2025-12-31, 18:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Hon är på ett demensboende enligt tråden.

Tack för klargörandet.

Dock kan man ju även fortsatt ha en hög sexualdrift även om man har demens.

En så kallad "Googling bort..."

"
Ja, demens kan påverka en persons sexualdrift och leda till förändrat sexuellt beteende, ibland i form av ökad drift eller hypersexualitet
"
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuKinWangKa
Nu är ju inte detta ett normalt mord, men kanske de finns många andra som lever i samma tankebubbla men inte utför sina gärningar. Det är ju dock viktigt att utreda vad som är drivande i sådana här fall för att kunna identifiera dem innan de händer.

Tror inte journalistik är rätt väg, man behöver utreda varför Vilma gjorde dettta och försöka hitta beteenden som bör övervakas i tidigt stadie. Hitta markörer som identifierar att de har potentialen att genomföra liknande Vilma och ge dem den vård de behöver redan som barn.

Nej varken journalistik eller Flashb är rätt väg, men jag menade faktiskt inte så öht taget, utan att vi här får nog vänta på att journalisterna grävt fram allt om hans barndom uppväxt osv?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDahmer
Hon har lagt ut många inlägg med "sexskämt. Vilken ordentlig kvinna i medelåldern & äldre lägger ut sånt för allmän beskådning?

En kvinna med ett visst mått av demens.
Citera
2025-12-31, 18:46
Medlem
Kalliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
En kvinna med viss demens.
Vem är dement?
Citera
2025-12-31, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andeta
Nej men ett företag som sköter mat ska göra bakgrundskontroller och inte anställa pedofiler och nekrofiler. Kan någon droppa namn på företaget som anställde denna sjuka jävel?

Snälla du dom visste troligen inte om detta. Rikta din ilska mot gärningsmannen, rättsväsendet som släppte ut honom och skatteverket som gav honom skyddad identitet.
Citera
2025-12-31, 18:48
Medlem
Citat:
Hon har lagt ut många inlägg med "sexskämt. Vilken ordentlig kvinna i medelåldern & äldre lägger ut sånt för allmän beskådning?
En person med begynnande demens där spärrar släppt , inte ovanligt hos dementa att börja svära och prata snusk trots att de aldrig gjort detta innan sjukdomen
Citera
2025-12-31, 18:50
Medlem
Renotjoskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallis
Vem är dement?

Den söndersupna morsan bor på demensboende
Citera
2025-12-31, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abbaslutfisk
Verkar som polisen lät henne dö under tiden dom väntade är min gissning, han gick till jobbet hon kan ha vart vid liv i stugan fastbunden och dom gick ändå inte in där, vad tycker ni om det förfarandet av polismyndigheten??????

Man får ju såklart hoppas att dom varit inne i både stugan och hans bostad under tiden han var på jobb. Det vore väldigt udda om polisen inte kontrollerat kända adresser eftersom han anhölls i sin frånvaro.
Citera
2025-12-31, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Enig, denna gång är hen fångad för alltid. Skulle hen släppas så finns de pris på huvudet
Tror inte det blir svårt att skramla ihop några frivilliga.
Citera
2025-12-31, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Renotjosken
Den söndersupna morsan bor på demensboende

Tragiskt att vara dement redan vid 60. Men kanske är självförvållat? Alkoholdemens pratades det om?
Senast redigerad av Teddy Picker 2025-12-31 kl. 18:57.
Citera
2025-12-31, 18:55
Medlem
Citat:
Äldre och folk i medelåldern är inte lika restriktiva som förr.
Jag är själv i medelåldern och känner lika om saker som jag gjorde när jag var yngre.

Ska jag bete som gubbe för det är så man bör vara? Jag är den jag alltid vart fast äldre med mer erfarenhet.
Citera
2025-12-31, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
För att vara säkra på att hon inte levde måste de ha hittat huvudet eller en huvudlös kropp, kanske i stugan. Har hittills inga bevis för detta, bara spekulation.
Det är min teori också.
Polisen hade span på honom från ungefär 11:00 när han jobbade. Under den tiden var polisen även på Tärnstigen 2 och gjorde fynd som bekräftade att My var död. Antingen att dom gick in i stugan eller att dom kunde se något genom fönstret.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in