Citat:
Ursprungligen postat av
Narconomics
Har du ens sett videon?
ICE-agenten agerade felfritt. Han gjorde allt för att lugna ned situationen. Den vänsterextrema terroristen accelererade tyvärr i ett försök att mörda ICE-agenten och dennes kollegor. I samband med detta visade agenten stort mod när han likviderade terroristen och räddade såväl kollegor som civila.
Terroristens barn tas rimligtvis omhand av sociala myndigheter förutsatt att ICE har kontrollerat att de har laglig rätt att vistas i landet.
Jag hoppas att SD går till val på att skapa ett svenskt ICE, i så fall har de min röst! Vi kan lära oss mycket av hur ICE opererar.
Ja, jag har sett videon ur samtliga tre vinklar. Hon vinkar först fram en ICE-bil, sedan börjar de skrika åt henne att köra där ifrån. Hon tittar garanterat ut åt vänster genom det öppna fönstret, men när hon startar bilen och svänger höger ser hon ganska sent att det står en agent snett framför. Hon svänger maximalt åt höger, det framgår väldigt tydligt att hon inte siktar på honom eller kör på honom, han får panik och väljer att skjuta henne med tre skott i huvudet genom sidofönstret.
Hade han inte avlossat sitt vapen så hade absolut ingenting hänt, förutom att hon hade kunnat hämta sina barn på skolan. Det vet du exakt likaväl som jag. Om han inte hade varit triggerhappy så hade hon varit vid liv. Ingen ICE-agent hade skadats. Han blev rädd och kunde inte hantera situationen. Klent psyke, direkt olämplig för den här typen av jobb.