2026-01-09, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Ja, min fiktiva unge hade ju inte träffats av bilen (som knappt rörde sig).

Jag utgår från att du inte hade haft några problem med om din mamma blev ihjälskjuten av en otränad polis när hon försökte rulla iväg från en stressig situation?
Ok, du hade placerat din fiktiva unge framför en SUV i rörelse på två ton och chansat på att bilen skulle missa. För det visste du ju inte innan. Låter som att vi ska vara glada att du inte är förälder. Som förälder placerar man inte sina barn framför bilar och hoppas på att de missar.

Hade min morsa betett sig som kvinnan hade jag förstått om hon blev skjuten. Jag hade sörjt men insett hennes egen delaktighet i att det gick så.
Citera
2026-01-09, 10:16
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Vi vet ingenting om vad som hände innan. Vi vet inte om Good haft något att göra med ICEgruppen innan. Troligen inte, hon var på väg hem efter att lämnat sin son på skolan.

Precis. This.

Dessutom var Pol Pot bara en snäll gammal gubbe som hjälpte till att mata bortsprungna katter och Mao var en hälsoguru med stor sympati för fattiga som vigde sitt liv åt att göra gott!

Citera
2026-01-09, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Detta är mycket värre än det med Floyd som man kunde ifrågasätta. Det här ser ut som en aggressiv polis som i affekt tömmer magasinet i någon man uppfattar som bråkig.

Håller med. Om hon nu tillhör "ICE Watch" och är känd av ICE-agenterna som någon som protesterar och bråkar så verkar det ha varit det som ledde till att de sköt henne i huvudet.

Ungefär så som USA brukar säga att det går till i länder vars naturresurser de vill åt.

Citat:
Att det ens är en diskussion är helt sjukt (med gårdagens standard) och ett av de hittills värsta exemplen på avdemokratiseringen av USA. Där regering går ut och dessutom förekommer mordutredningen.

Att detta nu ska spinnas till en vänster höger fråga är hemskt och förstör hela vårt civiliserade samhälle. När alltså rättsfall skall politiseras och sanningen om vad som har hänt skall fastslås genom vilken politisk hemvist den döde respektive regeringen har. Så som det är i riktiga diktaturer.

Själv är jag stockkonservativ men detta som
Sker nu i USA är ju facism.

Håller med om detta också. Jag har länge avskytt wokeaktivisterna i USA med deras sympati för kriminella, rasism mot vita och infantila HBTQ-ältande. Jag har tyckt det varit roligt att se Trump sätta dem på plats.

Men detta liknar mer och mer riktig fascism. MAGA tycks vara ännu värre än woke.
Citera
2026-01-09, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U

Precis. This.

Dessutom var Pol Pot bara en snäll gammal gubbe som hjälpte till att mata bortsprungna katter och Mao var en hälsoguru med stor sympati för fattiga som vigde sitt liv åt att göra gott!

Att hon innan lämnat sin sexårige son i skolan och bor i närheten är etablerat. Om du inte kan hålla dig till ämnet kan du väl låta bli att skriva.
Citera
2026-01-09, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Hur vet du att hon störde gruppens arbete? Varför försökte man ingripa mot henne? Vad var hon misstänkt för? Vi vet inte detta.
Ögonvittnen plus personer ur samma SJW-krets som berättat om varför hon var där och hennes glödande engagemang som SJW. Man ingrep mot hennes för att hon blockerade gator och störde myndighetsutövning. Tror du att du själv kan störa polis under arbete med att avsiktligt blockera vägen med ditt fordon utan att du begår ett brott?
Citera
2026-01-09, 10:20
Medlem
KNARKAREN85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snurrespratt24
Och det är därför det är inhemsk terrorism. Terrorister har en övertygelse att deras handlingar är rättfärdigade för att de kämpar mot ondska. Det är ingen skillnad mellan ISIS och radikala liberaler.

https://nypost.com/2026/01/08/us-news/renee-nicole-good-was-minneapolis-ice-watch-warrior-who-trained-to-resist-feds-before-shooting/

Precis, vänster slödder är inhemska terrorister.
Citera
2026-01-09, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Det är, för mig, alltid oerhört underligt, detta med att samma människor som upprör sig över en brottslings död också är samma människor som rycker på axlarna åt gruppvåldtäkter, muslimsk fundamentalism och terrorism, massinvandring av oförenliga kulturella yttringar o.s.v. o.s.v.

Vi ser dem här i tråden.

Det finns förstås mekanismer som förklarar varför de här människorna är på det här viset, det är dock ändå lika underligt var gång man ser det, och oavsett om det handlar om utlandet (som i det här fallet) eller inhemska bråkstakar.

En vuxen människa med rösträtt kan få vrålat 37 gånger åt sig att gå ur bilen och lägga sig på marken, men bemöter detta med att gasa på eller dra ett vapen, varpå upprördheten är ett faktum när denne blir skjuten. Varje normalt funtad person borde reagera med skepticism mot agerandet, men icke, fullt funktionsdugliga människor sitter och ojar sig över "polisvåld" och "övervåld".

Är du verkligen moderator? 😳
Vad gäller topic så vet jag inte vad som föregick händelsen, innan videon började spelas in.
Generellt tycker jag att man ska följa polisens anvisningar av många skäl men till saken hör att ICE inte är poliser eller har adekvat utbildning. Oavsett så är situationen beklaglig hur det än gick till.
Och att insinuera att alla som inte håller med en per automatik förespråkar våldtäkter är ett utslag av svag retorik. Återigen:
Är du verkligen moderator? 😳
Citera
2026-01-09, 10:25
Medlem
Citat:
Ögonvittnen plus personer ur samma SJW-krets som berättat om varför hon var där och hennes glödande engagemang som SJW. Man ingrep mot hennes för att hon blockerade gator och störde myndighetsutövning. Tror du att du själv kan störa polis under arbete med att avsiktligt blockera vägen med ditt fordon utan att du begår ett brott?
Hon vinkar ju förbi en bil och när hon försöker vinka förbi nästa kliver de ur och skjuter henne i ansiktet. Detta finns på film. Utöver detta vet vi inte så mycket.

Att hon bor i närheten är etablerat. Att hon precis lämnat sin son i skolan likaså. Resten verkar bara vara spekulationer och smutskastning i vanlig ordning från visst politiskt håll.
Citera
2026-01-09, 10:27
Medlem
Självklart förtjänade hon inte att bli avrättad. Och då tycker jag dessa ICE är nödvändiga och vill ha en sådan i Sverige. Men detta var en oberättigad avrättning.
Citera
2026-01-09, 10:28
Medlem
Citat:
För att det är hans jobb!!!! Han var på jobbet! Herregud. Hon störde hans och gruppens arbete under flera timmar och till slut behövde de konfrontera henne. För att de skulle kunna fortsätta att göra sitt jobb. Det finns vittnesuppgifter på att han stod framför bilen för att ta kort av hennes reg.skylt när hon drog iväg. Han dokumenterade alltså en person som de försökte ingripa emot.

Vilken victim blaming du gör. Istället för att klandra bilföraren som endera inte har uppsikt framåt eller sliter i att det står en person framför bilen när hon drar iväg, så klandrar du offret. Klandrar du våldtäktsoffer också?
Jojo men vi pratade om inkompetens, man kan väl vara dålig på sitt jobb också.
Nej då. Hon gjorde fel, han gjorde fel. Lite väl av en stretch att hoppa till våldtäktsoffer.
Citera
2026-01-09, 10:29
Medlem
LKKINGENs avatar
Nu visade sig att hon var grov bokstavs förespråkare och gift med en kvinna.
Hon är alltså en av dom som skriker och gapar överallt på gator och torg i USA
Drar slutsatsen att hon gapat och skrikit på ICE sen tänkt hon bara kunde dra när hon blir anklagad för att hindra dem i deras myndighetsutövning.
Skjutningen har inte föregåtts av något lungt samtal, hon har trott på allt post #metoo samhället lurat i henne och utövade sin rätt att vara rabit kvinna vilket gick lite sådär.
Trump är en jubelidiot men det betyder inte att han inte kan göra något rätt.
Citera
2026-01-09, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjorten16
Man tittar att inspektoren står framför bilen o fick hoppa undan, man gör exakt samma bedömning i Sverige, behöver en polis bara stig lite åt sidan har personen betet sig vårdslöst o med uppsåt, finns inget undantag ens här hemma. kvinnan gjort fel.

I så fall finns det många situationer där poliser borde skjuta folk i huvudet istället för att gripa dem under med ordnade former.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in