2026-01-08, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muslimfitta
Tycker du att blåljussabotage är acceptabelt, helt rätt och till och med nödvändigt? Det verkar så genom dina inlägg och vad du har skrivit i tråden. Därför är det inte jag som ska försvara min åsikt, utan du.

Svara på frågan jag ställde istället.
Citera
2026-01-08, 11:56
Medlem
Citat:
Tycker du att blåljussabotage är acceptabelt, helt rätt och till och med nödvändigt? Det verkar så genom dina inlägg och vad du har skrivit i tråden. Därför är det inte jag som ska försvara min åsikt, utan du.
nej du ska svara på vad USAs lagar och mer specifikt Minnesotas säger om blåljussabotage och i vilket lagrum man hittar vad kvinnans brott bestod av.
Citera
2026-01-08, 11:57
Medlem
Muslimfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lakritsfabriken
Svara på frågan jag ställde istället.

Nej. Din fråga var irrelevant och infantil.
Citera
2026-01-08, 11:57
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
"oskyldig"

Bara med den lilla detaljen att hon var skyldig till ett mordförsök och blåljussabotage som vi kallar det här hemma. Men enligt vänstern är hon "oskyldig".

Smitning, inte mordförsök.
Citera
2026-01-08, 11:58
Medlem
RadioGaGas avatar
Citat:
"oskyldig"

Bara med den lilla detaljen att hon var skyldig till ett mordförsök och blåljussabotage som vi kallar det här hemma. Men enligt vänstern är hon "oskyldig".

Inte ens Goebbels propagandamaskin skulle kunna få detta till ett mordförsök från kvinnans sida.
Citera
Medlem
Citat:
Du är ju experten här. Vilket straff riskerade kvinnan?
Citera
Medlem
Muslimfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Smitning, inte mordförsök.

En rusande bilmotor, skrikande däck som spinner riktade mot ICE-agenten, "inte mordförsök".

https://www.youtube.com/watch?v=hiE_chT_Cl4
Citera
2026-01-08, 12:00
Medlem
Citat:

Öh, det var ju DU som tog upp dessa "blåljussabotagelagar". Jag vet inte hur de ser ut i varken USA eller Minnesota, eller om ICE ens omfattas. Du kan väl klargöra med några länkar åtminstone.
Citera
2026-01-08, 12:00
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korv-Bajs
Så skytten stod vid bilens främre vänstra dörr?
Stoppade in arm hand och vapen genom rutan på vänster framdörr?
Höll armen bakom kvinnan och vapnet i sin hand bakom kvinnans höger axel inne i bilen?
Avlossade skottet snett mot sig själv så att skottet först gick genom kvinnan
och sedan genom nedre vänstra hörnet av framrutan?

Ser du att fötterna är vid sidan av bilen när första skottet avlossas? Ja eller nej?

Han kan säkert ha skjutit genom framrutan framifrån trots att han hade båda fötterna vid sidan om bilen.
Citera
2026-01-08, 12:02
Medlem
Gridiots avatar
Citat:
Vi har också lagar mot det som kvinnan höll på med, blåljussabotagelagarna. Varför tycker vänstermuppar att det hon gjorde var rätt och bra?
Ja du, hon kan säkert ha brutit mot lagen med sitt agerande, vad vet jag. Sådan avgörs i domstol. Nu blev hon istället skjuten i huvudet.

Men visst så gjorde även röda armen och polis i sovjet de första decenniet. Stal du en limpa kunde du bli skjuten i ryggen om när du sprang där ifrån om en soldat fanns i närheten. De hade ganska låg brottslighet faktiskt ska vi inte börja göra så!
Citera
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
En rusande bilmotor, skrikande däck som spinner riktade mot ICE-agenten, "inte mordförsök".

https://www.youtube.com/watch?v=hiE_chT_Cl4

Varför drar han vapnet just i det läget då? Fattar du inte att man av ren reflex kastar sig åt sidan om man upplever sig hotad på det sättet, inte fan tar man upp pistolen och siktar och står kvar istället.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RadioGaGa
Det här kan mycket väl ha varit startskottet för ett nytt amerikanskt inbördeskrig. En av Trumps ICE-agenter skjuter ihjäl en oskyldig vit kvinna med tre skott i huvudet. Det kokar i USA och i västvärlden nu.

vilka ska kriga? vänsterliberala män har lika lite testosteron som kvinnor
det är republikaner som har våldskapitalet.

vänstern får skylla sig själva som gång på gång hindrar ICE från att deportera folk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in