Citat:
Ursprungligen postat av
grobiankungen
Detta är mycket värre än det med Floyd som man kunde ifrågasätta. Det här ser ut som en aggressiv polis som i affekt tömmer magasinet i någon man uppfattar som bråkig.
Håller med. Om hon nu tillhör "ICE Watch" och är känd av ICE-agenterna som någon som protesterar och bråkar så verkar det ha varit det som ledde till att de sköt henne i huvudet.
Ungefär så som USA brukar säga att det går till i länder vars naturresurser de vill åt.
Citat:
Att det ens är en diskussion är helt sjukt (med gårdagens standard) och ett av de hittills värsta exemplen på avdemokratiseringen av USA. Där regering går ut och dessutom förekommer mordutredningen.
Att detta nu ska spinnas till en vänster höger fråga är hemskt och förstör hela vårt civiliserade samhälle. När alltså rättsfall skall politiseras och sanningen om vad som har hänt skall fastslås genom vilken politisk hemvist den döde respektive regeringen har. Så som det är i riktiga diktaturer.
Själv är jag stockkonservativ men detta som
Sker nu i USA är ju facism.
Håller med om detta också. Jag har länge avskytt wokeaktivisterna i USA med deras sympati för kriminella, rasism mot vita och infantila HBTQ-ältande. Jag har tyckt det varit roligt att se Trump sätta dem på plats.
Men detta liknar mer och mer riktig fascism. MAGA tycks vara ännu värre än woke.