2026-01-09, 18:24
Medlem
Eftersom dom är flitiga läsare av sin egen tråd, så är dom tysta för att skapa kaos här inne.

Men självklart är dom stressade. Häktad eller inte på måndag
Citera
2026-01-09, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Att strunta/fuska med skatt och pyssla med ljusskygg spelreklam gillas inte av staten.

Och att inte förstå när man döms, utan att fortsätta med sitt trixande inför öppen ridå på sociala medier. Dårar!

Nu sätter lagen garanterat ner foten. Crippa Kräfta lär bli häktad på måndag.

Räkna med att minst två av dessa profiler får skärpta straff i hovrätten.

Ja nu har de tröttnat på honom.
Om det blir två stycken gissar jag på Chrippa och Linnéa.
Citera
2026-01-09, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CoachFatty
Undrar hur samtalen går nu?

"Kweståfurr vau skau vi gjoera ska vijj flyyyyyy"

Jag tror att de har total panik. Jag tror att Linnéa är skogstokig på Chrippa.
Citera
2026-01-09, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carrock
Arbetsmarknaden är tuff, många med både erfarenhet och utbildning gå arbetslösa. Så en person som inte kan redogöra vad han gjort i 5-6 år (tiden han begick brott, tjäna olagliga pengar och satt inne) kommer får det sjukt svårt men även enklare jobb som på ICA eller någon fabrik. Det kostar pengar att anställa folk för arbetsgivaren och man vill givetvis inte ha någon med Chrippas bakgrund, bråkstake, lagtrotsare osv.

Så klart.

Är det två sökande på en tjänst.

En brottsling med allt vad det innebär och en laglydig person med allt det innebär kommer den senare få jobbet.
Det finns nog få personer som skulle anställa Chrippa efter avtjänat fängelsestraff. Det är bara att kolla upp honom så ser de en människa helt utan moral och etik osv.

Det kommer inte bli lätt för honom att komma in på arbetsmarknaden. Sen får reservmammorna säga vad de vill.
Citera
2026-01-09, 18:43
Medlem
Kan ha fly även med indraget pass/id, kanske kan ta bilen från sälen till Finland sen över till ryska gränsen i skogen någonstans?
Citera
2026-01-09, 18:46
Medlem
Citat:
Fortsatt tyst från anusförsäljarna, tråkigt!

dom har nog en AT. såfort dom repar sig lite så orkar dom posta skit igen. dom är ju produkt användare.

och på måndag blir han häktad. men det har han nog inte fattat själv. han har inte begåvning till att förstå att staten sätter en gräns här.

när han muckar om några år. så kanske staten skulle sätta honom på ett hem för svagbegåvade och omyndigförklara honom.
Citera
2026-01-09, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeltVild
Kan ha fly även med indraget pass/id, kanske kan ta bilen från sälen till Finland sen över till ryska gränsen i skogen någonstans?

Han kommer inte fly. Karln är alldeles för vek. Kyla gör han långsam.
Citera
2026-01-09, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Så klart.

Är det två sökande på en tjänst.

En brottsling med allt vad det innebär och en laglydig person med allt det innebär kommer den senare få jobbet.
Det finns nog få personer som skulle anställa Chrippa efter avtjänat fängelsestraff. Det är bara att kolla upp honom så ser de en människa helt utan moral och etik osv.

Det kommer inte bli lätt för honom att komma in på arbetsmarknaden. Sen får reservmammorna säga vad de vill.

en snabb google och han är 101% rökt. ingen kommer någonsin anställa honom. gapar och skriker och leker tuff gangster. skulle han ta sig ända till en intervju så märker dom ju direkt att hissen är rakt ner i källarn på killen.
Citera
2026-01-09, 18:52
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Jag tror att de har total panik. Jag tror att Linnéa är skogstokig på Chrippa.

Tror ja inte. Hon letar nog en passande outfit
Och så blir det ngt likn detta
https://www.tiktok.com/@linnealundstroms/video/7593079753209318679?_r=1&_t=ZN-8vYRAKh7eMg
Senast redigerad av Tarmstuvning 2026-01-09 kl. 19:03.
Citera
2026-01-09, 19:09
Medlem
CoachFattys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Tror ja inte. Hon letar nog en passande outfit
Och så blir det ngt likn detta
https://www.tiktok.com/@linnealundstroms/video/7593079753209318679?_r=1&_t=ZN-8vYRAKh7eMg

Hon är ett sånt jävla stycke white trash så de e sjygt
Citera
2026-01-09, 19:14
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Hon är ett sånt jävla stycke white trash så de e sjygt

Neeh det är vi här i tråden som är det.
Tycker du inte att dom är söta

Men det är den nivån dom båda ligger på så
Nej dom fattar inte.
Citera
2026-01-09, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag har aldrig sagt att han kommer att gå fri, inte någon gång.
Jag har inte ens spekulerat i OM han kommer fällas eller inte.

Jag säger att han har en möjlighet att få en positiv ändring i HovR om de gör en annan bedömning än TR .. och att han inte riskerar så mycket utan det handlar om 9 månader = 6 månader effektivt - om HovR går på åklagarens begäran.

Jag skulle chansa eftersom allt inte är klockrent och Tingsrätter inte har den juridiska kunskapen som finns i HvR.

Men nu yrkar åklagaren för längre straff och lilla frugan hängde med oxå. Kan ju bli så hans straff ökar till 4 år oxå så nog tog han och öppnade pandoras ask genom att göra det han gör
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in