2026-01-08, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Metallharry
Onödigt och onödigt, Maja åker väl för att ta spurtpriserna (vinna sprintcupen i touren, mer pengar), totalplacering (mer pengar) och dessutom för att visa upp nåt mer än bara sprint inför OS (distanser, stafett, sprintstafett). Och då kommer vi alltså tillbaka till ursprungsdiskussionen, nämligen att Hagström är helt utesluten om att åka sprintstafett, dels för att hon inte visat nånting som tyder på att hon är ett alternativ, och dels för att hon i praktiken verkligen inte är ett alternativ. Hon saknar uthålligheten, och hennes tidigare resultat i sprintstafett är inte i närheten av att vara tillräckligt bra.

Du har ett kraftigt hack i din LP-skiva.

Hagström, Hagström, Hagström Hagström, Hagström, Hagström, Hagström, Hagström!
Citera
2026-01-08, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FNLS
Vilka 12 av de andra 9 lagen tror du slår Sverige?
Framförallt lag 5, 8 och 12 som alla kommer vinna. Lag 3 och 7 kommer komma tvåa och lag 4, 6, 1 och 9 kommer ta fjärdeplatsen. Lag 10
Citera
2026-01-08, 13:04
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Challe321
Hur menar du nu? Skall man ta ut åkare till stafetten som inte kan bidraga till en topp-12 placering? Kan inte tänka mig att det finns någon utöver topp 6 ( Anger, Myhlback, Grahn, Berglund, Poromaa, Ekberg) som får åka någon av stafetterna.
Ekberg vet jag inte om han blir uttagen. Däremot skulle Häggström kunna bli uttagen till sprintstafetten. Och Gisselman skulle kunna bli uttagen till den vanliga stafetten.

SOK har redan gett klartecken till ett herrlag i sprintstafetten och vanliga stafetten. Och då kan man ta ut åkare till båda dessa stafetter även om de inte uppfyller det individuella topp-12-kriteriet.
Citera
2026-01-08, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Ekberg vet jag inte om han blir uttagen. Däremot skulle Häggström kunna bli uttagen till sprintstafetten. Och Gisselman skulle kunna bli uttagen till den vanliga stafetten.

SOK har redan gett klartecken till ett herrlag i sprintstafetten och vanliga stafetten. Och då kan man ta ut åkare till båda dessa stafetter även om de inte uppfyller det individuella topp-12-kriteriet.

Varken Gisselman eller Häggström "petar" väl någon av de fem första jag räknade upp i något av stafettlagen. Det är ju max fyra i ett stafettlag.
Citera
2026-01-08, 13:16
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Maja har visat distansegenskaper i år vilket ännu mer kvalificerar henne för sprintstafetten som är betydligt mer en uthållighetsgren än vanlig sprint.

Det står mellan Maja och Ilar att göra Jonna sällskap i team sprinten om nu inte Linn börjar visa superform.
Citera
2026-01-08, 13:16
Medlem
Metallharrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finnvedssonen

Nu var det ju henne i en sprintstafett som var diskussionen från början. Blir ju problematiskt att diskutera andra åkare då, men visst. Jonna, Maja, Emma och Linn går alla före i en sprintstafett förutsatt grundform och skador. Finns även argument för att Ilar, Ebba och Frida hade gjort det bra/bättre.

Är det några fler åkare du vill att jag ska nämna när jag ändå är igång?
Citera
2026-01-08, 13:23
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Challe321
Varken Gisselman eller Häggström "petar" väl någon av de fem första jag räknade upp i något av stafettlagen. Det är ju max fyra i ett stafettlag.
Jag skulle i en OS-uttagning ta ut Häggström i sprintstafettlaget tillsammans med Anger. Och jag skulle ta ut Gisselman, Berglund, Anger och Poromaa i det vanliga stafettlaget.

Sedan på plats i OS så får man ta hänsyn till den form som olika åkare visar och man får väl också analysera banorna och se hur de passar olika åkare.
Citera
2026-01-08, 13:34
Medlem
katws avatar
Citat:

Men du verkar inte ha så många strängar på din Hagströmgitarr...
Citera
2026-01-08, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Maja har visat distansegenskaper i år vilket ännu mer kvalificerar henne för sprintstafetten som är betydligt mer en uthållighetsgren än vanlig sprint.

Det står mellan Maja och Ilar att göra Jonna sällskap i team sprinten om nu inte Linn börjar visa superform.

Självklart är Maja förhandsfavorit att åka sprintstafetten tillsammans med Jonna. Men det var lika tråkigt att se Majas oförmåga att gå med Joensuu och Fähndrich som det var glädjande att se Hagströms förmåga att göra det omvända. Och eftersom Svahn och Ribom inte ens kom till start och Ilar inte visade sig duglig alls så flyttade Hagström fram sina positioner oavsett hur många här inne som vägrar inse det.
Citera
2026-01-08, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Men du verkar inte ha så många strängar på din Hagströmgitarr...

Hagström, Hagström, Hagström, Hagström, Hagström, Hagström, Hagström, Hagström, Hagström, Hagström,
Citera
2026-01-08, 14:17
Medlem
Citat:
Wassberg, är det den där griniga gubben som skottar snö till halvmesyrerna i Åsarna?

Spelar väl ingen roll du hade offrat lite medaljer som du tänker var mest det som var poängen.
Citera
2026-01-08, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johanhaa
Spelar väl ingen roll du hade offrat lite medaljer som du tänker var mest det som var poängen.
Hade du en poäng? Det var nåt nytt…

Anger, Grahn, Myhlback och Wassberg till OS. Hörde att de hade problem med snötillgången så de behöver säkert en surgubbe med skyffel

Du kan få va’ vallachef, Johanna. Perfa med han/hon som pronomen 👍
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in