2026-01-08, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Frågan är väl om de sakerna spelar någon roll för den aktuella sd-politikern? Hon bidrar ju till det, enligt det rådande narrativet.
Antagligen pågår det avancerad smutskastning. Hon är säkert oskyldig.
Det är tydligen många som knarkar. Eller? Jag har aldrig gjort det
Citera
2026-01-08, 15:04
Medlem
Mimurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Nej, för att ett brott ska vara uppfyllt ska det objektiva och subjektiva rekvisiten för ett brott vara uppfyllda. Det räcker alltså inte enbart med någons subjektiva uppfattning.
Du har såklart rätt när det gäller den juridiska biten, men OM det verkligen skulle visa sig vara vetemjöl i påsen så kommer det nog bli medialt självmål att försöka förklara varför hon åker omkring med en liten påse med två gram av det i bilen…
Citera
2026-01-08, 15:05
Medlem
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ibraflash
Jo visst har hon ett ansvar som politiker men det är fan så mkt värre att sälja det än att köpa det. Eller hur? Skyll mer på langarna, kan aldrig vara missbrukarens fel. Dom är liksom ganska oskyldiga jämfört med gangstern som skor sig på andras liv.
Jag tycker faktiskt det oftast är ett värre brott att köpa än att sälja narkotika.
Köper man kokain går pengarna alltid till grovt kriminella som korrumperar samhället, pengarna och den makt som följer med pengarna är ofta värre än drogerna.

Nu verkar 2 gram vara narkotikabrott av normalgraden så det är inte långsökt att hon också säljer.
Jag trodde polisen tog telefonen om man blir misstänkt för narkotikabrott av normalgraden, detta för att kolla om man säljer.

Tror dock inte polisen beslagtar andra poliserna telefoner tyvärr så vi får nog inte veta om hon langar.
Citera
2026-01-08, 15:05
Medlem
Room531s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abdi-Lena-Alkisson
🤣🤣🤣

C/KDS körde den kampanjen inför valet 1988.

"RENT MJÖL I PÅSEN"

Man delade till och med ut påsar med mjöl i med detta budskapet tryckt på påsen i sina valstugor.

Dags för SD att ta över den slogan och vinna över knarkarna till SD "Ali i Bredäng levererar bästa näsgodiset. Där snackar vi rent mjöl i påsen" (Jimmie Å inför valet 2026)

Tänk om det visar sig vara en sådan påse med bara mjöl i som hon kört runt med på skämt, eller som ställningstagande - att alltid kunna säga.
"Jag har minsann rent mjöl i påsen" 🫡
för att kunna dra upp och visa för vem som helst, när som helst.

(även vinglandes full ut ur en bil efter en liten krock 🤣 )

"här konshtapeln du allshå kolla här.. mitt id är rent mjöl i påshen lå-låt meihgå. '
Senast redigerad av Room531 2026-01-08 kl. 15:20.
Citera
2026-01-08, 15:06
Medlem
Orm Ondes avatar
Hennes kommentar är ganska luddig så jag gissar på att hon chansar på att provet inte skall visa på narkotika. Hon måste veta att hennes karriär som politiker är 100 procent slut efter att åka dit för grov rattfylla, annars är hon omgiven av personer som kan upplysa henne om detta. Det troliga är att hon duckar så länge i hopp om att något skall dyka upp som kan rädda henne. Det är ingen jättesmart strategi, men kanske lätt att ta till i panik.

Det är möjligt att hon planerar att skylla på att hon blivit utsatt för en komplott men det kommer inte att hålla. Ingen kommer att tro på detta och blir hon ett sänke för partiet så dumpar de henne snabbt. Jag satsar mina pengar på att hennes karriär är över.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aakerbock
Hon kan ju alltid skylla på ett beroendeproblem....

Skylla på?

Hon kanske har ett missbruksproblem utan att hon vågat berätta, jag som nykter alkoholist ville inte erkänna för mig själv eller andra att jag hade problem innan jag fick hjälp av vänner att fatta vad jag höll på med.

Nu går jag på AA möten och håller mig nykter och läser Stora Boken

Att erkänna för sig själv att man har en sjukdom / Missbruk är jättesvårt och det gäller alla typer av missbruk såsom sex, spel, alkohol ,droger, vad det än må vara
Citera
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av imaginary689
Fake News. Du länkar till opålitliga källor.
Var är dina källor då?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LindvidArman
Missbruk är sjukdom.
Om politiska karriären är över, lär hon nog klamra sig fast vid polisjobbet. Ganska naturligt, hon kan väl inget annat. Hon blev väl polis redan som 20-åring.
Vi får se hur det går.

Polisen jobb? Narkotikabeslag på henne
Citera
2026-01-08, 15:07
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mimur
Du har såklart rätt när det gäller den juridiska biten, men OM det verkligen skulle visa sig vara vetemjöl i påsen så kommer det nog bli medialt självmål att försöka förklara varför hon åker omkring med en liten påse med två gram av det i bilen…
Ja, visserligen. Oavsett vad är hennes politiska karriär över.
Citera
2026-01-08, 15:07
Medlem
Tuors avatar
Ännu en kvinna inom NOA som det strular med. Hur går egentligen rekryteringsprocessen till hos polisen?

Räcker det med att bara ha en fin röv och hyfsade pattar för att bli godkänd?

Om dessa uppgifter om Katja stämmer så luktar det megaskandal för NOA, IGEN.
Senast redigerad av Tuor 2026-01-08 kl. 15:11.
Citera
2026-01-08, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LindvidArman
Missbruk är sjukdom.
Om politiska karriären är över, lär hon nog klamra sig fast vid polisjobbet. Ganska naturligt, hon kan väl inget annat. Hon blev väl polis redan som 20-åring.
Vi får se hur det går.

Om hon har ett drogmissbruk då vill säga. Som jag redan skrivit till Ibraflash är väl det mer troliga att hon tagit kokainet på en fest eller bjudning, och brukar rent rekreativt och utan att ha missbruksproblematik.

Jag kan såklart ha fel. Men de som missbrukar på riktigt kör nog inte särskilt ofta runt på Värmdö sent på kvällen.
Citera
2026-01-08, 15:10
Medlem
Abdi-Lena-Alkissons avatar
Expressen kunde i januari 2023 avslöja att Nyberg parallellt med sitt jobb som polis på Noa hade lanserat en privat detektivbyrå på nätet. Hon erbjöd sig då att använda sina kontakter och göra slagningar i register. När bisysslan upptäcktes fastslog en högt uppsatt Noa-chef att Nybergs detektivbyrå kunde skada polisens anseende och göra att myndighetens opartiskhet ifrågasattes.

Man får ju psykopatvibbar av henne. Verkar göra precis som hon vill, och verkar tycka att hon står över lagen och alla former av moraliskt handlande.

Tankarna går till alla som haft med henne att göra under hennes 25 år som polis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in