2026-01-04, 21:46
Medlem
Intressant artikel!
Vet inte om den länkats innan, ber isf om ursäkt.

Kartläggning visar mönstren hos styckmördare

https://www.aftonbladet.se/a/vO1aMw?utm_source=androidapp&utm_medium=share

Det verkar vara en del som sticker ut lite extra kring R.V, jag tror som många andra att han har gjort något mer mellan 2019 och nu. Förutom vansinneskärningen.
Kanske det inte handlar om någon kvinna som försvunnit, han kan ju lika gärna ha gett sig på män.
Beakta att han möjligen träffat någon man via bc, kanske någon som inte tagit hänsyn och varit försiktig så hans självkänsla fått sig ytterligare en törn och hans vrede eskalerat.
Bakgrunden gör det inte skrivet i sten att det bara är kvinnor och barn han skulle kunna ge sig på.
Tycker att han generellt sätt verkar vara sjukt oberäknelig.
Senast redigerad av Thenewsecond 2026-01-04 kl. 21:47. Anledning: Glömde länken.
Citera
2026-01-04, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loco1214
Tror ni att Robin har imperativa röster som uppmanar honom att åka till Rönninge station för att plocka in en kvinna i bilen och sedan styckamörda henne? Dessutom med buntband, slägga och annan utrustning om han var i en akut psykos? Majoriteten av de mest uppmärksammade styckmorden i Sverige har inte begåtts av personer i en psykos. Tror dock att Skarakannibalen (som jag har för mig ringde och anmälde sig själv) bedömdes att han gjort brottet i en psykos.

Jag tänker mer om hans personlighet överlag och alla andra konstiga saker han gjort, om han varit på fyllan eller påtänd hade det liksom gått att förklara? Det är liksom så otroligt barnsliga och dumma grejer att man liksom kliar sig i skallen gång på gång, det bör väl finnas en rimlig förklaring, tänkte inte på vanlig psykos utan om det möjligtvis kan bero på cykloida psykoser?
Citera
2026-01-04, 21:51
Medlem
Mercedes avatar
Sitter och läser lite ur FUP en på kidnappningsförsöket 2019.

En lite "rolig" om än annorlunda beskrivning av Robin.

s 196.
"Sandra berättar att hon vet vem killen är som enligt flashback sitter häktad, , hon berättar att hon hämtat ut paket från Robin på Cirkle K.
Sandra berättar att hon upplever Robin som udda för att han drar upp sina byxor väldigt mycket. Han ser inte ut som alla andra, berättar hon. Han har byxorna uppdragna i bajshålet. Sandra berättar att han inte har betett sig konstigt mot honom men hon har tänkt att han är en udda kille men inte att han är pedofil eller kidnappare. Men han väcker uppmärksamhet. Det var den första personen Sandra tänkte på när hon läste att det var en person som jobbade på Cirkle K."
Citera
2026-01-04, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Ja, det är nog knappast en slump att man satte tiden till just 10:55. Något har skett då.
Jag gissar att polisen åkt till stugan och där fått se (utsidan eller insidan) bevis för att hon är avliden eller styckad.

Finns inga rimliga förklaringar till varför polisen inte ska ha begett sig till stugan så fort de fick namnet från NFC. Att spana 10 timmar på jobbet, men utan att även granska hans boende, vore tjänstefel. Enda förklaringen skulle vara om han ej stod folkbokförd på stugan för att bo där utan att myndigheterna visste det. Att han stod skriven på annan plats men bodde i stugan. Men det tror jag inte.

Exakt det här har jag försökt förklara flera ggr, SJÄLVKLART det första dom gjorde är att åka ut till hans bostad
Sen har jag funderat hur dom visste var han bodde. Om han inte är folkbokförd skulle dom kanske kunna se genom kontoutdrag vem han betala hyran till varje månad och på så vis kunna hitta var han bor
Citera
2026-01-04, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Det kanske trots allt inte är så lätt att kidnappa och mörda någon utan att lämna spår.
Det kanske är svårare i verkligheten än på film.

Nu har han ju gjort så många saker som är högst märkliga, som någon kanske kunde gjort på fyllan eller påtänd, men han gör tydligen såna märkliga grejer utan att ha några såna problem alls, det är faktiskt mycket märkligt?
Citera
2026-01-04, 22:00
Medlem
Självklart kan Polisen se adressen på de som har skyddad identitet ⭐️

Exakt det här har jag försökt förklara flera ggr, SJÄLVKLART det första dom gjorde är att åka ut till hans bostad
Sen har jag funderat hur dom visste var han bodde. Om han inte är folkbokförd skulle dom kanske kunna se genom kontoutdrag vem han betala hyran till varje månad och på så vis kunna hitta var han bor
Citera
2026-01-04, 22:01
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onemisstake
Upplysningsvis blev förföljd av andra och även misshandlad, efter det fick han tydligen skyddad identitet, klart det är rimligt att det haft en negativ påverkan som kan få allvarliga konsekvenser, inte bara för honom själv utan för andra i samhället? Det är därför man inte ska ta lagen i egna händer, utan vända sig till polis socialtjänst osv för sin oro, inte sant?
De kanske förhindrade ett styckmord i sitt område -ibland måste lagar brytas då myndigheter tittar åt andra hållet.
Citera
2026-01-04, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Sitter och läser lite ur FUP en på kidnappningsförsöket 2019.

En lite "rolig" om än annorlunda beskrivning av Robin.

s 196.
"Sandra berättar att hon vet vem killen är som enligt flashback sitter häktad, , hon berättar att hon hämtat ut paket från Robin på Cirkle K.
Sandra berättar att hon upplever Robin som udda för att han drar upp sina byxor väldigt mycket. Han ser inte ut som alla andra, berättar hon. Han har byxorna uppdragna i bajshålet. Sandra berättar att han inte har betett sig konstigt mot honom men hon har tänkt att han är en udda kille men inte att han är pedofil eller kidnappare. Men han väcker uppmärksamhet. Det var den första personen Sandra tänkte på när hon läste att det var en person som jobbade på Cirkle K."

Ot..Hahaha jag dog av skratt, det låter som hon beskriver en gammal eftergiven gubbe?
Vilka unga grabbar drar upp brallorna sådär?
Tänkvärt ändå, att de flesta beskriver honom som just udda, och uppenbarligen inte känt sig varken besvärad eller rädd för honom?
Citera
2026-01-04, 22:08
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JulietteHas
Han var inte folkbokförd på adressen. Robin skriver själv i bostadsannonsen att det är en andrahandsuthyrning.
Personen han hyr av är sjukpensionär så att R inte är folkbokförd där kan ha med uthyrarens ev. bostadstillägg (spekulation) att göra.
Kan hända polis visste vart han huserade ändå med tanke på att han bott där sedan 2023 el. ännu längre.

10:36 kopplar man in åklagare & Robin anhölls i sin frånvaro.
Man lokaliserar honom via mobil & börjar spana. Så 10:55 är väl rimligt att span fått syn på Robin & har span på honom tills han grips & att därför är brottet satt som längst till detta klockslag.
Citera
2026-01-04, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sesamsmaland1986
Självklart kan Polisen se adressen på de som har skyddad identitet ⭐️

Klart polisen visste vem som bodde på adressen, dvs Vilma Andersson, men de kanske inte visste att det var Robin S-H, förrän de fick svar på dna?
Citera
2026-01-04, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siljaeuropa94
De kanske förhindrade ett styckmord i sitt område -ibland måste lagar brytas då myndigheter tittar åt andra hållet.

Eller så har de startat ett krig med en psykopat som hämnas många år senare, smarta enligt dig?
Citera
2026-01-04, 22:16
Avstängd
Han har ju haft konton på darkside där han laddat mycket sjuka material enligt fuppen 2019. Mängder av filer på övergrepp

Han säger att han triggades av sin mamma.

Han säger att han jobbat på ridskola

Att den där masken den kanske han eventuellt skulle ge till sin kusin

Detta kan omöjligt vara hans enda brott.

Han erkänner bara för att de har tillräckligt med bevis i brott (2019).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in