2026-01-04, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rickett
Det stämmer inte, rättspsykiatrisk vård fanns definitivt på kartan - se nedan länk som exempel. Du och andra måste våga ställa tuffare krav på den juristkår vi skattebetalare avlönar.

https://www.pt.se/nyheter/lulea/artikel/doms-till-psykvard-for-kidnappning-av-8-aring/rk4g11vj

Exakt, måste ställa högre krav på hela rättssystemet och de som arbetar inom den.
Citera
2026-01-04, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sylla
Tror han lider av schizofreni

Det är inte konstigt att du tänker så, har själv funderat i de banorna?
Utifrån domen 2019 där de skrivit att han har ”antisociala beteenden”, det behöver väl inte automatiskt betyda att han faktiskt har en antisocial personlighetsstörning, för då hade de väl faktiskt skrivit att han hade just den störningen?
Jag tolkar det som de skrivit där, att han har såna beteenden, men att de inte är hundra procent säkra, men utgår ändå ifrån att de kan sitt jobb och oftast har rätt, men såklart det finns en chans att de gjort en felbedömning?
Det vill nog till ganska mycket ändå för att få en dån allvarlig störning?

Men utifrån hur han stressat runt med flyttningar och namnbyten och orsaken troligast beror på att han känt sig förföljd och det mådde han säkerligen inte särskilt bra av, det har ju hänt lite konstiga saker som man blir riktigt fundersam över, om han möjligtvis kan ha drabbats av stressutlöst psykos vid dessa tillfällen, eftersom det han gjort är så udda och tokigt och extremt långt ifrån vad en normal människa gör, så det är logiskt att man faktiskt undrar hur hans psykiska mående är?
Även om han inte drabbats av en stressutlöst psykos en enda gång, så är det alldeles för mycket konstigheter med hans beteende, som får en att gång på gång tänka npf och psykoser alla fall?
Citera
2026-01-04, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larkascending
Begriper inte riktigt diskussionen om GM fysik och om han skulle klarat av att övermanna BO.

Även om han är kort för att vara man ser även My rätt liten ut på bilderna (hon ser iaf inte lång ut). Mäns och kvinnors kroppsbyggnad och muskelmassa skiljer sig åt så pass att den genomsnittliga kvinnan bara når upp till hälften av mannens styrka i överkroppen.

Arbetar han dessutom med tunga lyft i vardagen har han ett ännu större övertag i möte med BO.

Tror tyvärr inte att ett överfall enbart kräver fysisk styrka. Speciellt inte om offret "protesterar".
Citera
2026-01-04, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Simsalabim24
Nej självklart inte, allt här inne är i dagsläget bara spekulationer.

Men det kan vara undergivenhet i det verkliga livet. Alltså en rädsla för verklig konflikt.

Jag tror han är en feg person som är fylld av hat pga. hur hans liv har varit/ blivit.
En man som vill hämnas, uttmärka sig/synas mm. på något sätt.
Nja vettefan. En frisk person hämnas inte på barn eller random kvinnor utan de som gjort livet surt för en. Jag tror bara varenda normal ledning i skallen har brunnit på honom eller aldrig fanns från start. Man börjar inte kolla på barnporr under gymnasiet om man är normal, vare sig ens liv är skit eller ej.
Citera
2026-01-04, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onemisstake
Utifrån domen 2019 där de skrivit att han har ”antisociala beteenden”, det behöver väl inte automatiskt betyda att han faktiskt har en antisocial personlighetsstörning, för då hade de väl faktiskt skrivit att han hade just den störningen?
Jag tolkar det som de skrivit där, att han har såna beteenden, men att de inte är hundra procent säkra, men utgår ändå ifrån att de kan sitt jobb och oftast har rätt, men såklart det finns en chans att de gjort en felbedömning?

Men utifrån hur han stressat runt med flyttningar och namnbyten och orsaken troligast beror på att han känt sig förföljd och det mådde han säkerligen inte särskilt bra av, det har ju hänt lite konstiga saker som man blir riktigt fundersam över, om han möjligtvis kan ha drabbats av stressutlöst psykos vid dessa tillfällen, eftersom det han gjort är så udda och tokigt och extremt långt ifrån vad en normal människa gör, så det är logiskt att man faktiskt undrar hur hans psykiska mående är?
Även om han inte drabbats av en stressutlöst psykos en enda gång, så är det alldeles för mycket konstigheter med hans beteende, som får en att gång på gång tänka npf och psykoser alla fall?

2019 misstänkte dom varken schizofreni eller annan psykos, för då hade dom givetvis skrivit det. Hans beteende före och efter brottet pekade inte heller på det. För att få en rimlig chans till komma fram till vad han lider av är det nog vettigt att utesluta det mest självklara. Och här jag vill nog påstå att han inte är psykotiskt. Dom planerar nämligen inte som denna gm gjort och dom försöker sällan dölja sina brott. Där här stollen gick dessutom till jobbet på lördagen, där han visserligen var stressad eller på dåligt humör.
Citera
2026-01-04, 21:29
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleavmoe
Om vi leker med tanken att han menade det han sa? Jag har också läst FUP:en. GM säger flera gånger att det är lätt att fastna i skiten, att han försökt bryta med beteendet men sedan börjar om. Kan det vara så att det stämde och att han ville "bort från skiten"?
Förenklat svar: ja. Men det hade varit omöjligt.
Han vet mkt väl vad som är rätt & fel men gör det ändå.

Han klarar inte av att höra om bilderna & kan inte bära skammen det medför. Då blir det ngn annans fel: virus, skitsidor, darknet osv.

Robin vet vad han ska säga, vad andra vill höra & är väldigt manipulativ.
Han kan vilja bryta beteendet & t.o.m gå i terapi om han åker fast - om det gagnar utfallet. Men bryr sig inte ett skit när han inte har ögonen på sig.

Med ja menar jag att han troligt är medveten om att han är fucked up & det var inget han valde att bli. Och att det inte går att göra ngt åt även om han velat.
Citera
2026-01-04, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleavmoe
Om vi leker med tanken att han menade det han sa? Jag har också läst FUP:en. GM säger flera gånger att det är lätt att fastna i skiten, att han försökt bryta med beteendet men sedan börjar om. Kan det vara så att det stämde och att han ville "bort från skiten"?
Jag tror att det kan vara så. Får känslan att han verkligen haft ett tvångmässigt beteende och skitdålig impulskontroll, tror inte att någon mår bra av det.
Citera
2026-01-04, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gullfia
Håller med.

Men ändå ärnhan så pucko att han lämnar sina fingeravtryck på objekt som lätt hittas av polisen. Trots att han VET att de har hans fingeravtryck.

Ja visst är han märklig på alldeles för många sätt?
Brotten han gjort är kanske till viss del planerade, men man skulle faktiskt kunna tro han varit skitfull eller påtänd varenda gång, vilket han uppenbarligen inte varit? Hur är det möjligt att någon gör såna tokiga grejer gång på gång och inte lär sig av sina misstag?
Är det möjligt att han drabbas av cykloida psykoser, nånting måste det väl vara alla fall?
Citera
2026-01-04, 21:32
Medlem
Citat:

Tror ni att Robin har imperativa röster som uppmanar honom att åka till Rönninge station för att plocka in en kvinna i bilen och sedan styckamörda henne? Dessutom med buntband, slägga och annan utrustning om han var i en akut psykos? Majoriteten av de mest uppmärksammade styckmorden i Sverige har inte begåtts av personer i en psykos. Tror dock att Skarakannibalen (som jag har för mig ringde och anmälde sig själv) bedömdes att han gjort brottet i en psykos.
Citera
2026-01-04, 21:36
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ja visst är han märklig på alldeles för många sätt?
Brotten han gjort är kanske till viss del planerade, men man skulle faktiskt kunna tro han varit skitfull eller påtänd varenda gång, vilket han uppenbarligen inte varit? Hur är det möjligt att någon gör såna tokiga grejer gång på gång och inte lär sig av sina misstag?
Är det möjligt att han drabbas av cykloida psykoser, nånting måste det väl vara alla fall?
Det kanske trots allt inte är så lätt att kidnappa och mörda någon utan att lämna spår.
Det kanske är svårare i verkligheten än på film.
Citera
2026-01-04, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
2019 misstänkte dom varken schizofreni eller annan psykos, för då hade dom givetvis skrivit det. Hans beteende före och efter brottet pekade inte heller på det. För att få en rimlig chans till komma fram till vad han lider av är det nog vettigt att utesluta det mest självklara. Och här jag vill nog påstå att han inte är psykotiskt. Dom planerar nämligen inte som denna gm gjort och dom försöker sällan dölja sina brott. Där här stollen gick dessutom till jobbet på lördagen, där han visserligen var stressad eller på dåligt humör.

Absolut, du har en poäng det håller jag med om, men det var den uppfattning de hade då 2019, det har ju hänt en hel del sen dess, och väldigt udda märkliga saker? Man kunde tro att han varit skitfull eller påtänd mest hela tiden, men det finns inget sånt som förklarar, och det är just det som får mig att undra om han möjligtvis ändå har någon pdf eller om han drabbas av psykoser, cykloida psykoser är inte så omfattande och långvariga och beter sig inte som vanliga psykoser, en tanke bara?
Citera
2026-01-04, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baeddsoffa
Nja vettefan. En frisk person hämnas inte på barn eller random kvinnor utan de som gjort livet surt för en. Jag tror bara varenda normal ledning i skallen har brunnit på honom eller aldrig fanns från start. Man börjar inte kolla på barnporr under gymnasiet om man är normal, vare sig ens liv är skit eller ej.

Frisk har jag aldrig sagt att han är.
Han är djupt störd.
Men många "störda" personer ger tyvärr sitt utlopp på barn. Detta pga. ingen vuxen-konversation krävs, och ett barn är dessutom oftast ett enklare offer (fysiskt)

Och i hans fall - förmodligen finns det ett djupt rotat kvinnohat också.
Nu är han äldre.
Han gav sig på barn tidigare, men jag tror kvinnohatet nu tar över.
Nu är nästan alla kvinnor i riskzonen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in