2026-01-07, 18:36
Medlem
Hem_bränts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
De amerikaner som slogs mot nazisterna vänder sig i graven och det fåtal som fortfarande lever kan bara se på med förskräckelse när deras land går mot avgrunden till ett auktoritärt proto-fascistiskt rike. Samtidigt ska man komma ihåg att det finns kvar mycket goda krafter i landet som mycket väl kan sätta stopp för det bara genom att följa konstitutionen och vägra olagliga order.

Det gör dom garanterat när dom ser att deras politiker likt sina europeiska motsvarigheter har öppnat dörrarna och släppt in miljontals människor ifrån den tredje världen. Det finns ett par engelska veteraner ifrån andra världskriget som har uttalat sig om detta och dom säger att med tanke på vad Storbritannien har blivit idag så stred dom i onödan.

Sen så är Trump & company köpta/utpressade, dvs styrda utav judar, så du kan lägga ner allt snack om nazism.
Citera
2026-01-07, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Vad bra. Vad behöver du se hända, innan just DU fattar galoppen?
Tror inte att Demotrash någonsin kommer att fatta någon galopp. Han/hon vet ju inte ens vad skiljetecken är för något.
Citera
2026-01-07, 19:02
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Men trots allt gör Trump mycket rätt.
Han har stora visioner och han vet att en majoritet tycjer precis som han själv.

Bara en sån sak som att han inte tog ut en dollar i lön under sin förra mandatperiod utan skänkte dessa pengar till välgörenhet istället.
Självklart hittade vänsterglobalisterna fel i detta också och media nämnde aldrig detta.
Fördjupar man sej i Trumps politik och inte stirrar sej blind på medias eviga påhopp inser man att han gör mycket bra för sitt land och folk.
Trump har dubblat sin förmögenhet sedan han blev president, + ca 4 miljarder dollar. Och du tycker att han är snäll som inte tog ut den usla presidentlönen

Nej, Trump gör inte mycket rätt. Men Venezuela ger jag honom.
Citera
2026-01-07, 19:05
Medlem
Citat:
För snart 100 år sedan hörde vi slagorden om ett lands storhet sist. Retoriken utgick från att Tyskland var lurat, att det var andra länder, vänsterns och judars fel. Och man skulle göra tyskland stort igen.

Tyskarna gick på det hela och katastrofen var ett faktum. Den gången räddades vi, på håret, av gemensamma ansträngningar av kommunister (Ryssland) och demokratier (USA och UK).

USA, frihetens land, förtjänade världens tack och upplevde därför en ekonomisk storhetstid. En enorm vändning från den stora depressionen.

Vem hade trott att vi skulle få se samma fula fascism återuppstå och smyga sig på ett samhälle, i självaste USA, bara 70 år senare? Med en självgod egenkär ledare med storhetsvansinne pratandes om sitt lands militära oövervinnlighet och rätt att kontrollera sitt lebenraum. Med expansiva ideer om att ta över och kontrollera närområden.

Först Kanada, sen Grönland. Först med hjälp av påtryckningar och maffiametoder. Och sedan hota med militär. För att till sist släppa alla spärrar och börja ta områden med våld?

Det har bara gått 70 år. Hur kan folk vara så infernaliskt blinda att man inte ser det komma?

Jag har varit den största USA-förespråkaren i hela mitt liv. Slagits mot kommunism och vänster. Har haft lång erfarenhet av USA med många års verksamheter där, och familj.

Det gör mig så otroligt berörd att se detta hända. Där! Av alla ställen!

Diskussion: Vilka tecken behöver ni se innan ni fattar läget? Hur långt behöver det gå, vad behöver hända, innan ni kan hålla med om att clownen och MAGA står för den nya fascismen?

________---________

Fascism is a far-right, authoritarian, ultranationalist political ideology centered on a dictatorial leader, strict social/economic regimentation, and prioritizing the nation above the individual, suppressing opposition and dissent through force, militarism, and aggressive nationalism, often with racist or exclusionary elements, famously exemplified by Mussolini's Italy and Hitler's Germany. It opposes democracy, liberalism, communism, and individualism, seeking national rebirth through unity, strength, and often a mythical glorious past, creating "us vs. them" narratives with scapegoats.
Nope. Skräp.

Bra försök. Dax att besöka Venezuela en av världens farligaste länder för journalister.
Citera
2026-01-07, 19:10
Medlem
USA kanske har kvar att göra detta i sin utveckling. Stiven Miller påskyndar. Vilken tönt. Till och med nazistpolarna måste tycka att han är nördig. Och vilken skata han fått tag på...

Storpotäten... FINNS!
Citera
2026-01-07, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omniscientpotent
Trump har dubblat sin förmögenhet sedan han blev president, + ca 4 miljarder dollar. Och du tycker att han är snäll som inte tog ut den usla presidentlönen

Nej, Trump gör inte mycket rätt. Men Venezuela ger jag honom.
Han är iaf inte lika snål och falsk som Obama..
Citera
2026-01-07, 19:18
Medlem
Citat:
Inte märkligt. Och ingen vändning. Det är du som aldrig förstått dem. Precis som du nu inte förstår att det är USA som vänder, och inte de liberalkonservativa.

Liberalkonservativa gillar inga förtryckare. Oavsett om dessa är kommunister, fanatiska islamister eller fascister.

Fast de är ju goda vänner med Israel.
Citera
2026-01-07, 19:18
Medlem
jonte500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
ANTIFA
https://youtube.com/shorts/5abd1c8ZQwo?si=O-L5ps7b4aXQ9PuP

Våldtäkt har fastställts i domstol att det har skett.
Joe var pedofili och där existerade inte en tillstymmelse av indikationer, nu lager på lager på lager och åter på lager att de var bästisar, djupt involverade i varandra och hade hemligheter.

Hade det varit Joe som var så djupt insyltat och med tanke på hur inget alls lät, så med den bedömningen råder det ingen som helst tvekan om att donalds pedofila/sexa med minderåriga, ingen som helst tvekan alls.

Och min person hjälper inte ditt argument, utan bara berättar du vet det är illa, men att den kognitiva dissonansen slår till pga donalds är den fascistiska hjälten, och i den kan donalds aldrig vara skyldig fast hen gjort brotten.
Och för verkligheten är inget ni vill befatta med er.
Till er lycka så är brotten skedda bakom stängda dörrar, men att skydda pedofili/sex med minderåriga, det trodde jag var något fel, men uppenbarligen i fascismen så är det lugnt och om det är donalds vi pratar om.

Dessa lever i en värld där de aldrig någonsin kan göra några fel, och därför så försöker de inbilla sig att ingen ser detta.
Och det är intressant och se hur vissa brott har de varit som galna på och pedofili och hur hemskt det var, nu total tystnad(Som jag förutspådde skulle ske också.) och vi förstår att de är inte alls emot pedofili/sex med minderåriga och har säkert aldrig varit.
Det har det inte alls, din jävla lögnare!

Din idol, däremot, finns det otal med videobevis för hans pedofila dragningar! https://www.youtube.com/watch?v=ydYxocpZ0kM

Och då kan man bara undra vad som händer bakom lyckta dörrar...

Skaffa ett jobb istället, din arbetsskygga jävel! Då kanske ditt hat mot framgångsrika män dämpas!
Citera
2026-01-07, 19:21
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonte500
Det har det inte alls, din jävla lögnare!

Din idol, däremot, finns det otal med videobevis för hans pedofila dragningar! https://www.youtube.com/watch?v=ydYxocpZ0kM

Och då kan man bara undra vad som händer bakom lyckta dörrar...

Skaffa ett jobb istället, din arbetsskygga jävel! Då kanske ditt hat mot framgångsrika män dämpas!
Visst är det fastställt, för utan den fastställa så hade man inte kunnat stämma

Att kramas är inte pedofili eller ens nära.
Att umgås och ha hemligheter med Epstein berättar att pedofili/sex med minderåriga är aktuella.

Ja, jag hatar pedofiler, gör inte du?
Citera
2026-01-07, 19:30
Medlem
jonte500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Visst är det fastställt, för utan den fastställa så hade man inte kunnat stämma

Att kramas är inte pedofili eller ens nära.
Att umgås och ha hemligheter med Epstein berättar att pedofili/sex med minderåriga är aktuella.

Ja, jag hatar pedofiler, gör inte du?
Det första du skriver har jag ingen aning om vad du menar ens, men det är väl din melodi! Att försöka blanda korten genom att spela utvecklingsstörd!

1:15 in i klippet jag länkade tar din idol en väldigt underårig tjej på brösten!

Du hatar inte alls pedofiler, du har vevat i förmån för en i flera år här på forumet! Ta mitt råd, och sluta gå hemma
Citera
2026-01-07, 19:35
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Okay, du anser attt fascism och imperialism mer eller mindre är tvillingar..
Ja, fascism blir inte mindre fascistisk för att våldet bara drabbar människor med brun hud. Att USA upprätthåller pressfrihet som en viktig princip samtidigt som det glatt bombar bönder i Vietnam, vad säger det egentligen?
Citera
2026-01-07, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Det förändrar inget av det jag skrev. Den tidens amerikaner hade i princip exakt samma syn på saker och ting som tyskarna. Det hade nästan alla. Även de som slogs för röda armén.

En transa hade man boxat ihjäl omgående på den tiden.

Just därför är det sjukt komiskt att AFA och annat skit ser upp till de som bekämpade "nazisterna"
Det förändrar inget av det jag skrev, de som dyrkar Trump hade varit stövelslickare i Nazityskland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in