2026-01-03, 18:40
Medlem
Hej.

Min dotter har spelat Sims 4 i ca två år. Nu när hon ska starta spelet kommer det upp: Sims is already running, just start playing .. ungefär. Vi har reparerat, rensat cache och släckt alla EA aktiviteter i Aktivitetshanteraren innan start men utan framgång
Citera
2026-01-03, 18:50
Medlem
Gingers avatar
Spännande fel!

Låter helt klart (enligt experten mig) som en uppdatering som inte varit lyckad.

Jag hade:
Uppdaterad allting och om det inte fungerat installerat om Sims helt o hållet
Citera
2026-01-03, 19:59
Medlem
Gammal.Trolldoms avatar
Klassisk fråga - har ni testat starta om datorn?
Citera
2026-01-03, 20:40
Medlem
CooolaFlickan2014s avatar
Avinstallera och installera igen om inte omstart hjälper men det utgår jag ifrån gjort.
Citera
2026-01-03, 23:18
Medlem
Jo hi har loggat ut och samt startat om datorn
Citera
2026-01-04, 00:16
Medlem
Ligger det kvar någon fil som skapas varje gång spelet startas men samtidigt tas bort när spelet avslutas?
Om spelet kraschat så kanske den ligger kvar o spärrar fler körningar?

Edit: Sökte lite o fick upp denna video som är ca två minuter lång.
https://www.youtube.com/watch?v=fObrlKlkXFw

Den förklarar att man skall döpa om katalogen mods och eventuellt ta bort två filer.

Värt o testa detta kan jag tycka.
Senast redigerad av 45Lokar 2026-01-04 kl. 00:24.
Citera
2026-01-04, 10:07
Medlem
Skumt… Men vänta, är inte nya Sims uppkopplat på nätet hela tiden genom ett EA-konto (till skillnad mot förr när man hade spelet lokalt på datorn)?

Kan någon annan vara inloggad, hackat konto? Prova att byta lösenord. Mitt WoW-konto blev hackat en gång på den tiden jag spelade.

Annars prova att installera om spelet. Prova att spela genom en annan inloggning på datorn eller spela på en annan dator (om du har möjlighet). Funkar inte det så formatera om datorn och installera om spelet därefter.
Senast redigerad av Jessicaa92 2026-01-04 kl. 10:14.
Citera
2026-01-06, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CooolaFlickan2014
Avinstallera och installera igen om inte omstart hjälper men det utgår jag ifrån gjort.

Nu kommer en måhända dum fråga. Visst finns det som man skapat och olika pack kvar kopplade till kontot om man avinstallerar och installerar igen?
Citera
2026-01-07, 10:39
Medlem
Hon bytte lösenord när hon loggade in igen.

Citat:
Ursprungligen postat av Jessicaa92
Skumt… Men vänta, är inte nya Sims uppkopplat på nätet hela tiden genom ett EA-konto (till skillnad mot förr när man hade spelet lokalt på datorn)?

Kan någon annan vara inloggad, hackat konto? Prova att byta lösenord. Mitt WoW-konto blev hackat en gång på den tiden jag spelade.

Annars prova att installera om spelet. Prova att spela genom en annan inloggning på datorn eller spela på en annan dator (om du har möjlighet). Funkar inte det så formatera om datorn och installera om spelet därefter.
Citera
2026-01-07, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ojelun
Hon bytte lösenord när hon loggade in igen.
Okej.

Tog du bort allt som har med sims spelet att göra i aktivitetshanteraren? Alltså tex TS4_x64.exe, The Sims 4 och EA App.

Gjorde du det så prova reparera spelet. Gå in på spelet i EA appen. Klicka på hantera och reparera. Starta om.

Hoppas nåt av det funkar.
Senast redigerad av Jessicaa92 2026-01-07 kl. 14:42.
Citera
2026-01-07, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ojelun
Nu kommer en måhända dum fråga. Visst finns det som man skapat och olika pack kvar kopplade till kontot om man avinstallerar och installerar igen?
Ja, de finns kvar.
Citera
2026-01-07, 19:36
Medlem
Uppdatering. Nu har vi provat att installera om Sims men det hjälpte inte.... Vi har ställt lite frågor men det jag ser återstår är att även installera om EA-appen...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in