2026-01-04, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Det ligger bara 8-9 km (?) från stugan. Han ska ha gripits 6 mil hemifrån.

Ja, säger de. Men som sagt, fått till mig att han greps i Södertälje. Trovärdig källa. Återstår dock att se
Citera
2026-01-04, 13:00
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Kan GM,s böjelse för vaginors stank avfärdas som genetisk?
Vilma besatt av dofter?
- Vilma åkte ofta till Åhléns för att dofta på parfymer. Det hade väl även hittats filer där han hade döpt filerna till olika lukter.
- I FUP från 2019 framgick att Vilma hade många sökord som förknippas med vaginors lukter. Han hade även namngett filer/mappar med namn som t.ex: vaginors stank, stinkande små hål/luktar unket/Stinkande små snippor/pullukt/pullan stinker/Stinker unket osv.
(FB) 25-årig kvinna styckmördad, Rönninge, Salem (2025-12-26)

Citat:
Ursprungligen postat av Onemisstake
Varför skulle hans fixering vid dofter vara genetisk? Jag har inte sett några uppgifter om det?
För övrigt undrar jag när i tid han döpt filerna till doftnamn? Var har han fått dom doftupplevelserna ifrån, är det möjligt att han fantiserat eller läst om dofterna? Eller är det självupplevda dofter, fast vad skulle han då med filerna och bilderna till om han var så erfaren?

Dessutom de här ordvalen, känns de inte lite väl nedsättande, som om han tyckte vaginor var något vedervärdigt äckligt, varför så extrem djupdykning i ett ämne han verkar tycka är motbjudande? Utgår man dessutom från att han aldrig varit i närheten av att ens få lukta på en kvinna när filerna skapades?

Det finns nog ingen med liknande erfarenhet av detta beteende som kan förklara? Men det finns ju en hel del män i tråden, som säkert både kan förstå och förklara, hur det är möjligt att en så pass ung man intresserar sig något så extremt för något som han samtidigt verkar äcklad av? Och utgå från att hans erfarenhet av kvinnor förmodligen var minimal eller rentav 0?

Är det möjligt att orden om vaginors lukter, är ord han hört uttalas från någon annan, om han hade minimal egen erfarenhet?
Men framförallt, fråga er själva, hur troligt är det att du själv skulle bli så fixerad vid nånting, som du faktiskt finner motbjudande på något sätt?
Det fetade 1. Var ironi i avsikt att visa på det absurda i att avfärda GM,s aparta sexualitet som genetiskt betingat.
Det fetade 2 och 3. Har en teori. Kan den enda kvinnan han har fysisk erfarenhet av vara hans egen alkoholiserade mamma?
Edit: Sen tror jag "äcklet" var en efterhandskonstruktion under förhöret eftersom han inte förstår det själv.
Senast redigerad av Taggad 2026-01-04 kl. 13:02.
Citera
2026-01-04, 13:01
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
https://www.expressen.se/kronikorer/fredrik-sjoshult/fragorna-polisen-maste-ge-svar-pa/

Jag får intryck av att Expressen pratat med bl.a samma poliskälla som Samnytt.

Ur expressen

Citat:
[. . .] buntband som såg ut att ha satts ihop till handfängsel och en mindre slägga hittades på platsen.

Här återkommer slägga och att buntband satts ihop till handfängsel är nytt för mig.

Handfängsel talar för att han planerat röva bort kvinnan vid liv. Att slå en slägga i huvudet riskerar att döda offret, och fick han med kvinnan i bilen levande, varför då lämna släggan på platsen?

Kan han ha använt släggan för att snabbt slå sönder kvinnans mobiltelefon eller är det långsökt?

Det har inte nämnts något om att man hittat kvinnans mobil, eller?

Kan i så fall tala emot ovanstående.
Citera
2026-01-04, 13:04
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Svaagdricka
Jag fattar inte ( men har förvisso endast grunda kunskaper i juridik) vad GW menar när han påstår att Vilma hade kunnat hållas kvar på anstalt när 10-åringen kidnappades.

En domstol kan väl bara döma till rättspsykiatrisk vård om personen befunnits varandes sjuk i lagens mening?

Man kunde förvisso låtit Vilma vara kvar straffets hela längd pga misskötsel i fängelset - men hade dessa få månader gjort någon skillnad?

Och vi vill väl inte ha tillbaks det gamla systemet där fler mördare dömdes till rättspsykiatrisk vård med den osäkerhet om vistelsens längd det innebar? Mer inslag av retributiva straff med upprättelse för brottsoffer är vad folket säkerligen vill ha ( om man hade undersökt detta på allvar).

Förr kunde mördare som M Sovdat tex vandra ut som fria män efter något år på Karsudden. Det är att spotta på anhöriga. Men något som givetvis passar vänsterns tes om att alla egentligen är oskyldiga och samhället endast ansvarigt.
Rättspsyk verkar luddigt, lotteri som tingsrätt och hovrätten, vissa känns som att de är riggat medan vissa uppenbara slipper undan
Citera
2026-01-04, 13:04
Medlem
Turphiees avatar
ALL information hittills tyder på att GM greps 6 mil ifrån sin bostad i Viksberg. ALLA som har påstått detta hänvisar till media eller andra källor.

Om du som random FB användare ska hävda annorlunda är det bättre om du gör det med en annan källa än "jag vet med säkerhet".

Citat:
Ursprungligen postat av Wizcap10
Sannolikt ja, men vet med vetskap att han greps utanför Ronna.
Citera
2026-01-04, 13:06
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wizcap10
Ja, säger de. Men som sagt, fått till mig att han greps i Södertälje. Trovärdig källa. Återstår dock att se
Intressant dock. Har du mer att förtälja?
Citera
2026-01-04, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Det kan handla om tidig inlärning, och exponering. Varför han döper filerna trots att redan har erfarenhet handlar troligen om att ser det som fantasimaterial och får stimulans.

Sem behöver inte fixering vid vaginor spegla en positiv känsla, utan mer kompulsivt och utforskande. Han kan ha haft både en fascination och avsky. Sök upp ambivalent fixering.

Så det skulle kanske möjligtvis bero på ambivalent könsdysfori, det skulle väl i så fall dessutom kunna förklara varför han inte bytt juridiskt kön?
Det här måste vara mycket komplext, för det är inte särskilt lätt att förstå det här?
Citera
2026-01-04, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ur expressen

Här återkommer slägga och att buntband satts ihop till handfängsel är nytt för mig.

Handfängsel talar för att han planerat röva bort kvinnan vid liv. Att slå en slägga i huvudet riskerar att döda offret, och fick han med kvinnan i bilen levande, varför då lämna släggan på platsen?

Kan han ha använt släggan för att snabbt slå sönder kvinnans mobiltelefon eller är det långsökt?

Angående hennes mobil , en tanke kan den följt med till stugan pga stress och klantighet ? Sista uppkoppling ska vara 01:55 - 2:00
Citera
2026-01-04, 13:13
Medlem
Citat:

Att han lämnat saker på plats visar att något inte gick som han planerat. Antingen kanske My gjorde mer motstånd än han tänkt och var därför tvungen att åka iväg fort eller kan han sett någon komma längre bort. Kan även varit att han fick panik av att hon skrek.

Iaf klantigt att lämna DNA, borde ha haft rena saker med sig och handskar. Men nu gjorde det så att han kunde gripas och det är iaf positivt.
Citera
2026-01-04, 13:16
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onemisstake
Varför skulle hans fixering vid dofter vara genetisk? Jag har inte sett några uppgifter om det?
För övrigt undrar jag när i tid han döpt filerna till doftnamn? Var har han fått dom doftupplevelserna ifrån, är det möjligt att han fantiserat eller läst om dofterna? Eller är det självupplevda dofter, fast vad skulle han då med filerna och bilderna till om han var så erfaren?

Dessutom de här ordvalen, känns de inte lite väl nedsättande, som om han tyckte vaginor var något vedervärdigt äckligt, varför så extrem djupdykning i ett ämne han verkar tycka är motbjudande? Utgår man dessutom från att han aldrig varit i närheten av att ens få lukta på en kvinna när filerna skapades?

Det finns nog ingen med liknande erfarenhet av detta beteende som kan förklara? Men det finns ju en hel del män i tråden, som säkert både kan förstå och förklara, hur det är möjligt att en så pass ung man intresserar sig något så extremt för något som han samtidigt verkar äcklad av? Och utgå från att hans erfarenhet av kvinnor förmodligen var minimal eller rentav 0?

Är det möjligt att orden om vaginors lukter, är ord han hört uttalas från någon annan, om han hade minimal egen erfarenhet?
Men framförallt, fråga er själva, hur troligt är det att du själv skulle bli så fixerad vid nånting, som du faktiskt finner motbjudande på något sätt?

Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Det kan handla om tidig inlärning, och exponering. Varför han döper filerna trots att redan har erfarenhet handlar troligen om att ser det som fantasimaterial och får stimulans.

Sem behöver inte fixering vid vaginor spegla en positiv känsla, utan mer kompulsivt och utforskande. Han kan ha haft både en fascination och avsky. Sök upp ambivalent fixering.
Vad kommer det ifrån att han döpt filerna, om ni inte med "döpt" syftar på ord han sökt på?
Senast redigerad av Taggad 2026-01-04 kl. 13:21.
Citera
2026-01-04, 13:20
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ur expressen

Ja, precis. Jag tycker det låter som han vill ha henne hjälplös & vid liv ett tag.
Var el. om mobilen hittats minns jag inte men det har pratats om 2 olika fyndområden nära varandra där ett av dem är där man hittade hörlurar m.m. Tycker jag borde ha kommit ihåg om de faktiskt hittat hennes mobil.

Robin är även svår att få grepp om. Dum, klantig & fattar inte att de har span på honom?
Först tänkte jag han slängt detta där för han ville de skulle hitta det. Man fann DNA & fingeravtryck från honom på släggan & / el. buntband.
Citera
2026-01-04, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Det fetade 1. Var ironi i avsikt att visa på det absurda i att avfärda GM,s aparta sexualitet som genetiskt betingat.
Det fetade 2 och 3. Har en teori. Kan den enda kvinnan han har fysisk erfarenhet av vara hans egen alkoholiserade mamma?
Edit: Sen tror jag "äcklet" var en efterhandskonstruktion under förhöret eftersom han inte förstår det själv.

Jaha det var därför du menade att det skulle kunna vara genetiskt och om det faktiskt uteslutits?

Det är väl inte särskilt troligt att han haft sexuell erfarenhet med hans egen mor, borde inte fadern blivit galen på henne då? Är kanske istället möjligtvis pappans som uttalat nedsättande ord om kvinnors kön som påverkat, eller någon helt annan i hans närhet som påverkat så starkt att han blev fixerad, särskilt om han själv samtididigt var otroligt ambivalent ang sin egen könstillhörighet? Skulle det kunna bli komplext då, om han som du själv tänker, inte ens förstod sig själv?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in