2026-01-01, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Körsträckan mellan Sandbäcksvägen och Tärnstigen är ca 20 minuter.

Kan han ha varit så korkad att om man följer hennes telefons rörelse under den tiden - så leder den hem till honom?

I sådana fall borde väl snuten agerat snabbare?
Citera
2026-01-01, 21:08
Medlem
Angeliqas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jkjihlh
På lördag klockan 16 hålls en ljusmanifestation i Skönviksparken, Rönninge. Den har godkänts av familjen och kommer ENBART hedra och minnas den 25-åriga kvinnan. Således ingen form av politiska utspel eller liknande.
(Datum kan ändras i väntan på godkännande från polisen)

Vi talar om den utlysta manifestationen på Sergels torg. Den "för" mordoffren i både Boden och Rönninge. Mycket osmakligt att utnyttja familjerna i politiska syften. Familjen ber människor att sluta dela BOs bild och namn. Människor som inte kände My delar hennes foton och ID som om det vore allmängods. I ett fall där media i n t e har gått ut med identiteten. Jämför med Elin Krantz, Lisa m fl där anhöriga godkände publicering.

Mys familj vill inte att det sprids. Hon hade flera syskon, yngre syskon. Bara för att My själv valde ett öppet instagram-konto och bilder finns tillgängliga, har ingen moralisk rätt att sprida dem i ett styckmordssammanhang.

My och Annika med tonårsdöttrar används som slagträn gällande mäns våld mot kvinnor.
Senast redigerad av Angeliqa 2026-01-01 kl. 21:10.
Citera
2026-01-01, 21:10
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Körsträckan mellan Sandbäcksvägen och Tärnstigen är ca 20 minuter.

Kan han ha varit så korkad att om man följer hennes telefons rörelse under den tiden - så leder den hem till honom?

Bra spanat.

Han har antagligen inte muddrat kvinnans fickor innan han flydde från platsen.
Citera
2026-01-01, 21:11
Medlem
Visst da Costa var en stor rättsskandal. Oskyldiga läkare hängdes ut det är klart. Men jag snackar inte om dem. Poängen är systemfelet. Styckning förstör bevisen om hur hon dog. Då slipper man mordåtal. Kolla Spånga 2018. Killen erkände att han styckade frun. Brände henne på grillen. Friad från mord. Bara två år för gravfrid.

Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Dra fan inte in da Costa i detta, det var en skandal och dom åtalade var helt oskyldiga och hade aldrig ens träffat henne!
Citera
2026-01-01, 21:12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Nationalromantik
Mys inköpslista?

Du menar Robin?

Blir jävligt förvirrande när ni skriver hon om Robin
Mys inköpslista var det
Citera
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Om polisen vet att kvinnan är död är läget inte akut, det säkraste kortet är att ligga lågt, spana på den misstänkte och låta honom leda polisen till en dumpningsplats, exakt vad man gjorde.

Det är på riktigt även om det kan kännas som en Hollywoodfilm.
Jag tycker inte det är mer Hollywood över en liten skenmanöver / fälla än en hemlig husrannsakan där man skulle hittat likdelar.

Polisen jobbar ju så idag för att lura kriminella att flytta sina gömmor. Inget konstigt om det visar sig vara så. Därmed inte sagt att det är så.

Oavsett fick avspärrningarna vid Uttern honom att förflytta sig. För han trodde polisen var honom på spåren el. att det var safe att röra sig i helt motsatt riktning som han gjorde? Eller bara en slump?
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petitoo
I sådana fall borde väl snuten agerat snabbare?

Polisen kan väl inte lokalisera exakt plats genom masttömning?
Citera
Medlem
Har polisen tagit hand om huvudet och försäkrat sig om att det är välbevarat?
Citera
2026-01-01, 21:14
Medlem
esprit21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petitoo
Jury?

Men det var då en jäkla hang up på mitt ordval. Domare och nämndemän, de som beslutar om påföljden. Fel ordval av mig då jag är för amerikaniserad och skrev i hast, kan vi släppa det nu?
Citera
2026-01-01, 21:14
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Jag tycker inte det är mer Hollywood över en liten skenmanöver / fälla än en hemlig husrannsakan där man skulle hittat likdelar.

Polisen jobbar ju så idag för att lura kriminella att flytta sina gömmor. Inget konstigt om det visar sig vara så. Därmed inte sagt att det är så.

Oavsett fick avspärrningarna vid Uttern honom att förflytta sig. För han trodde polisen var honom på spåren el. att det var safe att röra sig i helt motsatt riktning som han gjorde? Eller bara en slump?
De kan vara lite av både och, men jag lutar åt skenmanöver/fälla tills fupen kommer
Citera
2026-01-01, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Polisen kan väl inte lokalisera exakt plats genom masttömning?
Hennes mobil var ju inte uppkopplad efter runt 01.30 eller när det nu var. Då är det nog ännu svårare...
Citera
2026-01-01, 21:15
Medlem
jkjihlhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Angeliqa
Vi talar om den utlysta manifestationen på Sergels torg. Den "för" mordoffren i både Boden och Rönninge. Mycket osmakligt att utnyttja familjerna i politiska syften. Familjen ber människor att sluta dela BOs bild och namn. Människor som inte kände My delar hennes foton och ID som om det vore allmängods. I ett fall där media i n t e har gått ut med identiteten. Jämför med Elin Krantz, Lisa m fl där anhöriga godkände publicering.

Mys familj vill inte att det sprids. Hon hade flera syskon, yngre syskon. Bara för att My själv valde ett öppet instagram-konto och bilder finns tillgängliga har ingen moralisk rätt att sprida dem i ett styckmordssammanhang.

Det jag skrev var ett alternativ till den som inte vill deltaga i diverse manifestationer som INTE fått godkännande av familjen. Just den som jag skrev om har fått godkännande av familjen. Troligtvis med resonemanget att den inte på något sätt handlar om att framföra något annat än Rönningeborna minns och hedrar en av sina egna, inte som en del i ett spektakel som hela Sverige just nu ”gottar” sig i.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in