Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2026-01-01, 20:06
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Gwshand
Dom skuggade nog honom och hade full koll på vad han pysslade med på jobbet
Japp, de hade honom i sina klor i 10 timmar varenda steg varenda samtal sms m.m. de väntade in ett misstag och de gjorde han på kvällen den dumme fan
Citera
2026-01-01, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Men dom tog en stor risk.
De lät en misstänkt mördare och en farlig person ränna runt i 10 timmar.
Ren och skär tur att han inte dödade fler.

Dom hade väl span på honom sen Lördag morgon efter Dna prov var klart , via telefon och även fysiskt då han var på arbetet sen 06:00-07:00 till 15:00-16:00? På Lördagen. Innan dess visste dom ju inte det var GM?
Citera
2026-01-01, 20:08
Medlem
Varför var han just där, och just då? Har vi någon rimlig förklaring till det?
Citera
2026-01-01, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sven5678
Om hon går med lurar i öronen o han kör på bakifrån i bra fart med uppsåt att döda så hinner det nog inte bli mycket skrik vid själva påkörningen tänker jag

Jag har funderat på det här med påkörning i lägre hastighet men som ändå sätter henne ur spel för annars behövs väl inte hammaren eller hammaren är för att avsluta jobbet och lättare få in henne i bilen. Men då bör BO:s dna finnas på hammaren alternativt platsen för kidnappningen. Det fanns väl bilspår på platsen kan det vara efter en påkörning?
Citera
2026-01-01, 20:10
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Fördelen är att de då kan locka ut honom att agera i panik genom att vara upptagna på en annan plats. Span följer efter.

Vet inte vad som sant & inte men Samnytt skrev ju att polis ville se vad han gjorde & lokalisera honom (via hans mobil).

Så om de har fått klart för sig att hon är död (& det visste dom) vill de givetvis hitta alla kroppsdelar. Och alla kroppsdelar fanns kanske inte i stugan?
Mordplatsen var kanske inte stugan så de hoppades han skulle återvända dit?
Annan bevisning de tyckte de behövde?

Sen tidsaspekten: de vill ta honom så snabbt som möjligt & inte vänta hur länge som helst.

Om polisen vet att kvinnan är död är läget inte akut, det säkraste kortet är att ligga lågt, spana på den misstänkte och låta honom leda polisen till en dumpningsplats, exakt vad man gjorde.

Det är på riktigt även om det kan kännas som en Hollywoodfilm.
Citera
Medlem
Mr_Sinisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Det är sjukligt. Hur fan kan man gilla barnporrbilder som vuxen?
Vad menar du med som vuxen? Skulle barn gilla barnporr eller vad?
Citera
Medlem
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Japp, de hade honom i sina klor i 10 timmar varenda steg varenda samtal sms m.m. de väntade in ett misstag och de gjorde han på kvällen den dumme fan
Jag vet inte, tycker inte det håller.
Menar du att han inte hade åkt fast om de gjort husrannsakan direkt i stugan samtidigt som de grep honom på jobbet?
Jag tror inte det.
Jag tror att de misstänkte att det kunde va fler inblandade men när han åkte själv och dumpade liket kände de sig tvugna att ingripa.
Citera
2026-01-01, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strangerpeople
Jag har funderat på det här med påkörning i lägre hastighet men som ändå sätter henne ur spel för annars behövs väl inte hammaren eller hammaren är för att avsluta jobbet och lättare få in henne i bilen. Men då bör BO:s dna finnas på hammaren alternativt platsen för kidnappningen. Det fanns väl bilspår på platsen kan det vara efter en påkörning?

Har en känsla av att dom även hittat blod vid den platsen.
Citera
2026-01-01, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1

Var bra agerat av polisen. Gripa omgående efter DNA träff är inte alltid det smartaste.
Citera
2026-01-01, 20:13
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Jag vet inte, tycker inte det håller.
Menar du att han inte hade åkt fast om de gjort husrannsakan direkt i stugan samtidigt som de grep honom på jobbet?
Jag tror inte det.
Jag tror att de misstänkte att det kunde va fler inblandade men när han åkte själv och dumpade liket kände de sig tvugna att ingripa.

Om polisen slagit till tidigare hade man kanske inte hittat det mannen grävde ner och eventuellt hade dödsorsak aldrig blivit känd till nackdel för åtalet.
Citera
2026-01-01, 20:15
Medlem
K.Blomkvists avatar
Den där vilma har nog starka armar med all detta körande med vagnar, ibland körde han ju både 2 och 3 och lastade av dem.

En hammare i skallen är nog inga problem att kunna sänka vem som helst.

En har sagt att hen hörde ett skrik.
Ett hammarslag till så är det tyst.
Citera
2026-01-01, 20:17
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strangerpeople

Kan bilspår i form av sladdspår bero på att han parkerade bilen i uppförslutning med rådande frostbeläggning på vägbanan, kan bli lite slirigt med stressad start i backe med halka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in