2026-01-02, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TordNyman
Ska bli kul att se hur svensk media ska hantera detta

De kommer ju garanterat att försöka påvisa att Nick Sherley är högerextrem
Det kommer bli en artikel från svt sedan kommer den försvinna långt ner i flödet.
Citera
2026-01-02, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 23123asdasdaabc
Det kommer bli en artikel från svt sedan kommer den försvinna långt ner i flödet.
Ja exakt så jag ser den framför mig "Den högerextrema Youtubern Nick Shirley försöker få det som om Somalier i Minnesota försöker förskingra pengar, men det finns inga riktiga bevis.."
Citera
2026-01-02, 02:14
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Skillnad på direkt stöd till Somalia, och indirekt stöd via bidrag till somalier bosatta i Sverige, som skickas till hemlandet.

Släpp sargen och bli med i matchen.
Det var ju spännande med afrikanska män när dom var nya ute på köttmarknaden. Nu när när när man provlegat ett koppel välhängda exemplar, så börjar man känna hur dom luktar istället.

Det är ju samma sak i USA. Inga porrfilmregissörer vill anlita dom längre. För mycket stök och skrik på fanskapen.
Citera
2026-01-02, 03:40
Medlem
geytos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undersnusk
Kolla 1.06 in i klippet

De använde alltså ett 2 sekunder långt klipp på afrikaner som strösslar pengar från bilar. Ja, du har rätt. Det är AI-genererat. Och i mitt tycke, helt onödigt. Granskningen som sådan är bra som den är utan att behöva lägga till AI-trams på det sättet. Jag håller helt med.

Citat:
Ja exakt, undrar hur mycket av detta som pågår i Sverige? Och om det gör det så skulle ju media vara livrädda för att behöva granska det...

Jag tror att det är ett världsligt problem. Var det än finns pengar, finns någon som vill ha de. Och skyr inga medel för att få tag på de.

Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
Det var ju spännande med afrikanska män när dom var nya ute på köttmarknaden. Nu när när när man provlegat ett koppel välhängda exemplar, så börjar man känna hur dom luktar istället.

Det är ju samma sak i USA. Inga porrfilmregissörer vill anlita dom längre. För mycket stök och skrik på fanskapen.

Vad har det här med ämnet och granskningen att göra?
Citera
2026-01-02, 03:53
Medlem
Citat:
Fan va skrämmande hur de har utnyttjat systemet och skickar pengar till terrorgrupper i Somalia, samt till de själva givetvis..

Dagis som inte har några barn där som får bidrag, nån form av sjukvård som inte tar emot patienter som får bidrag ja kolla på videon, helt sjukt....

När Nick Shirley youtubern är inne och fråga om bra pris på sjukvård så kommer polisen och eskorterar han ut från byggnaden....

Undrar hur mycket sådant här som händer i Sverige?

Videon https://www.youtube.com/watch?v=r8AulCA1aOQ 43:35

Det finns fler bidrag i Sverige så mycket mer men är extremt utbrett överallt där bidragen finns.

Tanken är att S och D ska förstöra samhället genom att systemet undermineras inifrån i utbyte mot röster så att de får sitta vid makten och kan öka bidragen etc.

Så länge som folk har bröd och skådespel så blir det inte någon förändring.
Citera
2026-01-02, 03:56
Medlem
Citat:
Ja exakt, undrar hur mycket av detta som pågår i Sverige? Och om det gör det så skulle ju media vara livrädda för att behöva granska det...

Assistansfusk, välfärdsbrott.

Varenda offentlig arbetsplats är troligen förstörd av invaderat kriminell kultur.

Och det fanns redan många inhemska fifflare.
Citera
2026-01-02, 04:18
Medlem
LadyMcJill-Phds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
Nu är jag inte så insatt i porrbranchen men har du några fakta som styrker ditt påstående?
Citera
2026-01-02, 05:30
Medlem
hjaelploskilles avatar
Tycker alltid det är intressant hur alla sanningsjägare köper en sådan här story rakt av bara för att den bekräftar deras världsbild.

Vi har alltså en pågående utredning mot somaliska bedragare som Bidens administration drog igång 2021 som redan har lett till väldigt många åtal och pengar som återinförts till statskassan. Slutet på 2025 gör Nick denna video som omedelbart skiftar allt fokus på somalierna. Är det något annat som vi kanske är tänkta att inte fokusera på? Något om hur Trumps administration med näbbar och klor skyddar pedofileliten? Tycker det är så tråkigt att MAGA är så lätt att avleda, istället för att rörelsen kollektivt ställer Trump och resten av hans kabinett mot väggen angående Epsteinfilerna så blir man så lätt bortfintade, denna gång av vad som redan är en pågående utredning av DOJ som redan, utan Nicks video, gett resultat
Citera
2026-01-02, 05:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hjaelploskille
Tycker alltid det är intressant hur alla sanningsjägare köper en sådan här story rakt av bara för att den bekräftar deras världsbild.

Vi har alltså en pågående utredning mot somaliska bedragare som Bidens administration drog igång 2021 som redan har lett till väldigt många åtal och pengar som återinförts till statskassan. Slutet på 2025 gör Nick denna video som omedelbart skiftar allt fokus på somalierna. Är det något annat som vi kanske är tänkta att inte fokusera på? Något om hur Trumps administration med näbbar och klor skyddar pedofileliten? Tycker det är så tråkigt att MAGA är så lätt att avleda, istället för att rörelsen kollektivt ställer Trump och resten av hans kabinett mot väggen angående Epsteinfilerna så blir man så lätt bortfintade, denna gång av vad som redan är en pågående utredning av DOJ som redan, utan Nicks video, gett resultat
Har du följt Nick Shirley och tittat på hans tidigare videos?
Citera
2026-01-02, 05:46
Medlem
hjaelploskilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adaptern
Har du följt Nick Shirley och tittat på hans tidigare videos?

Nej, men jag har förstått att han är en i raden av content creators som vallfärdat till Israel och producerat pro-isareliska videor
Citera
2026-01-02, 05:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hjaelploskille
Nej, men jag har förstått att han är en i raden av content creators som vallfärdat till Israel och producerat pro-isareliska videor
Titta på hans reportage om t ex Kensington.
Eller om fängelset i El Salvador.
Citera
2026-01-02, 06:08
Medlem
JoakimBalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Jag tror Sverige har lite bättre koll på om verksamheten överhuvudtaget har något innehåll i Sverige, men samtidigt så skulle jag ändå inte bli förvånad om det dyker upp liknande historier här i Sverige. Korruptionen i vissa områden i Sverige är väldigt hög.

Men samtidigt så är det nästan 100% klart att väldigt mycket pengar som går till andra länder, där är kontrollen nästan obefintlig. Egentligen ingen i Sverige som riktigt vet vad länder som Somalia och många andra gör av pengarna som de får av Sverige.

Här har vi Svensken. Naiv med det goda hjärtat!

Kommer själv inte rösta för ens ett parti tar bort alla bidrag å sänker skatten. då ska du se på utvandring.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in