2025-12-31, 15:56
  #1285
Medlem
Trots Diggins toursuperform så håller Ilar stången i totalen ändå. Med det här poängsystemet är Ilar svår att dra ifrån. Vinna totalen utan att vinna ett enda lopp - stay tuned.

Dagens mest förvånande var dock hur bra Ribom var, jag hade varit klart mindre förvånad på 5km klassiskt.
__________________
Senast redigerad av frankkk 2025-12-31 kl. 15:58.
Citera
2025-12-31, 15:58
  #1286
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Jag svär i kyrkan och säger att det är rätt kul att följa detta ändå med hjälp av live-GPS, och inte minst är det trevligt att spekulera om hur de olika heaten kommer att köras. Mindre strul och incidenter hitintills än man kunde frukta.

Trots min inledande skepsis måste jag hålla med.

Men jag kan tänka mig att det vid snöväder blir en skräck…
Citera
2025-12-31, 16:00
  #1287
Medlem
Artsoppamedflasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Trots Diggins toursuperform så håller Ilar stången i totalen ändå. Med det här poängsystemet är Ilar svår att dra ifrån. Vinna totalen utan att vinna ett enda lopp - stay tuned.

Dagens mest förvånande var dock hur bra Ribom var, jag hade varit klart mindre förvånad på 5km klassiskt.
5 km är en välkommen variation av distanserna då det verkar bli rätt oväntade placeringar. Norge underpresterade totalt vilket är rätt intressant.
Citera
2025-12-31, 16:01
  #1288
Medlem
Sumpings avatar
Vilken härlig människa Jessie Diggins är.
Dessutom duktig skidåkare.
Citera
2025-12-31, 16:01
  #1289
Medlem
Om man är 20 åkare per lopp borde man ha loppen efter hur man ligger till, det vill säga 1-20 i ett lopp , 21-40 i nästa och då helst i omvänd ordning. Då skulle ju de bästa åkarna åka tillsammans och skulle de då åka sakta och lurpassa på varandra har de andra heaten chanchen att smita förbi.
Citera
2025-12-31, 16:01
  #1290
Medlem
bcdefgs avatar
USA dödar sporten med alla sina segrar 😉
Citera
2025-12-31, 16:02
  #1291
Medlem
SPORTNERD888s avatar
5km individuell start vill jag absolut se framöver. Vi behöver inte mer masstarter.
Citera
2025-12-31, 16:02
  #1292
Medlem
Imponerande åkt av Diggins. Hon startade så snabbt att jag trodde att hon kanske få svårt på slutet, men... Åker hon så här bra i OS, så blir jag faktiskt lite orolig för teamsprinten, om USA har en åkare på sträcka 1 som överträffar sig själv.
Kul att Emma och Moa är på pallen, och bra åkt av Maja och kul att se Evelinas starka avslutning.
Citera
2025-12-31, 16:05
  #1293
Medlem
rainbowias avatar
Någon som vet varför Hennig DNFade?
Citera
2025-12-31, 16:07
  #1294
Medlem
Snubchurps avatar
Jag tycker man ska lägga ned herrsidan. Det är bara de de största nördarna som är intresserad av att se norskarna tävla mot varandra. Resten av tittarna och de intresserade vill se en kamp mellan många nationer.
Citera
2025-12-31, 16:09
  #1295
Medlem
Metallharrys avatar
Tycker det är lite osmakligt av Svan att försöka pressa Ribom på svar om vad som verkar vara privata anledningar till att hon haft ett kämpigt år. Är inte heller första gången han gör det.

Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia
Någon som vet varför Hennig DNFade?

Sjukdomskänning när hon vaknade så valde att stå över.
Citera
2025-12-31, 16:13
  #1296
Medlem
SPORTNERD888s avatar
Exakt se och lär. Teamwork makes the dream work.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in