Citat:
Ursprungligen postat av
Dr.skalmanski
Jag for ner till min bror.
Det är korrekt svenska. De som arbetar där borde gå mindre värdegrundskurser och istället lära sig svenska språket.
Jag gillade titeln, tyckte den var förträfflig. Men hade svårt för språket i romanen. Men titeln är träffsäker för berättelsen. Språket i boken är irriterande, filmatiseringen ger samma ton som boken.
Vi for upp med mor.
Sen for jag hem.
Får skrivlust med såna titlar.