2026-01-02, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Har från början haft en känsla av att han ville träffa BO-mamman, då han sett hennes annons där hon ser snygg ut på profilbilden samt uppger i vilket område hon bor; alltså inte alltför långt från BO.

Men....vem var det han inte skadade livshotande???
Citera
2026-01-02, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Psykatrireformen är en långsamt eskalerande katastrof. Obegripligt att ingen regering vill göra om och göra rätt.

Det kostar pengar och har sannolikt inte lockat väljare. Låt oss hoppas att väljarna har lärt sig ett och annat av dessa tragiska fall.
Citera
2026-01-02, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnotherVice
Här tror jag man är något på tråden. Mor och som verkar ha en tight relation. Men tanke på mammans personlighet kan hon mycket väl ha blivit irriterad över något i samband med köp/annons och nämnt det för sonen. Han har i sitt tillstånd tänt på alla cylindrar och svarat på annonsen, inte för att köpa utan straffa familjen.
Var det därför mamman grät när han gick ut och stängde dörren den morgonen? För att hon visste att han var på väg till familjen för att ge henne "upprättelse"?

Vad tror du var viktigast för GM.....ett keyboardstativ för 150 spänn eller att få tillgång att träffa dottern som han våldtog under tre timmar?
.
Citera
2026-01-02, 21:01
Medlem
Citat:
Men hur skulle GM överhuvudtaget ha vetat att det fanns en dotter i huset?

Tror han var ute efter mamman efter att ha sett hennes profilbild.

Boden är en ganska liten stad. Ungdomar har koll på varandra.
Om han nu var kåt på mamman, varför skulle han då döda henne och våldta dottern strax efter det?
Citera
2026-01-02, 21:06
Medlem
Inte hängt med på någon dag i tråden men ser att det skrivs om våldtäkt.

Är det spekulationer, trådsanning eller finns det något som tyder på att sexualbrott varit iblandat?

I media har jag bara sett att de nämt våld.
Citera
2026-01-02, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Men....vem var det han inte skadade livshotande???

Men .... hur visste han att just äldsta dottern var i huset? Kände han henne sedan innan, så skulle han inte behöva ringa på någon annons. I och för sig skulle ju även den yngre dottern kunnat ha vara hemma samt pojkvän. Hade han vetskap om vilka som fanns i hemmet vid den tidpunkten -- att det endast var mamman och äldsta dottern?

Ringde han på och dödade mamman bara för att få våldta dottern menar du?
Senast redigerad av Detdundrar 2026-01-02 kl. 21:18.
Citera
2026-01-02, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Psykatrireformen är en långsamt eskalerande katastrof. Obegripligt att ingen regering vill göra om och göra rätt.

Därför att det kostar mycket pengar. Och de som motsätter sig detta kan peka finger och säga;"Jaha du vill låsa in sjuka människor som inte begått något brott".
Citera
2026-01-02, 21:33
Medlem
Citat:
Boden är en ganska liten stad. Ungdomar har koll på varandra.
Om han nu var kåt på mamman, varför skulle han då döda henne och våldta dottern strax efter det?

Förstår att Boden inte är en stor stad.
Men att en 22-årig kille håller koll på vad en 16-årig tjej gör verkar litet långsökt. Hade det funnits ett äldre syskon i familjen, i GMs ålder, skulle jag lättare ha kunnat tänka mig det.

Visa gärna källa på att våldtäkten ägt rum. Jag har inte läst att det skulle vara bekräftat.

Det är inte säkert att han kommit till huset just för att försöka ha sex med mamman eller någon annan. Han kan bara ha blivit triggad av annonsen och avtalat en tid för att träffas, då han varit i ett maniskt/galet/drogat/förvirrat skick.

Mamman gjorde väl motvärn om han försökte forcera sig in i bostaden och då han eventuellt uppförde sig irrationellt. Han kanske nästan genast gjorde utfall mot henne -- och då kunde hon ha skrikit, vilket grannen med hunden hörde.

Om han högg ner mamman i samband med att hon öppnat dörren, bör han ha haft egen kniv med sig, så litet måste han ha planerat i förväg. Att det sedan fanns ytterligare en person i huset kunde han ha märkt under tumultet med mamman och sedan bundit/skadat/(våldtagit?) dottern. Att han därefter inte gav sig av direkt visar väl på flera saker; men bl.a. på att han var förvirrad -- och inte visste vad han skulle ta sig till.

Det är alltså min teori.
Senast redigerad av Detdundrar 2026-01-02 kl. 21:51.
Citera
2026-01-02, 21:38
Medlem
Citat:
Vad tror du var viktigast för GM.....ett keyboardstativ för 150 spänn eller att få tillgång att träffa dottern som han våldtog under tre timmar?
.

Inte varan i sig, men något kan ha hänt i samband med köpet och det kan ha varit den utlösande faktorn. Eventuellt spelade ju mamman piano så inte omöjligt att hon var intreserad av att köpa från början.
Med tanke på hur GMs sinnesstämmning har varit och att han tidigare fått utbrott/hamnat i bråk ser jag det som mer troligt att han blivit förbannad över något i samband med annonsen och då bestämt sig för att göra något med familjen än att han suttit och väntat på att dotterns mamma ska lägga ut en annons för att kunna träffa dottern.
GM verkar inte ha varit i stånd att sitta och scrolla marketplace för att hitta ett perfekt offer att våldta på juldagsmorgonen.
Citera
2026-01-02, 21:39
Medlem
Citat:
Men .... hur visste han att just äldsta dottern var i huset? Kände han henne sedan innan, så skulle han inte behöva ringa på någon annons. I och för sig skulle ju även den yngre dottern kunnat ha vara hemma samt pojkvän. Hade han vetskap om vilka som fanns i hemmet vid den tidpunkten -- att det endast var mamman och äldsta dottern?

Ringde han på och dödade mamman bara för att få våldta dottern menar du?

Tänk efter. Varför tror du ha ville komma så tidigt på juldagens morgon? Var han så sugen på keyboardstativet och ville pruta ner priset?? Skulle han döda och våldta för att pruta priset med 50 spänn?

Eller såg han annonsen och förstod att den var en chans att komma in i huset och träffa tjejen han spanat på? I hans sjuka hjärna kanske han trodde att det var fritt fram. Men när han kommer dit och frågar efter tjejen går det åt helvete, mamman försöker slänga ut honom, men blir nedstucken.
Citera
2026-01-02, 21:42
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Nu diskuterar vi ju ett fall där just detta hände -- när BO öppnade dörren för en obekant.
Ja, men det är en så sällsynt händelse att anpassa sig till denna låga risk gör mer skada än nytta. Det är lite som att vägra åka bil för att några hundra personer per år dör i bilolyckor.
Citera
2026-01-02, 21:43
Medlem
Citat:
Förstår att Boden inte är en storstad.
Men att en 22-årid kille håller koll på vad en 16-årig tjej gör verkar litet långsökt. Hade det funnits ett äldre syskon i familjen, i GMs ålder, skulle jag lättare ha kunnat tänka mig det.

Visa gärna källa på att våldtäkten ägt rum. Jag har inte läst att det skulle vara bekräftat.

Mamman gjorde väl motvärn om han försökte forcera sig in i bostaden och då han kanske uppförde sig irrationellt. Han kanske genast gjorde utfall mot henne -- och då kunde hon ha skrikit, vilket grannen med hunden hörde.

Det är alltså min teori.

Visst. Men förklarar din teori varför han var kvar i huset i tre timmar efter mordet på mamman?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in