2026-01-06, 05:44
Medlem
Kan ju hoppas att påföljderna inte förvärrar dotterns situation, wake up dead n shit
Citera
2026-01-06, 05:54
Avstängd
tramsebyxans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Room531
utvisning av resten av familjen, mer rimligt. istället har vi några neurotiska kult-jihadister som kan komma att försöka döda deras egen dotter i framtiden för deras kult-"heder" blivit "kränkt"..

Varför inte utvisning av hela familjen, så kan ju dottern välja om hon vill följa med eller inte? Var nog för övrigt inte någon Pelle hon satt och åt sushi med.
Citera
2026-01-06, 08:06
Medlem
1 Domstolarna följer praxis och politikernas lagar

2 När det gäller tidigare icke kriminella som döms för första gången ska man försöka undvika fängelse.

3 Domstolen ska enligt politikerna utgå från den lägsta delen på straffskalan.

Klaga på politikerna i stället. Ganska mycket som sker i riksdagen beslutas genom i princip gemensamma beslut. Varför? Så att inte varje lag och beslut ändras när en ny regering tillträder. Dessutom är Sverige på gott och ont utredningarnas land. Så det tar tid att besluta MEN besluten är ofta genomarbetade och inte påtvingade från toppen. Därför har vi färre demonstrationer i detta land när ett beslut tas. Fördelen beslut är stabila. Nackdelen det tar i bland tid att ta beslut.

Vi antar att vi beslutar att utvisa familjen och dottern får stanna. Effekten kommer bli fler dolda brott. Döttrar (barn) kommer sluta anmäla sina familjer. Redan nu anmäls endast cirka 5-10 procent av alla våldtäkter. Varför, ett av skälen, är att det är ofta så att en GM har någon slags relation med offret. Och då anmäler inte offret. Så man på pappret får färre brott men det beror inte på att de minskar utan att de inte upptäcks.
Citera
2026-01-06, 08:09
Medlem
Karlastars avatar
Islam ändå. Underbar religion
Citera
2026-01-06, 08:40
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Tror hon gör bäst i att hålla sig borta från familjen nu.
Citera
2026-01-06, 08:51
Medlem
citymormors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlastar
Islam ändå. Underbar religion

Givande och toleranta personer vi har importerat. Uppenbart så hatar dom allt som är svenskt förutom våra bidrag.
När skall vi inse att detta inte går längre och skicka hem dessa kräk.
Citera
2026-01-06, 09:13
Avstängd
Slutaljugnubogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najah-al-shammari
Återigen en tandlös lagstiftning där mamman får minimistraffet och pappan inte ens tvingas skaka galler.

Diskutera vad ni vet om brottet och vad ni tycker om påföljden för föräldrarna.

Hoppas båda föräldrarna inser en dag hur mycket skada dom gjort sitt egna kött och får stark ångest.

Att kalla någon hora och slå någon med en sandal är ändå inte berättigat med fängelse enligt mig.
Citera
2026-01-06, 09:16
Avstängd
Slutaljugnubogs avatar
Det står ingestans om vad mamman gjorde mer än att skapa en förtryckar miljö.

Inte fövånande att det var i södertälje.

Här tycker jag media dock ska hänga ut dom dömda.
Dom ska skämmas!
Och så skyddar det.dottern som kanske nu lever under dödshot.

Vad heter föräldrarna och vart bor dom? Finns det bild på Pappan och Mamman?
Citera
2026-01-06, 09:25
Avstängd
Slutaljugnubogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av citymormor
Givande och toleranta personer vi har importerat. Uppenbart så hatar dom allt som är svenskt förutom våra bidrag.
När skall vi inse att detta inte går längre och skicka hem dessa kräk.
Nu är ju detta inte normen.
Men det är äckligt att det existerar.

Som min mor en gång sade till mig, vad tror dom ska ske om man tar hit massa krigsskadade personer från trasiga bakgrunder?

Invandring och utlänningar är inte fel men öppna gränser och ett självmords bidrag system är det.

Att nu vända i 180° grader kommer bara skada mer än det gör nytta.
Men jag välkomnnar att regeringen jobbar aktivt med andra länder för att skicka dit dom som lever olagligt här.
Citera
2026-01-06, 09:41
Medlem
Room531s avatar
Jo det ställdes en relevant fråga som jag svarade på.

Citat:
Varför vill man ens bo i ett land som Sverige då där det är olagligt att utöva sin så kallade hederskultur?

De har ingen vidare respekt för vad som är lagligt/olaglig för enligt dem så står deras kults sharialagar över alla andra...

Citera
2026-01-06, 09:46
Medlem
Facades avatar
Jag kommer aldrig förstå mig på detta Sandfolk…
Aldrig någonsin.

Slå sin dotter och kalla henne hora, helt suveränt. Tydligt exempel på IQ.
Men var en intressant brottsrubricering som jag aldrig hört talas om.
Hur motsvarar 80 timmars samhällstjänst 3 månader i fängelse? Jag förstår inte det.

Citat:
Ursprungligen postat av Trevligt.konto
Tror hon gör bäst i att hålla sig borta från familjen nu.
Jag tror inte hon kan.
Lika mycket som de är pesten för oss skattebetalande svenskar så är de även pesten inom egen familj och släkt. Hon kommer aldrig undan, tyvärr.
Citera
2026-01-06, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slutaljugnubog
Hoppas båda föräldrarna inser en dag hur mycket skada dom gjort sitt egna kött och får stark ångest.

Att kalla någon hora och slå någon med en sandal är ändå inte berättigat med fängelse enligt mig.
Lagen är ju till för att stävja hedersförtryck inte för att någon skriker hora. Så fängelse är helt berättigat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in