2026-01-05, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Glöm det.

Jag tror att Trump är beredd att göra vad som helst. Bara han (inte Usa) får naturtillgångarna. Han tar nu personligen Venezuelas oljeindustri, han gör personligen anspråk på Ukrainas naturtillgångar.
Citera
2026-01-05, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lumen99
Just det och det är precis det som är problemet.
Grönland tillhör inte Danmark, Grönland tillhör Grönland.
Att gamla kolonialmakter fortfarande klamrar sig fast vid territorier i Arktis hör inte hemma i vår tid.
USAs push för grönländsk självständighet är snarare ett friskhetstecken, framtiden är deras, inte Danmarks.

Jo enligt internationell rätt tillhör Grönland Danmark. Att USA månar om Grönlands självständighet är bara bullshit från fettot Trump.
Citera
2026-01-05, 08:48
Avstängd
Slutaljugnubogs avatar
Jag går ut i krig för Danmark alla dagar i veckan. Mot vem som helst!
Danmarks sak är vår sak.
Citera
2026-01-05, 08:50
Avstängd
Slutaljugnubogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lumen99
Just det och det är precis det som är problemet.
Grönland tillhör inte Danmark, Grönland tillhör Grönland.
Att gamla kolonialmakter fortfarande klamrar sig fast vid territorier i Arktis hör inte hemma i vår tid.
USAs push för grönländsk självständighet är snarare ett friskhetstecken, framtiden är deras, inte Danmarks.
Eftersom USA vill ta Grönland faller allt du babblar om ihop som en hög dynga. Håll käften bara!
Allt du skriver är lögn felaktigt eller rent skitsnack.
Citera
2026-01-05, 08:51
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slutaljugnubog
Jag går ut i krig för Danmark alla dagar i veckan. Mot vem som helst!
Danmarks sak är vår sak.
Inte en chans. Vare sig Danmark eller Norge skulle göra ett skit för Sverige i motsvarande situation. Innerst inne hatar de Sverige. Nato ger jag inte mycket för heller.
Citera
2026-01-05, 08:51
Medlem
immenhusens avatar
Frågan är felställd. USA kommer aldrig att Grönland. Det kommer att tas med våld, eller på något annat sätt, men på intet sätt ges USA av Danmark.

/AI
Citera
2026-01-05, 08:53
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Jag tror att Trump är beredd att göra vad som helst. Bara han (inte Usa) får naturtillgångarna. Han tar nu personligen Venezuelas oljeindustri, han gör personligen anspråk på Ukrainas naturtillgångar.
Same same...

Det är samma mönster överallt.
Han är hagalen efter naturtillgångar och drar fram som om hans kabinett svurit eden mot honom och inte konstitutionen.
Han tycks tro att han spelar strategispelet RISK och kan flytta runt suveräna stater som pjäser och inkassera.
Han vill lira i samma dividision som Kina, helst slå.
Citera
2026-01-05, 08:54
Avstängd
Slutaljugnubogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Inte en chans. Vare sig Danmark eller Norge skulle göra ett skit för Sverige i motsvarande situation. Innerst inne hatar de Sverige. Nato ger jag inte mycket för heller.
Nato skiter jag i men inte norden
Citera
2026-01-05, 08:56
Medlem
develis avatar
Citat:
Att du sitter och hukar i ett skyddsrum betyder inte att andra är mesar.

Sann patriotism är att stå upp för norden och NATO-länder.
Citera
2026-01-05, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Jag tror att Mette är ganska rädd om sin egen hals och gärna går med på förhandlingar när hon har sett Maduro skaka och ryka i stolen.

Danmarks statsminister är rädd om sin egen hals?

Så du menar att Trump skulle kunna bomba Christiansborgs slott i Köpenhamn där folketinget sitter och röva bort Mette Frederiksen? Och föra henne i handbojor till USA och ställa henne inför rätta för... ja, för vad då?

För att ha varit kaxig och fräck mot USA? Då blir det 30 års fängelse för Mette!

Var det så du tänkte?
Citera
2026-01-05, 08:59
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Att du sitter och hukar i ett skyddsrum betyder inte att andra är mesar.

Sann patriotism är att stå upp för norden och NATO-länder.
Du är bara naiv. Nato har inget med patriotism att göra. Det enda som fungerar och som vi kan lita på är nationalstatens eget försvar. Men det la ju våra idiotpoltitiker ned. (Utom SD).
Citera
2026-01-05, 08:59
Medlem
Citat:

Du kanske hatar Sverige men Danmark och Norge gör det definitivt inte. Jag är beredd att strida för Danmark alla dagar i veckan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in