2026-01-07, 19:11
Medlem
Knivur-273s avatar
Min pappa tog en slurk från ett glas i kylskåpet. Det visade sig att min moder hade pumpat ut mjölk ur tuttarna som jag inte orkade dricka upp. Hon tänkte sig att fylla nappflaskan med den mjölken senare.

Inte för att det var något fel på mjölken men,

här kan jag berätta en lustig anekdot om min storebror som var väldig ivrig på öl. Det hade regnat, så jag ville ej gå ut och pissa, så jag pissade i en ölflaska som jag ställde på en balk i förstukvisten. Dagen efter, så såg han en nästan full pilsnerflaska och halsade i sin dumhet piss

Haha.
Senast redigerad av Knivur-273 2026-01-07 kl. 19:22.
Citera
2026-01-07, 19:22
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knivur-273
Min pappa tog en slurk från ett glas i kylskåpet. Det visade sig att min moder hade pumpat ut mjölk ur tuttarna som jag inte orkade dricka upp. Hon tänkte sig att fylla nappflaskan med den mjölken senare.

Inte för att det var något fel på mjölken, men,
Den tabben gjorde jag när min största lillebror var liten. Bröstmjölk är... intressant. 0/10 - Would not do again.
Citera
2026-01-09, 08:02
Medlem
Falbygden mjölk tycker jag at bra. Hittas på Willys.
Citera
2026-01-09, 09:50
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Den tabben gjorde jag när min största lillebror var liten. Bröstmjölk är... intressant. 0/10 - Would not do again.

Alla brudar undrar varför vi har sån skräck för hennes egen mejeriprodukt.

Ska vara sött iaf enligt överlevare som klarat sig o berättat från intensivvårds sängen vid uppvaknandet
Citera
2026-01-09, 11:18
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 448

Ska vara sött iaf enligt överlevare som klarat sig o berättat från intensivvårds sängen vid uppvaknandet
Skräck och skräck. Det är inte gott och har en otrevlig textur.
Citera
2026-01-09, 11:37
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Skräck och skräck. Det är inte gott och har en otrevlig textur.

O fan du har prövat
Citera
2026-01-09, 16:44
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 448

Jag undrar också, fastän jag inte är brud.

Sött som tusan är det. Gissa varför ungarna gillar det.
Citera
2026-01-09, 16:50
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plastgubben
Jag tycker Lidls är godast av de jag smakat. Den smakar som mjölken smakar i Tyskland och Danmark, dvs sötare och fylligare än vanlig svensk mjölk. Jag tror det har med pastöriseringen att göra, tror högpastöriserad är sötare än lågpastöriserad.

Lidl's mjölk är ju helt vanlig svensk mjölk, tex från Arla i Kallhäll (mejeri 1029).

Om du nu inte menar den där sösliska UHT mjölken i blåa paketen som inte kylförvaras.
Citera
2026-01-09, 16:55
Medlem
Sereenas avatar
Färsk bonnmjölk direkt från kon (ie bara nedkyld men ohomogeniserad och opastöriserad) är helt klart godast.

Sen gammaldags/"julmjölk" ie ohomogeniserad men pastöriserad.

Efter det så är det vanlig standardmjölk tex Ängens (Arla) eller när jag hälsar på släkt så jag är i trakterna, Grådö mejeri.

All den där UHT/extra hållbarhet mjölken går fetbort, smakar konstigt sötsliskig.
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in