Citat:
Ursprungligen postat av
ujhs
Boden är en ganska liten stad. Ungdomar har koll på varandra.
Om han nu var kåt på mamman, varför skulle han då döda henne och våldta dottern strax efter det?
Förstår att Boden inte är en stor stad.
Men att en 22-årig kille håller koll på vad en 16-årig tjej gör verkar litet långsökt. Hade det funnits ett äldre syskon i familjen, i GMs ålder, skulle jag lättare ha kunnat tänka mig det.
Visa gärna källa på att våldtäkten ägt rum. Jag har inte läst att det skulle vara bekräftat.
Det är inte säkert att han kommit till huset just för att försöka ha sex med mamman eller någon annan. Han kan bara ha blivit triggad av annonsen och avtalat en tid för att träffas, då han varit i ett maniskt/galet/drogat/förvirrat skick.
Mamman gjorde väl motvärn om han försökte forcera sig in i bostaden och då han eventuellt uppförde sig irrationellt. Han kanske nästan genast gjorde utfall mot henne -- och då kunde hon ha skrikit, vilket grannen med hunden hörde.
Om han högg ner mamman i samband med att hon öppnat dörren, bör han ha haft egen kniv med sig, så litet måste han ha planerat i förväg. Att det sedan fanns ytterligare en person i huset kunde han ha märkt under tumultet med mamman och sedan bundit/skadat/(våldtagit?) dottern. Att han därefter inte gav sig av direkt visar väl på flera saker; men bl.a. på att han var förvirrad -- och inte visste vad han skulle ta sig till.
Det är alltså min teori.