2026-01-08, 19:53
Medlem
kokainkuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Det är intressant med allas olika bild av honom & han var nog inte så lätt att styra.
Pappan berättar i förhör om att Robin fått gå (sparken?) pga en vansinnig chef på Coop.
Och han har haft flera arbetsgivare men det verkar ju ha fungerat hyfsat på Menigo.

Han verkar ju ha gillat dig.

Ja, vilket jag ofta är stolt över! Vill att alla ska trivas på arbetet, speciellt inom restaurang när man oftast spenderar mer tid på jobbet än någon annanstans. Men i det är fallet är det väldigt obehagligt att denna människa verkar ha uppskattat/gillat mig.

Citat:
Ursprungligen postat av nicmil
Tack för att du delar med dig! Jag är nyfiken på hur det känns för dig nu när hans brott uppdagats, alltså att ha träffat en sådan person flera gånger i veckan? Blev du chockad när du fick reda på det? Fick du någonsin en olustig magkänsla när du interagerade med honom?

Så fort första bilden släpptes och jag fick se honom vart det direkt en klump i magen, en människa som jag tyckt synd om och försöka prata med varenda gång vi setts begår ett så fruktansvärt hemskt brott. Känns fortfarande olustigt, känns respektlöst mot BO…
Citera
2026-01-08, 19:54
Medlem
Turphiees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nationalromantik
Blev garanterat tumult och as hög stressnivå i samband med mordet och införandet av kroppen i bilen.

Det var inte så att han sket i buntbandet och hammaren men det var ju nattsvart ute

Jag tänker att han kanske hade planerat "det perfekta brottet" men han har (förhoppningsvis) inte gjort detta förut och var således inte beredd på alla grejjer han inte hade tänkt på.
Så allt var förberett men det uppstod saker som inte fanns med i planen och där gick allt utför.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Ja det stämmer. Man får ändå säga att det är anmärkningsvärt att polisen inte hittade kroppen eller kroppsdelarna i det 15 kvm lilla attefallshuset.

Uppgiften om 15 kvadratmeter kommer från en gammal bostadsannons på kvalster. Denna uppgift stämmer inte. Stugan är mellan 20-25 kvadratmeter invändigt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av modig39
Fast i dem första informationen som kom ut hade Mys syster uttryckt att det inte var en helt främmande person för dem , sen tystades det ner och har med tiden grusats igen , vilket jag redan då var märkligt. Familjen har också efter det bett om att det ska tystas ner med bilder osv. Vilket jag kan förstå av respekt för deras familj och my . Men någonting med detta känns ändå inte riktigt rätt i mina öron. Vi är flera som såg och hörde att dem i början inte alls var säkra på en koppling av något slag. En sak om GMG bodde 60 mil ifrån henne , men nu hade han hängt i trakterna ett längre tag och vet säkert vilka som bor där eller inte .
Time will tell . Men jag får känslan att något tystas ner
Din teori faller på att GM faktiskt bodde 60 mil ifrån BO. BO var endast hemma på kort besök i föräldrahemmet under jul, hon hade inte bott där på flera år. Att han på något sätt skulle ha kartlagt henne eller liknande ter sig därför väldigt otroligt.
Uppgiften att de skulle haft någon koppling tycks dessutom helt tagen ur luften.
Citera
2026-01-08, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sopphjonet
Jag försökte dock sätta mig in i hans perspektiv, och vara lite av djävulens advokat.
Vilket inte du gör, så en jämförelse mellan vad vi skrev blir helt meningslös.

Hans perspektiv är att han är en störd psykopat och pedofil och numera även en sadistisk mördare. Om man vill förklara orsakerna till ett sådant beteende så är det definitivt inte för att hans mormor, morfar och pappa dog. Alla förlorar sin mormor och morfar. Och många förlorar även en förälder i ung ålder. Det är inte orsaken till en så fruktansvärd psykopatologi.

Och det är fel att påstå att han förlorade allt. Herregud, han fick frihet, och han förtjänade den inte! Att få frihet efter ett försök till barnkidnappning och innehållet på hans dator är motsatsen till att förlora allt.

Jag reagerade bara eftersom det är naivt och dumt att förklara en så allvarlig psykopatologi med felaktiga slutsatser som ”han har förlorat allt”.

Peace.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sylla
Vart kommer allt detta ifrån?

Tror det kom från början från systerns inlägg på TikTok där hon bad folk om hjälp att hitta sin syster . Men det inlägget har hon ju tagit bort .
Citera
Medlem
Ströps vid överfallet enligt EXP, vet vi något om hon avlider då eller är vid livet in till stugan? Hon måste dock ha fått ett slag med hammaren, går ej att strypa en person som är vid medvetandet med ett buntband bara så, BO flaxar väl med armar osv. Eller är det strypa med händer och armar? Buntbandet runt halsen dock och hon avlider kort där på.
Citera
2026-01-08, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BakedBakerman
Din teori faller på att GM faktiskt bodde 60 mil ifrån BO. BO var endast hemma på kort besök i föräldrahemmet under jul, hon hade inte bott där på flera år. Att han på något sätt skulle ha kartlagt henne eller liknande ter sig därför väldigt otroligt.
Uppgiften att de skulle haft någon koppling tycks dessutom helt tagen ur luften.

Fast hon har ju ändå växt upp i Rönninge och kände till samhället väl. Hennes föräldrar bor där & var sannolikt hemma och hälsade på även att hon pluggade på Annan ort under några år. GMG och offret är i samma ålder dessutom . Vore intressant och veta vad mamman jobbade med
Citera
2026-01-08, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av modig39
Fast hon har ju ändå växt upp i Rönninge och kände till samhället väl. Hennes föräldrar bor där & var sannolikt hemma och hälsade på även att hon pluggade på Annan ort under några år. GMG och offret är i samma ålder dessutom . Vore intressant och veta vad mamman jobbade med

Finns det ingen info kring vad Mys mamma jobbade med?
Citera
2026-01-08, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Dom brukar vara snabba med att gå ut med erkännanden. Sen tror jag inte det ligger i hans natur att erkänna. Tror mer på att expressen informatör glappat lite väl mycket om teorier. Sen var det väl en dusch och inte ett badkar i den lilla stugan?

Du tänker nog på bilderna från den andra stugan från booking. Det finns inga verifierade bilder från insidan av den stuga som Robin hyrde.
Citera
2026-01-08, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kokainkuk
Ja, vilket jag ofta är stolt över! Vill att alla ska trivas på arbetet, speciellt inom restaurang när man oftast spenderar mer tid på jobbet än någon annanstans. Men i det är fallet är det väldigt obehagligt att denna människa verkar ha uppskattat/gillat mig.

Så fort första bilden släpptes och jag fick se honom vart det direkt en klump i magen, en människa som jag tyckt synd om och försöka prata med varenda gång vi setts begår ett så fruktansvärt hemskt brott. Känns fortfarande olustigt, känns respektlöst mot BO…

Usch, jag förstår det. Man vet ju aldrig vad som försiggår i människors inre. Det är en bra egenskap du har - att vara inkluderande. Jag tenderar också att vilja ta socialt ansvar när jag stöter på individer som är blyga, osäkra och lite udda. Inte utgår man ju ifrån att personen ifråga är en styckmördande psykopat liksom.
Citera
2026-01-08, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xyzaao
Uppgiften om 15 kvadratmeter kommer från en gammal bostadsannons på kvalster. Denna uppgift stämmer inte. Stugan är mellan 20-25 kvadratmeter invändigt.

Det är fortfarande jävligt anmärkningsvärt att polisen inte hittar kroppen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in