Ursprungligen postat av Bobbyboi
"Trampar gasen i botten"??? Har du sett videon? Om hon "trampade gasen i botten" så kan bilen bara gått på en burk...
Citat:
Ursprungligen postat av
Galejan
Jag har sett videon, ja. Både i normal hastighet och i slow motion. Kvinnan börjar med att backa för att sedan dänga i drive och svänga höger, rakt mot ICE-agenten som står framför henne. Att göra det i en stor SUV är assault with a deadly weapon och motiverar att hon raskt oskadliggörs.
Det här ligger enbart på kvinnan. Hade hon dessutom inte - vilket kommer fram nu - åkt runt för att störa ICE i deras yrkesutövning utan stannat hemma hos sina barn i Colorado hade hon levt idag. Låt detta bli en läxa för andra. Ställer du dig emellan lagen och dess utövande kan det hända att du kommer hem i en kista.
Men hon (eller hen) synes ju inte ha "trampat gasen i botten" som du påstår. Vidare försökte hon väl om något köra förbi "ICE-agenten", inte på honom.
Jag har förvisso föga sympati för "proffs" demonstranter, men tycker ändå inte att företrädare för en förment rättsstat skall tillåtas att summariskt avrätta sådana. Personligen skulle jag inte bli ledsen om samtliga landsförrädare som tillber den psykotiske dvärgen i kreml och hens imperialistiska anfallskrig skulle "råka" trilla ut genom fönster på hög höjd, men jag tycker likförbannat inte att företrädare för en rättsstat, med dess våldsmonopol, skall summariskt avrätta dem, förstår du?