2026-01-08, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coolabananer123
Mycket möjligt.
Men att det skulle vara rätt att skjuta. Nej. Punkt slut. Det är tjänstefel. Måste bli något sorts skadestånd till hennes barn, ganska stort och polismannen måste utredas på riktigt om det han gjorde var brottsligt.
Förr i tiden satte man såna som dig i en stol som snurrade riktigt fort följt av elchocker
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av geyto
Jag förstår. Men vad tycker du om det? Det var frågan.
Aktuellt:
1 skjuten i USA 17 minuter.
38 skjutna i Iran 2 minuter.

Visst är det skillnad på folk och folk i SVT.
Citera
Avstängd
coolabananer123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Jag tror federala agenter har rätt att skjuta på flyende personer, men jag vet inte.

Skulle vara intressant och bena ut.

Utöver det instämmer jag med det du skrev.
Citera
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coolabananer123
Ger dig inte rätt att skjuta. Du får följa efter.

Inte när hon gasar trots att det står folk framför bilen.

Jag såg Tim Pools video precis och nu är det solklart att agenten gjorde rätt som sköt henne.

Hon blev en legitim måltavla samma sekund som hon stod på gaspedalen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av geyto
Du har en poäng. Men man kan också tänka sig att de sitter på information om den här kvinnan. Sedan tidigare, som visar att hon är en extremist? Och att hon blivit kartlagd under längre tid? Så de vet.

Hur desperat kan man bli. Snacka om att gripa efter halmstrån. Allt pekar på att det här var en helt vanlig kvinna med ett ordnat, icke kriminellt liv.
Citera
2026-01-08, 21:38
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Omniscientpotent
Vad var bedömningen?

Att han behövde vård.
Citera
2026-01-08, 21:39
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wisconsin-Nights
Enligt uppgift i tidningen hade agenten ifråga skadats i somras i en liknande incident.
Källa: https://www.startribune.com/ice-raids-minnesota/601546426

PTSD, undertryckt ilska och hämnas på de som han håller kollektivt ansvariga när tillfället kom?
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Visa gärna fakta som styrker att hon demonstrerat och försökt hindra Ice hela dagen. Och om hon var det, så är hon ändå en amerikansk medborgare, som ice har till uppgift att skydda.

Ska poliser inte gripa brottslingar ifall dom är medborgare?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Agenten som sköt ska enligt en del nyhetskällor ha blivit släpad efter en bil förra året när han försökte stoppa en illegal invandrare och sexförbrytare. Han ska ha fått sy 33 stygn:

https://nypost.com/2026/01/08/us-news/ice-agent-who-opened-fire-on-renee-good-was-dragged-hospitalized-by-illegal-migrant-driver-last-year /

Åtminstone anser en del att han blir det sett från den här vinkeln:

https://x.com/dvanlangenhove/status/2009227706718933223?s=61

Jag väljer att inte ha en bestämd uppfattning, då bildmaterialet har sina begränsningar.
Vilken ”sund” arbetsmiljö de här stackars agenterna har. De riskerar liv och lem för vad? För att välmående vita kvinnor ska kunna trakassera dem som fritidssysselsättning?
Citera
2026-01-08, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Du lider av konfirmationsbias.

Man ser klart och tydligt att polisen blir påkörd. Detta bekräftas dessutom av chefen för Department of Homeland Security - USA:s motsvarighet till chefen för SÄPO.

Påkörd och påkörd. Hon vill uppenbart åka därifrån och han lutar sig över framdelen av bilen och får en lättare knuff. Sedan skjuter han henne i huvudet.

Vad gäller DHS så är ju detta Trumps direkta språkrör. Dom basunerade ut att hon var en "domestic terrorist" sekunderna efter händelsen, trots att det inte fanns någon klarhet alls i detaljerna. Du kan lika gärna citera Trumps x-konto.

Citat:
Ursprungligen postat av Llardrose
Hur är denna proffdemonstrant som spenderat hela dagen med att använda sin bil som ett hinder/vapen och bekämpa federal lag?

Källa på att hon har använt sin bil som vapen hela dagen?
Irrelevant om hon är en proffsdemonstrant, det är inte dödsstraff på att demonstrera.

Citat:
Ursprungligen postat av Llardrose
Charlie kirk var en avrättning.

Detta var en stressad snut som såg en stor suv komma dundrande mot sig och träningen kickade in.

Hittepå. Hon svängde åt sidan och han lutade sig över motorhuven, och fick en lättare stöt. Hans skott hade ingenting att göra med att förhindra hennes framfart. Du målar upp en bild av en bil som på avstånd börjar sikta in sig på en agent och börjar accelererar, varpå agenten måste skjuta i självförsvar för att få stopp på bilen. Inget av det stämmer.

Citat:
Ursprungligen postat av Snickartasken
Man stannar och kliver ur bilen på order.

Kanske på order av en riktig polis, inte en ICE-agent. En ICE-agent är i princip en MAGA-snubbe som älskar vapen och har gjort en "utbildning" på ett par månader. Dom har i uppgift att hantera utvisnings-, och traffickingärenden, och ska inte lägga sig i vad vanligt folk gör.
Om dom tycker det var så stressigt och hemskt med den här kvinnan som satt i sin bil kunde dom ringt den riktiga polisen, dom hade säkert hanterat det mer professionellt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omniscientpotent
Nej, den är uppsnabbad så det ser ut som att han blir påkörd.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Hur desperat kan man bli. Snacka om att gripa efter halmstrån. Allt pekar på att det här var en helt vanlig kvinna med ett ordnat, icke kriminellt liv.

Nej. Jag hävdar att "allt" pekar inte på det. Jag hävdar att vi inte vet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in