2026-01-02, 04:22
Avstängd
HajPaDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Han ville väl inte avveckla sin stora lägenhet.

Det är en hyresrätt. En stor bostadsrätt i centrala Göteborg mäter kronkalle ut direkt. Men vad en singel ska med en sån stor lägenhet när han inte har råd fattar inte jag.
Citera
2026-01-02, 08:43
Medlem
Protonic75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HajPaDig
Det är en hyresrätt. En stor bostadsrätt i centrala Göteborg mäter kronkalle ut direkt. Men vad en singel ska med en sån stor lägenhet när han inte har råd fattar inte jag.

Känns väl kanske som ett fläskigt nedköp att flytta till något mindre.
Patrik kan ju uppenbart inte heller sköta sin ekonomi har han också ADHD som Sara?
Citera
2026-01-02, 10:18
Avstängd
HajPaDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Protonic75
Känns väl kanske som ett fläskigt nedköp att flytta till något mindre.
Patrik kan ju uppenbart inte heller sköta sin ekonomi har han också ADHD som Sara?

Ja det är väl det. Han har väldigt höga tankar om sig själv som inte stämmer med verkligheten. Ingen aning om han har ADHD.
Citera
2026-01-02, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HajPaDig
https://frontend.lagenhetsbyte.se/bytes/1630485
Så nästan 18/mån. Det finns en bostadsrätt för huset som startades 2005 men är vilande.

Enligt hitta.se har det polisanmälts i området de senaste 6mån
Inbrott 9
Trafikolyckor 75
Bränder 17
Stöld 8

Om jag förstår det rätt bor i lgh både Sara och Patrik men även ett av Saras barn.
Runt 15/mån är ändå mycket att dela på 3 beroende på hur Saras unge jobbar och betalar.

Så räknar man 7-9/mån för de som påstår sig tjäna 18/mån är det ju drygt halva lönen för dessa. De två äter väll på resturang för swishisarnas nota så det inte påverkar inkomsten.

Nej, de vet nog hur de skall dansa för att undvika att kronofogden får en ända krona. Patrik hoppas nog kunna sanera skulden iaf när han går i pension.
Citera
2026-01-02, 11:01
Medlem
LudvigSigurdDavids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle69
Borde inte Dumpen själva klura ut att det inte är dessa män som faktiskt förmår att komma nära riktiga barn och faktiskt göra något? Även om någon enstaka inte passar in i genomsnittsgäddan så är det bevisligen fel fiskar dom tar (för det mesta).

Han med traktor & släp, eller 25-30 åringen som är vikarien på skolan. Vem är mest sannolikt den farliga av dom?

Place ur bets...
very true!

Jag tycker det är urtydligt att dumpen är inne på fjärdesorteringen. Om inget annat sätter stopp för Dumpen, så kommer intresset svalna när det bara folk med traktorer vars chaufförer befinner sig på spektrumet.
Citera
2026-01-02, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LudvigSigurdDavid
very true!

Jag tycker det är urtydligt att dumpen är inne på fjärdesorteringen. Om inget annat sätter stopp för Dumpen, så kommer intresset svalna när det bara folk med traktorer vars chaufförer befinner sig på spektrumet.

Jag kan givetvis ha helt fel, men tycker nog att "Uthängd på Dumpen" har tappat sin effekt. Dels är det ett väldigt högt tempo, tvivelaktigt underlag (lite hand i hand med tempot), men även som vi är inne på, typen av män är inte det verkliga problemet.

Det skulle gå mycket långsammare och kräva betydligt mer "arbete" att veva in dom riktiga farorna, så det är väl där det faller.

Men uthängd på Dumpen nu vs i början, är nog rätt stor skillnad. Personligen skulle jag inte ens känna igen en gädda som jag såg uthängd för 10 minuter sen, även om jag mötte denne i affären. Det har blivit för mycket på något vis, mättat typ.

Det är inte bara fördelar med (dålig) massproduktion. Förutom en anledning att skriva artiklar och medelålderskvinnorna swishar med glädje utan någon som helst eftertanke.
Citera
2026-01-02, 11:21
Medlem
LudvigSigurdDavids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle69
Jag kan givetvis ha helt fel, men tycker nog att "Uthängd på Dumpen" har tappat sin effekt. Dels är det ett väldigt högt tempo, tvivelaktigt underlag (lite hand i hand med tempot), men även som vi är inne på, typen av män är inte det verkliga problemet.

Det skulle gå mycket långsammare och kräva betydligt mer "arbete" att veva in dom riktiga farorna, så det är väl där det faller.

Men uthängd på Dumpen nu vs i början, är nog rätt stor skillnad. Personligen skulle jag inte ens känna igen en gädda som jag såg uthängd för 10 minuter sen, även om jag mötte denne i affären. Det har blivit för mycket på något vis, mättat typ.

Det är inte bara fördelar med (dålig) massproduktion. Förutom en anledning att skriva artiklar och medelålderskvinnorna swishar med glädje utan någon som helst eftertanke.
Men en stor del av iaf Puttes incitament är att pröjsa sin hyresrätt (18 lax/mån). Det kan ju vara han som är mest drivande när det kommer till deras hastighet. Om fogden ska ha sitt duger det inte med en vit inkomst, så swishpengar kanske lite falska kvitton på utlägg är perfekt för Putti’s. Men vill ge dom att dom fan ligger i, det är nog hårt jobb att flänga runt Sverige i sin jakt.
Citera
2026-01-02, 11:38
Medlem
Citat:
Men en stor del av iaf Puttes incitament är att pröjsa sin hyresrätt (18 lax/mån). Det kan ju vara han som är mest drivande när det kommer till deras hastighet. Om fogden ska ha sitt duger det inte med en vit inkomst, så swishpengar kanske lite falska kvitton på utlägg är perfekt för Putti’s. Men vill ge dom att dom fan ligger i, det är nog hårt jobb att flänga runt Sverige i sin jakt.
Patrik har en inneboende, så de delar säkert hyran.
Citera
2026-01-02, 12:34
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975

Bor inte Sara i Puttes lya samt hennes dotter? Sara är väldigt ansvarstagande som mamma eftersom hon trär på dottern en skyddsväst när hon ska följa med mamma på jobbet.

Verkar ofta vara korvfest hemma hos våra vänner, fantastiskt festligt att lägga upp en video på Youtube där Putte glufsar i sig hot dogs som om det inte fanns nån morgondag. Apropå Saras bordsskick så frågade Sara Janne Josefsson om han pratar med mat i munnen hos Publicistklubben. Janne var tvungen att säga till Putte att hålla truten.

Dom är faktiskt rätt charmiga dessa typer och slafs hör till för annars skulle det inte vara Dumpen.
Citera
2026-01-02, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975

Enligt rykten så är det Sara och hennes dotter som bor med Patrik
Citera
2026-01-02, 13:14
Avstängd
HajPaDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denvitaliljan113
Enligt rykten så är det Sara och hennes dotter som bor med Patrik

Ok. Ja då blir det ju inte mycket per månad på dom var.
Citera
2026-01-02, 13:18
Medlem
Citat:
very true!

Fast det var fler roliga freaks förr? Men ja, någon gång borde väl alla utom de allra dummaste ha lärt sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in