Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-31, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strangerpeople
Jag köper inte det. Finns många som har varit offer som barn men blir absolut bra människor ändå.

Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Nej, det förklarar ingenting.

Hur många barn finns det inte i Sverige och världen som har en väldigt svår och grym uppväxt? Men hur många av dem blir styckmördare? Inte många faktiskt.

Att säga att den här Vilma-Robins bestialitet beror på hans svåra uppväxt är som att säga att de gängkriminella har blivit gängkriminella för att de växte upp i fattigdom. Jaså? Hur många människor har inte växt upp i fattigdom utan att bli gängkriminella?

Ni båda har uppenbarligen dålig läsförståelse, men jag skrev kan förklara. Inte att det nödvändigtvis är på det sättet. Och självklart finns det alla möjliga varianter: folk som haft en kärleksfull uppväxt som blir seriemördare, eller våldtäktsmän å ena sidan och de som haft en hemsk uppväxt och fungerar normalt som vuxna å andra sidan.
Citera
2025-12-31, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elins92
Om.polisen i tidigt skede visste vem gm var...så hade dom självklart åkt och räddat my. Men av någon anledning så visste dom att hon var död.
Frågan är bara hur de visste det.

Kan de ha hittat bilder som GM tagit? Eller vid en husrannsakan sett att en styckning skett.

Jag tror knappast de skulle låta honom utföra en styckning medan de spanar på honom.
Citera
2025-12-31, 15:04
Medlem
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ditalltpekar
Ja, vatten o bröd.
Men jag förstår precis hur du tänker o känner och sympatiserar till 100%
Ja precis.
Jag tycker det är konstigt att de värsta människorna på jorden värderas högre än djur som inte har gjort nån skada.
Ingen varelse vare sig människa eller djur borde behöva dö för att tillfredsställa denna lustmördare så han borde få käka strikt vegetariskt.
Det skulle också va ett statement, att man värderar en gris högre än honom!

Han borde få käka nån äcklig komprimerad kub baserad enbart på vegetabilier.
Citera
2025-12-31, 15:04
Medlem
Tishko var för övrigt besatt av Donald Trump och USA.
"Vilma" har USA:s flagga upplagd på facebook. Ytterligare märkligt sammanträffande.

Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Det står i artikeln att Tishko satt isolerad 25 Feb- 1 Mars efter att ha ofredat en annan intagen allvarligt.
Kanske Robin? Fast Robin kanske var utskriven redan då iofs.

Börjar bli mer och mer osannolikt att namnvalet skulle vara en slump.

Som jag uppfattat det så var namnbytet nått år efter att han blivit frisläppt?
Antingen en hyllning till Tishko eller en förolämpning.

Har de suttit tillsammans kan jag tänka mig att Robin var mer som ett offer än en "kompis" till Tishko.

Att då ta Wilmas namn vore en riktig förolämpning.

Tänk om Robin skulle återigen hamna med Tishko i fängelse.
Undra hur Tishko skulle ta namnbytet då.
Citera
2025-12-31, 15:05
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Jag minns att jag läste ngnstans att Robin uttalade sig - om de 13 st bilder på nakna kvinnor i obduktionsrum som hittades på hans dator - att han tyckte de bilderna var äckliga.
Ngn som minns vart det stod för jag hittar det inte igen.
Ur sid 9: ur fup finns att läsa:
Robin Säbb Hjerth hade på sin dator också 13 unika bilder på döda och nakna
kvinnokroppar från obduktionsrum. Han hade även skärmavbilder från två artiklar
från Aftonbladet; den ena med rubriken ”Man sprutar hudkräm på kvinnor – jagas
av polisen” och den andra med rubriken ”Man begärs häktad för en 24 år gammal
våldtäkt. Överföll 8-årig flicka – ska ha hittats via ett släkt-dna”.
Sid 10 ur fup.
Via webbläsaren Google Chrome
framgår att sökningar gjorts på bl.a. följande sökord: ”ekerö kidnappning ung
flicka” och ”kidnappning ekerö flashback”. Användaren har även den 15 juli 2019
besökt en webbsida med rubriken ”Sjuhärad: Äldre man döms till fängelse för
våldtäkt mot barn”.
Vidare från sid 10:
På datorn fanns även fyra iTunes-säkerhetskopior av innehållet i Robin Säbb
Hjerths telefon. I dessa säkerhetskopior har webbrelaterat material påträffats av
vilket det framgår att användaren under november och december 2018 har sökt på
bl.a. följande sökord via webbläsaren Google Chrome: ”göra någon medvetslös”,
”Rape Drug”, ”våldtäktsdos rohypnol”, ”kloroform”, ”GHB”, ”hur våldtar man”,
”autopsy girl”, ”naked dead”, ”dead nude girl pussy” och ”autopsy close up pussy”.
https://files.catbox.moe/w2ywtk.pdf.
Där framgår också att han åkt omkring en hel dag innan han hittade någon han enl, egen utsago tog ut sin frustration över sitt dåliga mående på dvs den 10-åriga flickan.

Vidare bör noteras att han sökte info om sin eget brott på flashback (det fetade) vilket gör att det inte går att bortse att han gjort det även denna gång innan han haffades grävande ner kroppsdelar av My i skogen
Senast redigerad av Taggad 2025-12-31 kl. 15:22.
Citera
2025-12-31, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Det står i artikeln att Tishko satt isolerad 25 Feb- 1 Mars efter att ha ofredat en annan intagen allvarligt.
Kanske Robin? Fast Robin kanske var utskriven redan då iofs.

Börjar bli mer och mer osannolikt att namnvalet skulle vara en slump.

Som jag uppfattat det så var namnbytet nått år efter att han blivit frisläppt?
Antingen en hyllning till Tishko eller en förolämpning.

Har de suttit tillsammans kan jag tänka mig att Robin var mer som ett offer än en "kompis" till Tishko.

Att då ta Wilmas namn vore en riktig förolämpning.

Tänk om Robin skulle återigen hamna med Tishko i fängelse.
Undra hur Tishko skulle ta namnbytet då.

Har du hittat datum då han blev frigiven? Enligt mina beräkningar borde det skett i februari/mars 2021. Kanske var det en muckpresent.
Citera
2025-12-31, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av online_always
Beror nog helt på vad man tar och det är individuellt. Denna gosse hade lika sneda tänder som barn kan tilläggas. Alla är inte ytliga och måste ha ett colgatesmile, utan att för den skull bruka mediciner

Ja gud. Man kan ha snea tänder utan mediciner och droger. Off topic dock, råkade snubbla in på ämnet
Citera
2025-12-31, 15:08
Medlem
Loikkaris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oliverboi
Frågan är bara hur de visste det.

Kan de ha hittat bilder som GM tagit? Eller vid en husrannsakan sett att en styckning skett.

Jag tror knappast de skulle låta honom utföra en styckning medan de spanar på honom.
Verkligen, låter orimligt att polisen låter han vanhelga kroppen medvetet. Vi får inte veta hur det varit förran FUP släpps till våren - början av sommaren
Citera
2025-12-31, 15:10
Medlem
Kan polisen ha tillgång till GMs moln eller så, och där kunnat se bilder som visar att offret inte levde?
Citera
2025-12-31, 15:11
Medlem
Diavlos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Jo, det är lite märkligt men påverkar det verkligen problemet vi nu diskuterar?

Jag ser problemet med att inte omyndigförklara folk mer vara ett problem där demens är inblandat. Dementa gamla som inte klarar av att ta hand om sig själva är ändå de som ska bestämma vart de ska bo. Och deras barn får inte gå in och sköta deras bankaffärer utan att man skrivit någon form av fullmakt i förtid.

Att omyndigförklara t ex Vilma eller de två dårarna som mördade kvinnor lite längre norrut, hade väl inte hindrat några mord så länge de ändå får gå runt ensamma i samhället?
Det tror jag absolut, en omyndigförklaring på grund av flera skäl både upptäcker problem men också förebygger, när det krävs det omöjliga av folk i vilket sammanhang som helst uppstår problem, sedan behöver det även inbegripa åtgärder som omhändertagande med ibland sluten vård som följd.
Det finns dessvärre många i samhället som förutsätts klara sig själv och inte gör det.
Bodenfallet är ett väldigt bra exempel på att jag har rätt, det här fallet däremot visar att GM tillåts försöka en gång för mycket vilket tvångsvård hade kunnat hantera precis som man gjorde förr, alltså sjuka saker hände oxo förr och hanterades effektivt
All vård är tyvärr frivillig idag, som det ser ut i boden fallet vägrade GM att ta sin medicin och han blev tokig
Senast redigerad av Diavlo 2025-12-31 kl. 15:16.
Citera
2025-12-31, 15:11
Medlem
Man undrar vad för slags dna man hittade från mgm på stationen. Kan han först ha identifierats på övervakningskameror?
Citera
2025-12-31, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laternan
Kan polisen ha tillgång till GMs moln eller så, och där kunnat se bilder som visar att offret inte levde?

Han hade ju tydligen dykt upp på jobbet. När de sedan följde efter honom kanske han hade delarna i bakluckan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in