2026-01-08, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Magoo21
Haha, alltså jag har scrollat o sett över 100 videor på instagram och tiktok om händelsen och intervjuer, ledsen att jag inte lade lirarens namn på minnet som de intervjuade. Intervjun kommer inte upp igen, då jag redan sett den.

Källa: trust me bro. 🌞

instagram och tiktok..... jadu.... antar att det inte är det värsta sättet at vaska 1.5m i skolpeng på....
Citera
2026-01-08, 17:22
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jasonlives2
Känns verkligen som det är otroligt mycket botar och påverkanskampanjer kring detta.
Lätt att rykten blir fakta.

Sen är det otroligt löjligt att 9,5 av 10 inlägg är klippet i slowmotion.
Att man behöver visa klippet i slowmotion säger redan där att skytten inte gjorde något fel.

Han kanske agerade rätt, men hennes tanke var nog inte att skada - bara att sticka därifrån fortast möjligt.

Hon skulle definitivt lyssnat på order och kliva ur fordonet.
Citera
2026-01-08, 17:22
Medlem
Kent-Ronnys avatar
Jag skrev så för att jag vet att trådar inte stängs bara sådär, det var ett uttryck för att vi alla borde sansa oss och inte önska död runtomkring oss.

Citat:
Ursprungligen postat av DrunkenZealot
Kanske att du tog och blev lillhitler, och ville stänga tråden? Det bör varit ganska onyanserat. Just saying.

Jag har sett klippet, och hade någon kört så, då hade jag skjutit. Och om jag varit kvinnan, så hade jag stoppat.

I det läget, så blir ju slutsatsen att, rent spontant, att kvinnan kanske inte gjorde det med flit, men ingen kan belastas för det som hänt.
Citera
2026-01-08, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lakritsfabriken
Vart var nationalgardet i det här fallet då? Då hade väl de i så fall haft befogenhet att avlägsna henne och hennes bil om de förhindrade agenternas arbete (som egentligen bara kunde köra förbi framför hennes bil likt bilen innan i klippet).

Ja, självklart ska det vara fritt fram att protestera och demonstrera mot myndighetsutövningar. Du och dina gelikar har ju gastat om "ger man sig in i leken får man leken tåla" i hela tråden, det borde väl rimligen i så fall också gälla dessa stackars ICE-agenter som sökt sig till yrket, inte sant?
Det vore väl bättre om inga sökte sig till yrket då. Liksom socialsekreterare och föraåkringskassepersonal, som får leva under skyddad identitet efter att de utför arbetsuppgifter och gör bedömningar enligt gällande lag. Perfekt, vi säger så. Vi avskaffar rättssamhället och återinför klansamhälle. Got it.
Citera
2026-01-08, 17:23
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Varför gav hon inte upp och lydde polismans order? Det är frågan du borde ställa dig istället för att försöka fabulera ihop konspirationsteorier.
Det är väl ingen konspirationsteori att hon svängde höger?
Citera
2026-01-08, 17:24
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cremefraiched
Ja, och här kommer du med det cirkulära argumentet.

"Vi blir rädda för att dom har uniformer på sig" "nej vi är rädda för att dom har civila kläder på sig" - När blir dessa kritiker nöjda? Aldrig, eftersom deras mål är inte att hitta ett mellanläge utan för att skydda illegala.

Det du pratar om här är en del av anti-polis politiken som förs i USA där en del säger åt andra att inte lyssna på polisen eller myndigheter när dom ber dig göra något. Det har uppstått som kultur att man ska bete sig så illa som möjligt mot dom. Det enda det resulterar i är skit och död.

Som sagt, fuck around and find out - ska du vara med i leken får du leken tåla, speciellt när du ska tjafsa mot snuten/ice.

Hon var där för demonstrationen, hon var där för att förstöra för ICE, ICE försökte få bort henne, hon beter sig som skräp medans hennes fru filmar det hela för Clout, Hon drar gasen i botten när en ICE agent står framför - från agenternas sida, stoppa eller bli dödad. Dom gör vad dom behöver för att hålla sig själva säkra - varför då utmana ödet genom att göra något så galet som att dra gasen i botten?

Åter igen - det här är inget nytt, sånt här skit händer hela tiden och det var ingen som helst som brydde sig över Silverio Villegas González som blev skjuten av ICE i Chicago (https://www.cbsnews.com/chicago/news/autopsy-details-released-deadly-ice-shooting-franklin-park/) - den enda anledningen varför folk bryr sig nu är på grund av det kända fenomenet "White woman syndrom" - vi såg detsamma när de två kvinnorna vart påkörda under BLM demonstrationerna, vart ett redigt grinande över två som satte sig själva i skitet.

Statligt anställda som springer runt i jeans och rånarluva med vapen och skriker åt folk och hotar, utan att identifiera sig, det bagatelliserar du.
Citera
2026-01-08, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moob
Var nånstans var den där tjejen Mena eller kriminell? ice är inget annat än vad Hitlers dödspatruller var.
Det är vad MENA säger om socialsekreterarna. Om man bara utnämner några till Hitlers hantlangare så är det fritt fram att förfölja dem. Perfekt samhälle, det vill vi ha.
Citera
2026-01-08, 17:26
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Ronny
Jag skrev så för att jag vet att trådar inte stängs bara sådär, det var ett uttryck för att vi alla borde sansa oss och inte önska död runtomkring oss.

Om jag är gångtrafikant med ett skjutvapen och någon random galning försöker mörda mig medelst påkörning så skjuter jag också i självförsvar! Helt naturligt!
Ingen som önskar död här! Jag önskar att kvinnan hade besinnat sig i sitt högmoraliska ursinne och insett att hon inte var auktoriteten på plats! Jag önskar verkligen att kvinnan hade förstått, och istället om något backat och kört iväg därifrån.
Citera
2026-01-08, 17:27
Medlem
Kent-Ronnys avatar
I rest my case

Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Om jag är gångtrafikant med ett skjutvapen och någon random galning försöker mörda mig medelst påkörning så skjuter jag också i självförsvar! Helt naturligt!
Ingen som önskar död här! Jag önskar att kvinnan hade besinnat sig i sitt högmoraliska ursinne och insett att hon inte var auktoriteten på plats! Jag önskar verkligen att kvinnan hade förstått, och istället om något backat och kört iväg därifrån.
Citera
2026-01-08, 17:27
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chran508
Det är väl ingen konspirationsteori att hon svängde höger?
Höger, nej. Kraschade bilen in i en parkerad bil rakt fram på vänsterkanten av vägen.
Citera
2026-01-08, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Statligt anställda som springer runt i jeans och rånarluva med vapen och skriker åt folk och hotar, utan att identifiera sig, det bagatelliserar du.

Med vapen och skjuter ihjäl folk, är det vad vill ha?
Citera
2026-01-08, 17:29
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Ronny
I rest my case

You don't have a case. The only case here is FAFO.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in