.
Citera
2026-01-08, 08:30
Medlem
Tavastehuss avatar
Om Mad skulle göra en serie om dåliga svenska längdskidåkare hade de kunnat komma upp med ett namn som Calle Halfvarsson. Han är ett skämt som skriver sig själv. Stark karaktär dock som inte tar åt sig av folkets hån, men han kanske inte är smart nog bara att förstå pikarna.

Efter ”karriären”? Han skulle nog bli en bra fritidsledare som spelade landhockey med barnen på rasten. Han skulle också kunna axla manteln som Mulle hos Friluftsfrämjandet. Anna Haag kunde gästspela som Skräpmaja.
Citera
2026-01-08, 09:19
Avslutad
Citat:

Har Calle blivit transsexuell!?
Citera
2026-01-09, 12:20
Medlem
Calle H blev 2a i Sverigecupen. Nu väntar OS.
Citera
2026-01-09, 12:54
Medlem
laughingducks avatar
Citat:

Tjänar svenska skidåkare så bra alltså
Citera
2026-01-09, 19:22
Medlem
Citat:
Kul för Calle att han äntligen fick till det lopp som han längtat efter.

Jag har varit mycket kritisk i tidigare inlägg där jag har ifrågasatt hans prestationer. Framförallt när han i april blev 51'a på Svenska mästerskapet och 5-milen på SM så låg han 10'a innan han bröt.

Rullskidor blev han 16é svensk i Trollhättan och 21'a på Sverigepremiären i Bruksvallarna.

Känns inte som att han har någon på OS att göra. Bara för att man lyckas pricka in en andraplats på en enstaka tävling. Gissningsvis har de andra topp 8 åkarna i dagens tävling presterat betydligt jämnare resultat under året. Borde kanske räkna ut medelplaceringen för Halvarsson lär väl hamna på plats över 25 i alla fall bland svenskarna med en bra andraplats. Mycket märkligt om man skulle välja honom som 37 år när man har 25-åringar som har presterat minst lika bra som genom OS-deltagande kan fortsätta att utvecklas.
Citera
2026-01-09, 19:36
Medlem
laughingducks avatar
Citat:

Å ”alla ” var där eller ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in