2026-01-09, 00:17
Moderator
Hjv9s avatar
Ribom verkar vara ute och träna igen. Räknar med henne till Oberhof då.
Citera
2026-01-09, 06:30
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finnvedssonen
Även du min Brutus? 😅

Hon var fin Dyvik. Snabbast av dem alla, men noll uthållighet. En produkt av svensk medelmåttig längdsport. Sönder- och feltränad. Som så många andra
Dyvik var inte snabbast av alla och hade inte så usel uthållighet som du verkar tycka.
Feltränad till viss del kan jag gå med på
Citera
2026-01-09, 06:49
Medlem
Abdi-Lena-Alkissons avatar
Spännande och se hur Linn Svahn åker idag på Kopparskidan. 10km klassiskt idag. Lillasyster Alva är också med samt Evelina Crüsell
Citera
2026-01-09, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det fetmarkerade är exakt vad som gäller. Hon är aldrig ett alternativ eftersom sprintstafett i princip är ett distanslopp. Jag har ju tidigare slagit fast att Sundling, Dahlqvist, Ribom och Svahn är de fyra giva till sprinten i OS om inte skador eller sjukdom kommer emellan. Om det skulle bli så är givetvis Hagström reserven att plocka in.

Jag tycker inte de fyra är givna. Sundling och Dahlqvist är väl det men om Hagström gör det bra (bättre än någon annan) nästa klassiska sprint är väl snarare hon given.
Citera
2026-01-09, 09:02
Medlem
Abdi-Lena-Alkissons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hextern
Jag tycker inte de fyra är givna. Sundling och Dahlqvist är väl det men om Hagström gör det bra (bättre än någon annan) nästa klassiska sprint är väl snarare hon given.

Ja Ribom har ju inte visat nåt särskilt ännu. Tror Johanna Hagström får den platsen
Citera
2026-01-09, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abdi-Lena-Alkisson
Ja Ribom har ju inte visat nåt särskilt ännu. Tror Johanna Hagström får den platsen

Det här borde tala för henne.

https://www.fis-ski.com/DB/cross-country/cup-standings.html?sectorcode=CC&seasoncode=2026&cupco de=WC&disciplinecode=SP&gendercode=W&nationcode=

Jonna har ju varit helt given hela tiden så vad hon presterar i VC spelar väl ingen roll men för övriga.
Citera
2026-01-09, 09:29
Medlem
Visas loppen från Falun bara på Expressen?
Citera
2026-01-09, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bcdefg
Dyvik var inte snabbast av alla och hade inte så usel uthållighet som du verkar tycka.
Feltränad till viss del kan jag gå med på

Men hon hade inte Asperger…
Citera
2026-01-09, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totentanz
Visas loppen från Falun bara på Expressen?
Visst är det skandal? SVT borde sända. Det är av riksintresse att se Calle Halfvarsson göra upp med Gustav Eriksson vem som ska till OS och slå Polen i stafett
Citera
2026-01-09, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hextern

Hagström är fetklar för sprinten och är förste reserv till sprintstafetten tillsvidare.
Citera
2026-01-09, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finnvedssonen
Hagström är fetklar för sprinten och är förste reserv till sprintstafetten tillsvidare.

Ja.. alltså leder man sprintcupen borde man va fetklar. Inte så säker på att hon är förstereserv till sprintstafetten dock. Tror hon saknar lite uthållighet för det
Citera
2026-01-09, 10:14
Medlem
Alkibiadess avatar
Gisselman och Berglund uttagna till OS. Och som jag tolkar SOK så kommer man ta ut två herråkare till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in