2026-01-02, 17:49
Medlem
norces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
En person man inte känner ska man möta på en ofgentlig plats, inte hemma. Oavsett om det gäller en date, eller pm man ska köpa/sälja något.
Tack för tips. Nästa gång jag ska sälja mina bokhyllor hyr jag själv ett släp, bär ut dem och kör till offentlig plats för att sälja.
Citera
Medlem
Citat:
En av döttrarna har fått lämna sjukhuset. Den andra får fortsatt vård.
– Hon är allvarligt skadad, men läget är stabilt, säger Per Olov Andersson.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/norrbotten/polisen-bekraftar-garningsman-hade-kontakt-med-kvinnan-om-annons
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
En person man inte känner ska man möta på en ofgentlig plats, inte hemma. Oavsett om det gäller en date, eller pm man ska köpa/sälja något.

Så, om jag ska sälja min soffa. Ska jag bära med mig den till McDonalds för att man ska träffas på en offentlig plats? Så går det ju inte riktigt att tänka...
Citera
2026-01-02, 17:50
Medlem
norces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaBaDaBaDoo
Expressen skrev det först, men sen ändrade de.De skrev först polisen bekräftar nu motivet.
Så varför länkade du ens Sveriges radio som inte bekräftade motivet heller?
Citera
2026-01-02, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Märkligt att personen inte har koppling till familjen på något sätt men befunnit sig i huset i flera timmar innan.. Kan det ha varit en köpare som var där för Keybordstativet?
Hon hade väl lagt ut en annons på facebook dagarna innan?
Denna typ av koppling var det ingen som trodde på när du skrev!
Good spot

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/mordade-kvinnan-och-garningsmannen-hade-kontakt-om-annons/
Citera
2026-01-02, 17:54
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norce
Så varför länkade du ens Sveriges radio som inte bekräftade motivet heller?

De börjar brännas nu, har du andra teorier nu?
Citera
2026-01-02, 17:56
Medlem
norces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaBaDaBaDoo
De börjar brännas nu, har du andra teorier nu?
Va?
Citera
2026-01-02, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Route67
Var det GMs mamma som önskade grejerna? Eller höll han på med musik själv?

Det kommer vi aldrig att få veta. Men.....GM verkade vara intresserad av äldsta dottern. Jag skulle tro att han använde annonsen som förevändning att komma till huset och få träffa flickan. Tydligen var han väldigt kåt.....förlåt angelägen, eftersom han dök upp kl 08.30 på juldagen. Så spännade är nog inte ett keyboardstativ.
Citera
2026-01-02, 18:05
Medlem
Begåvningsreserven i tråden drar nu 2 slutsatser efter att polisen bekräftat att de fått kontakt via en Blocket-annons.
1. Bra nu har vi ett motiv.....
2. Nu kan man inte sälja varor längre via att låta en främmande person komma hem och köpa en vara

Herregud.....
Citera
2026-01-02, 18:08
Medlem
norces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Det kommer vi aldrig att få veta. Men.....GM verkade vara intresserad av äldsta dottern. Jag skulle tro att han använde annonsen som förevändning att komma till huset och få träffa flickan. Tydligen var han väldigt kåt.....förlåt angelägen, eftersom han dök upp kl 08.30 på juldagen. Så spännade är nog inte ett keyboardstativ.
varför skulle vi aldrig kunna få veta det? GMs mamma är ju vid liv.
Citera
2026-01-02, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Självklart är det en unik händelse vars sannolikhet är minimal. Men det blir hisnande att tänka på att det här aldrig hade hänt om annonsen lagts ut efter nyår t.ex .
Och kontentan av den tanken är att det alltid kommer att finnas den här sortens vansinnesdåd, hur många larm och övervakningskameror vi sätter upp eller hur lagstiftningen skärps i oändlighet. Vi kan inte skydda oss mot ”sjuka hjärnor”.

Nej, det är psykiatrins uppgift. Tänk om våra politiker kunde inse att det inte var så jäkla smart att dra ned på antalet slutenvårdsplatser. Och tänk om de kunde inse att detta lett till att ett stort antal människor dött eller fått sina liv förstörda av denna naivitet.
GM skrevs ut från "skrynkleriet" i Boden bara några dagar före brottet.
Citera
2026-01-02, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StenQ
Om någon ringer på dörren för en vara man lagt ut på Facebook marketplace e det väl ganska självklart man öppnar dörren. Du är helt efterbliven, lite kul faktiskt☺️
Ja de gick ju stabilt. Varför hittades kärringen utomhus? Han ville ha fräsch fitta kan jag tro
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in