Citat:
Ursprungligen postat av
Snyggast.i.Speedo
Varför behövde du skriva det fetade för att "förtydliga" att du inte är något - som du är? Hade du haft rent mjöl i påsen skulle du aldrig skrivit tramset.
Du som har så många hjärnceller och fattar allting borde veta hur man drar upp sitt huvud när man tryckt ned det i behållaren i ett utedass. För uppenbarligen har du stoppat ditt huvud i ett utedass under ett helt år. Du kan omöjligen missat alla anstängningar från USA, Ukraina och EU för att få till en vapenvila och fred som massmördaren och psykopaten KGB-Putin kategoriskt avvisar? Det är KGB-Putin som vill ha kriget och du skjuter långt över ribban och missar målet fullständigt med din text.
För att vi som har ett liv och inte möp'ar oss 24/7 i denna tråd som du verkar bo i, inte ska behöva anklagas så fort bilden nyanseras lite. Tillskillnad från majoriteten skräpinlägg som postas, inklusive ditt. Så pass låg verkar ribban vara här. Du bevisade min tes. Mupp.
Ja vad har EUs fredsplan gått ut på till rätt så nyligen? Du som inte har ett liv än att sitta och gotta dig i att ryssar och ukrainare dödar varandra får gärna komma med ditt expertutlåtande. Om du zoomar ut lite från din källare och läser vad EU's fredsplan varit framtill nyligen kontra USAs eller Rysslands så ser du att det blir rätt så svårt för Putin att acceptera en sådan fredsplan om du inte har huvudet långt uppstoppat i röven? Speciellt inte när USA har en annan fredsplan som skiljer sig från den europeiska. Det är alltså ingen värdering jag själv lägger utan fakta. Uppenbarligen har Putin skadat Ryssland med hans "tredagarskrig" som är ett massivt misslyckande och han har skadat sin befolkning rejält i och med detta invasionskrig.
Det är just av den anledningen jag tror, oavsett vad en liten ryggradslös fjolla som du tycker, att Ryssland inte kommer acceptera en fredsplan som inte innefattar att man får minst 3 av de 5 territorierna man erövrat. Det var det enda mitt inlägg handlade om och EUs ovilja att verka fatta detta (framtill nyligen då). Annars har EU varit rejält stridslystna och i stort sett krävt att Ryssland ska lägga sig platt och lämna samtliga områden = orealistiskt, vilket man vet om.
Nu är jag knappast så insatt att jag sitter dag ut och dag in och följer vad som händer i kriget, eftersom precis som jag nämnde - har ett liv och inte njuter av att se andra människor lida. Men om man tar en snabbtitt genom youtube och tittar på de senaste uppdateringarna verkar ryssarna avancera på flera fronter? I Kupiansk har man dock slagits tillbaka av Ukraina men generellt sett verkar Ryssland ha momentum på senare tid? Eller har jag fel?
Därför blir det extra provocerande att se soffnissar med noll geopolitisk förståelse sitta och kränga ut sig efterblivna kommentar om att Putler bara ska sluta med tanke på alla liv det hittills kostat. Ja det är det vi ALLA VILL som inte är ryssar - men det är inte en realistisk fredsplan som alla som inte har huvudet nedsänkt i en bajamaja fattar.
Varsågod och presentera vad EUs ansträngningar gått ut på, din jävla pajas.