2026-01-07, 21:57
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sylla
Polisens bild på GM efter gripandet kan var en copycat.. Känner inte igen honom ser väldigt annorlunda ut där.

När Vilma Andersson satt fängslad hördes han prata om mördaren Anders Eklund, enligt Aftonbladets uppgifter.

Senare tog han samma namn som en styckmördad kvinna.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/k0JlQk/teorin-vilma-andersson-kan-vara-en-copycat
De menar att han är en copycat, dvs kanske tagit efter nån annan.
Som vi tex redan spekulerat om med Tishko.

Sparade han huvudet så vi med säkerhet. Självklart ser han upp till Tiscko med tanke på namnvalet.

Shit vad hemsk han såg ut på mugshotsen.

Jag gissar på MASSA FILTER på de bilder på hans sociala medier.
Citera
2026-01-07, 21:57
Medlem
Kalliss avatar
Utgår från att Pappan får en total upprättelse!
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/mannens-larm-om-vilma-andersson-domdes-for-fortal/
Citera
2026-01-07, 21:59
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anton21
Som en jävla skräckfilm. Fy fan. Var väl inte ensam om att inte kunna somna när man såg bilderna på honom första gången...
De bilderna innan idag var ju ingenting mot dessa mugshots.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/k0JlQk/teorin-vilma-andersson-kan-vara-en-copycat

Nu får man garanterat mardrömmar.

Måste krävts starka filter för hans egna bilder.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thebyebyeman
Är väl en bieffekt av att använda starka centralstimulerande droger såsom amfetamin och kokain att få extremt dåliga tänder då dessa fräter tänder och skadar tänderna extremt p.ga torr mun och mun och käkrörelser. Kan även ställa till det med det sexuella i hjärnan så man blir helt besatt och får konstiga fetischer osv osv. Även att läpparna ser blåa/mörkröda ut och ihopstramade. Möjlig förklaring?

Det ser mer ut som vitaminbrist istället för narkotikarelaterade symptom..

GM har genomgått en hel del märkliga personligheter men samtidigt är väl hans tankar inte mer ovanliga än någon annans. Knepigt ändå att det framkommer så mycket åsikter och så lite evidensbaserad fakta kring våra gärnings personer..

Jag vill ändå anse det hela som märkligt eftersom kopplingen till BO inte riktigt är logisk. GM hanterade en situation på spontana känslor vilket oftast är orsaken till att oskyldiga drabbas. Att det finns likhet hos BO med andra kvinnor är inte ett tydligt motiv, även om GM kan ha haft kontakt med andra liknande individer.

Mina tankar går till BO.s familj och vänner!
Vila i frid!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabka
Tänkte samma.. väldigt läskig. Som ur en skräckfilm..
Vad tror ni han tänker på den bilden?
Citat:
Oops I did it again.
Citera
2026-01-07, 22:01
Medlem
FYFAN… Blir illamående av bilderna som visar vid gripandet 😪 Finner inga ord… Skräck!!
Citera
2026-01-07, 22:02
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Ditt första stycke är helt ologiskt. Klart han har självinsikt......på ett intellektuellt plan.......och kanske sannolikt också på det moraliska planer. Men, som psykopat berörs han inte av moraliska regler på ett djupare plan.
Som du säger är han inte behandlingsbar....och det var säkert därför han inte fick LRV efter kidnappningen av den unga flickan.
Vad man då missade var att om han dömdes till LRV med sup så skulle han varit på rättspsykiatrisk institution i decennier, och det skulle räddat Mys liv.
Jag svarar först nu då det finns ett bra exempel på vad jag försökte förmedla som verkar ologiskt.

Han ser det som ett misstag i förhör då han åkt fast. För han vet att samhället tycker det är fel. Men han tycker inte det är fel utan han har rätt att bete sig som han vill:
Citat:
Under tiden i fängelse ska Vilma Andersson, som då hette Robin, enligt Aftonbladets uppgifter, ha skrattat och pratat positivt om kidnappningsförsöket. Han ska ha samtalat med andra intagna och sagt att vissa brottsoffer förtjänat det som hänt dem.
Citera
2026-01-07, 22:02
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrFilip
Jag menar att han låtsades vara kvinna i mötet med BO vid Rönninge station, att han lyckades lura henne på så sätt så att hon skulle känna sig trygg.

Citat:
Ursprungligen postat av VonJuvelen
Där tror jag att du är på rätt spår.
Med tanke på de nya mugshot bilderna så är jag övertygad om att INGEN tar honom som en kvinna.

Citera
2026-01-07, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
De bilderna innan idag var ju ingenting mot dessa mugshots.

Nu får man garanterat mardrömmar.

Måste krävts starka filter för hans egna bilder.

Han kan ju ha varit ”duktig” på att sminka sig. Det svarta håret på paintballbilderna lär ju vara peruk. Utifrån hur han ser ut så är jag i stort sätt säker på att inte äter hormoner eller har opererats.
Citera
2026-01-07, 22:03
Medlem
Intressant med Bosse Åström men varför ställde man inte frågan om Bosse tror att att han har mördat tidigare och kommit undan? Med reservation för att jag bara hade tid att skumma artikeln.
Citera
2026-01-07, 22:06
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bensprattel
Han kan ju ha varit ”duktig” på att sminka sig. Det svarta håret på paintballbilderna lär ju vara peruk. Utifrån hur han ser ut så är jag i stort sätt säker på att inte äter hormoner eller har opererats.
Ja garanterat peruk men 100 % filter. Går inte att sminka bort det där.

När allt har lagt sig blir jag inte förvånad om man använder hans bilder med VS utan filter i memes.
Citera
2026-01-07, 22:06
Medlem
acephalias avatar
Fyfan, de nya bilderna på honom efter gripandet… ser ut som clownen i IT.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in