2026-01-08, 21:49
Medlem
Mindbusinesss avatar
Här är videon i slow motion. Avgör själva..

https://www.bbc.com/news/videos/ceqzj9932wjo
Citera
2026-01-08, 21:50
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coolabananer123
Mycket möjligt.
Men att det skulle vara rätt att skjuta. Nej. Punkt slut. Det är tjänstefel. Måste bli något sorts skadestånd till hennes barn, ganska stort och polismannen måste utredas på riktigt om det han gjorde var brottsligt.

Klart det kommer att utredas. Någon polisman var skytten inte utan federal agent.

Kvinnan skulle bara ha slutat blockera vägen, stängt av motorn och lämnat fordonet när federala agenter är involverade. Inte stoppa foten på gasen och köra iväg.
Citera
2026-01-08, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sexyclasse
Jag tror knappast att polisen lär ut att hindra en bil med sin kropp under utbildningen. Inte ens i USA.

Agenten valde antagligen att ställa sig framför endast en bil fram tills den sekund häxan valde att göra om bilen till ett vapen och vrida rakt emot han o trycka på gasen.

Sluta vrida er ur skinnet för att ta en jävla inbussad proffsdemonstrant i försvar.
Citera
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Så ett flyktförsök alltså. Mycket sorgligt. Får hoppas den skjutglada agenten är tagen ur tjänst och att förloppet utreds.

Kommer förmodligen inte hända eftersom det var rätt sett till hur lagen ser ut att skjuta henne.

Näsringsmaffian kommer inte bli glada.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
”Minnesotas egna utredare får inte utreda fallet där en kvinna sköts ihjäl av en ICE-agent.
FBI ska ta hand om ärendet själva.
– Vad är ni rädda för? frågar sig Minnesotas justitieminister Keith Ellison.
Renee Nicole Good var en 37-årig trebarnsmor bosatt i Minneapolis. Hennes ex-make har berättat för AP att Renee just hade lämnat av sin 6-årige son vid skolan på onsdagsmorgonen. När hon sedan var på väg hem med bilen med sin nuvarande partner mötte de gruppen med ICE-agenter på en av stadens snöfyllda gator.
Enligt ex-maken var Renee Nicole Good ingen aktivist och han säger att han aldrig känt till att hon skulle ha deltagit i några protester.”
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/2pdnjG/far-inte-utreda-ice-skjutningen-vad-ar-ni-radda-for
Trams.
Citat:
The Minnesota Bureau of Criminal Apprehension (BCA) announced Thursday that it has "reluctantly withdrawn" from the investigation into the shooting of a woman by a U.S. Immigration and Customs Enforcement (ICE) officer.
https://www.foxnews.com/us/minnesota-bureau-criminal-apprehension-drops-out-ice-involved-shooting-investigation
Citera
2026-01-08, 21:52
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Men snälla nån, skotten sker inom bråkdelen av en sekund. Han hinner inte uppfatta vad som händer och avbryta.
Om han inte hinner uppfatta vad som sker och ändå skjuter bör han om inte annat betraktas som olämplig. Jag tror det handlar om PTSD efter tidigare upplevelse.
Finns det någon film som visar större delar av händelseförloppet?
Citera
Medlem
Tik tok och youtube är fyllt av klipp med kvinnor som tror att de inte behöver lyda polisen eftersom de är offer, det var vad hon trodde, hon behövde inte lyda polisen
Citera
Medlem
Jaha, då är han identifierad och regimen har börjat processen med att göra honom till en MAGA-martyr.

Vem får den första tårdrypande softball-intervjun där han glorifieras och får berätta om hur oerhört rädd han var? Mina pengar är på Megyn Kelly, men även Tucker Carlson och Candace Owens ligger väl bra till.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Llardrose
Jag är beredd att ta tilbaka det påståendet, men efter de andra klippen från den dagen man sett med masa gälla transfreaks som skriker och kastar saker efter ice och som dyker upp med fkn gasmasker tillochcmed är jag även beredd att hävda occams razor här. Hon är en medelålders vit kvinna, urtypen för folk med TDS och att hon bara råkar stå och blockera vägen med sin suv just när ice ska köra förbi är....misstänkt.

Du kan dra åt helvete. Du sitter och ljuger och förtalar en kvinna som just förlorat sitt liv och är skadeglad. Jag kräks, men ingen förolämpning jag kan häva ur mig är ändå värre än att du tvingas leva med dig själv, så jag besparar mig mödan.
Citera
2026-01-08, 21:53
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
”Minnesotas egna utredare får inte utreda fallet där en kvinna sköts ihjäl av en ICE-agent.
FBI ska ta hand om ärendet själva.
– Vad är ni rädda för? frågar sig Minnesotas justitieminister Keith Ellison.
Renee Nicole Good var en 37-årig trebarnsmor bosatt i Minneapolis. Hennes ex-make har berättat för AP att Renee just hade lämnat av sin 6-årige son vid skolan på onsdagsmorgonen. När hon sedan var på väg hem med bilen med sin nuvarande partner mötte de gruppen med ICE-agenter på en av stadens snöfyllda gator.
Enligt ex-maken var Renee Nicole Good ingen aktivist och han säger att han aldrig känt till att hon skulle ha deltagit i några protester.”
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/2pdnjG/far-inte-utreda-ice-skjutningen-vad-ar-ni-radda-for

Den där eventuella aktivist-kopplingen lär vi få klarhet i inom några dagar. Vad gjorde hon där?
Citera
2026-01-08, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Men snälla nån, skotten sker inom bråkdelen av en sekund. Han hinner inte uppfatta vad som händer och avbryta.
Klart han både hinner se och uppfatta. Det är ett medvetet mord. Inget annat. Hoppas han (Ice-agenten, den fittan) får uppleva folkets rättvisa.
Citera
2026-01-08, 21:54
Avstängd
coolabananer123s avatar
Citat:
Här är videon i slow motion. Avgör själva..

https://www.bbc.com/news/videos/ceqzj9932wjo
Han får en Flashback när bilen svänger och får panik. Hon gör ju fel såklart men det är fel att skjuta.
Sen dom andra två skotten är totalt oförklarliga.

Han borde dömas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in