Citat:
Ursprungligen postat av
SecretGarden352
Jag tror Sverige har lite bättre koll på om verksamheten överhuvudtaget har något innehåll i Sverige, men samtidigt så skulle jag ändå inte bli förvånad om det dyker upp liknande historier här i Sverige. Korruptionen i vissa områden i Sverige är väldigt hög.
Men samtidigt så är det nästan 100% klart att väldigt mycket pengar som går till andra länder, där är kontrollen nästan obefintlig. Egentligen ingen i Sverige som riktigt vet vad länder som Somalia och många andra gör av pengarna som de får av Sverige.
Har du bott under en sten de senaste 30 åren?
Varje år minst en gång i månaden så har du en artikel om Somalier som har fuskat. Med Autism, med dagis, med hemtjänsten, med skolan - med ta mig fan allt möjligt. Det här är inget som är unikt för USA, eller Storbritannien där man har liknande problem, eller Tyskland.... Eller Frankrike.... Eller med Somalierna i Spanien, Portugal och Italien.
Det är samma visa varje gång, överallt där Somalierna är.
De vet mycket väl vart pengarna landar, men sånt här ingår i att köpa Somalierna så dom röstar "rätt" och därför dom bjuds in till olika politiska partier som Somalierna röster sen på i grupp - precis som i USA och Storbritannien. Och exakt samma sak gör även andra etniska grupper eftersom det är ingen som stoppar dom.
För den som inte tror att det här har pågått en längre tid, googla/duckduckgo/Yandex "Somalier bidragsfusk" och så ställer du in tidsramen mellan 2000 och 2010, du kommer hitta massor av artiklar. Nu ställ in den på 2010-2020 - ännu fler artiklar.