2026-01-07, 21:17
Medlem
Ser man på videon ser det ut som bilen försöker svänga undan, men han som står framför bilen kanske inte hinner uppfatta det och tror att den kan köra över honom.

Jacob Frey måste givetvis arresteras för övrigt. Även Tim Walz.
Citera
2026-01-07, 21:18
Medlem
analkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snigelslum
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1437944

Det demonstreras redan mor skjutningen. Vad kan vi vänta oss härnäst?
hon försökte köra över personalen troligen pga all hets som drivs av vänstern mot ice nu sköts hon i självförsvar
Citera
2026-01-07, 21:18
Medlem
Raktinyllets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Jag talar inte om de hade skäl att gripa henne eller inte för utvisning. Däremot så fanns det ingen anledning för dem att mörda henne.

Nej det gör hon inte. Poliserna står vid sidan av plus att de skjuter när bilen redan är halvvägs förbi dem.

Det är ett mycket onödigt mord på kvinnan.

Om du försöker få det till att jag skulle ha firat när Mr Kirk blev mördad så är du en idiot. Då kan du fara åt helvete jävla mupp.

Nej en polis står framför bilen, det finns på film. Herregud....
Citera
2026-01-07, 21:21
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raktinyllet
Nej en polis står framför bilen, det finns på film. Herregud....

Nej han står vid sidan framför bilen och hoppas undan. När skjutandet börjar så har hon en annan färdväg och de fortsätter att skjuta när hon redan är förbi dem.

Pantskalle som hittar på massa jävla trams. Sluta ljug ihop saker om att jag skulle sagt/gjort något när Mr Kirk blev mördad. Jävla rövhål.
Citera
2026-01-07, 21:22
Medlem
Om polisen som sköt, stod framför bilen, var han beredd att skjuta innan kvinnan körde iväg. Annars hade han kastat sig undan och inte hunnit skjuta.

Avståndet mellan honom och bilen var minimalt. Att han ändå slapp bli överkörd och dödade föraren perfekt, är klart intressant.

Om han blev trigger happy och sköt av princip, har han gott sällskap av tusentals amerikanska snutar som gjort likadant.
Citera
2026-01-07, 21:27
Medlem
Raktinyllets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Nej han står vid sidan framför bilen och hoppas undan. När skjutandet börjar så har hon en annan färdväg och de fortsätter att skjuta när hon redan är förbi dem.

Pantskalle som hittar på massa jävla trams. Sluta ljug ihop saker om att jag skulle sagt/gjort något när Mr Kirk blev mördad. Jävla rövhål.

https://x.com/CollinRugg/status/2008984798271094791

Är du blind eller dum i huvudet?
Citera
2026-01-07, 21:27
Medlem
Att ett människa dör av någons annan hand är förkastligt. DOCK, så har jag väldigt lite sympati med tanke på att de hindrar en myndighet att utföra sitt jobb, och tror att det är anarki på gatorna. Och hur de vänsterblivna betedde sig efter att Charlie Kirk blivit skjuten gör ju att man nästan blir förbannad. Så detta får mig tyvärr inte att höja på ögonbrynen det minsta. Sorgligt nog måste jag säga. Ger man sig in i elden så.... Ansvaret ligger på "förövaren" i detta fallet.
Citera
2026-01-07, 21:29
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Negressdrottningen
Om man är villig att mörda poliser så har man troligtvis mördat förut, särskilt om poliserna redan är ute efter att arrestera dig. Herregud ni svenskar gör mig så glad över att jag lämnade Sverige. Skulle ta av mitt svenska ursprung om det gick. Vill gå och kräkas med flit för att förhoppningsvis kräkas ut något organiskt materiell som tillhör min svenska kropp.

Ja det är nog lika bra du håller di borta för är det någonting som inte är SVENSKI så är det att skjuta ihjäl någon på avrättnings-vis för de försöker fly bort i en bil, en person som inte innebär någon fara.
Citera
2026-01-07, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snigelslum
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1437944

Det demonstreras redan mor skjutningen. Vad kan vi vänta oss härnäst?
vilken tabbe av kvinnan att försöka köra över honom. Nu miste hon livet. Man kan se i videon hur bilen kör in k de andra parkerade bilarna då hon dör direkt. Så går det när man ska leka rebell
Citera
2026-01-07, 21:33
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Om polisen som sköt, stod framför bilen, var han beredd att skjuta innan kvinnan körde iväg. Annars hade han kastat sig undan och inte hunnit skjuta.

Avståndet mellan honom och bilen var minimalt. Att han ändå slapp bli överkörd och dödade föraren perfekt, är klart intressant.

Om han blev trigger happy och sköt av princip, har han gott sällskap av tusentals amerikanska snutar som gjort likadant.
Jag håller med. Hans reaktion borde ha varit att vilja hoppa ur vägen, men han tog bara något steg åt sidan och sköt sedan.
Citera
Medlem
Ni som tycker det ser ut som mord: kolla noga i slow motion. När ICE-agenten plockar upp sin pistol är däcken riktade rakt mot honom. Det handlar om beslut på bråkdelen av en sekund. Klart det ser tydligt ut att hon ska svänga när man ser det i normal hastighet, men det går inte för agenten att bedöma det på så kort tid. Jag tycker det är rätt klart att det var i självförsvar.
Citera
Medlem
Umarells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av remixutoheaven
Ifall man har sett filmerna, på de olika vinklarna, så ser man att hon försöker köra över honom. Ett ganska gott råd är att inte försöka köra över en beväpnad polis, då en bil räknas som ett vapen.
Åtminstone ser man att hon kör trots att en polisman står/ställer sig i vägen. Det vill säga likgiltighetsuppsåt (hon kör för att fly och bryr sig inte om han blir påkörd), till skillnad från avsiktsuppsåt (hon siktar på honom).
Senast redigerad av Umarell 2026-01-07 kl. 21:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in