2025-12-31, 13:54
Medlem
bridgeblandnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
(Tänk den som fick uppleva en femmil med intervallstart i fin och vacker terräng med gott om snö och med långa slingor igen. Ja suck, långt och utdraget på en slö söndag. Varm choklad och limpmacka. Ja, vet att många inte tycker likadant. )
Du får chansen att uppleva detta i Ski Classics 7--8 mars. 50 km individuell start i Orsa, med 2x 25km slingor.
Citera
2025-12-31, 14:01
Medlem
Metallharrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johanhaa
Jag är lite lur på att det blev lite sämre glid på slutet dom två sista heaten. Poromaas och Angers heat var ju väldigt bra med på toppen.

Möjligt, men tyckte det såg mer avvaktande ut överlag.
Citera
2025-12-31, 14:03
Medlem
rainbowias avatar
Om man nu ska köra lotteriverksamhet. Hade det inte varit bättre med denna indelning;
H1 pl 76-100
H2 pl 51-75
H3 pl 26-50
H4 pl 1-25
Citera
2025-12-31, 14:04
Medlem
Ski-entusiastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finnvedssonen
Anger är ett mysterium. Men absolut inget ankare i ett svenskt stafettlag. Snarare kan han vara duglig på sträcka 1 eller 2. Gustaf Berglund är kandidat för sträcka 3. Myhlback överlägset bäst skalle för att positionera sig och avsluta mot motstånd. Visade det även idag. Fortsatt mitt val av ankare.
For det første er det jo som du så humoristisk skrev selv om vilken vekt man burde legge på dette rennet. Og så en sak til.
Det er enbart utholdenheten på høgintensitet i sprint-semisprint han har sin svakhet. Så har det vært helt siden han satset hardere på distanseteknikk og utholdenhet på lite lavere intensitivitetsnivå.Så ingen fare med Anger.
Senast redigerad av Ski-entusiasten 2025-12-31 kl. 14:07.
Citera
2025-12-31, 14:05
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Tänk den som fick uppleva en femmil med intervallstart i fin och vacker terräng med gott om snö och med långa slingor igen. Ja suck, långt och utdraget på en slö söndag. Varm choklad och limpmacka. Ja, vet att många inte tycker likadant.

Ännu fler tycker som du, det är jag säker på. En femmil som du beskriver den, helst i VM eller OS, är för mig det största som går att uppleva inom idrott. Jag skriver "går", för jag har inte gett upp hoppet om att få se det igen. Men tyvärr har nog många gjort det och "lärt sig" att gilla masstarter m.m. eftersom de gillar skidsporten som sådan.

En del kanske även misstolkar kritik mot nya tävlingsformer som kritik mot sporten och känner sig därför nödgade att försvara alla nymodigheter, hur dumma de än må vara och hur liten, om ens någon, ny publik de lockar till sporten.
Citera
2025-12-31, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Metallharry
Möjligt, men tyckte det såg mer avvaktande ut överlag.

Möjligt måste nog se igen för att få en bra uppfattning. Men kändes inte som att det gick så fort i heat två heller med bara två som gjorde jobbet utför.
Citera
2025-12-31, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johanhaa
Möjligt måste nog se igen för att få en bra uppfattning. Men kändes inte som att det gick så fort i heat två heller med bara två som gjorde jobbet utför.
På sendingen til Viaplay Norge viste ekspertene hvor de tapte mesteparten av tiden. De gikk fra 3 til 8 sekunder bak i den siste lengre bakken. Var stor forskjell på hvordan Schumacher gikk bakken og hvordan man gikk den i heat 3, så de har egentlig bare seg selv å skylde.
Citera
2025-12-31, 14:18
Medlem
Snart är touren slut och Kläbo som leder har åkt skidor i 33 minuter och 30 sekunder ( - bonussekunder), när ska de börja åka skidor på riktigt?
Citera
2025-12-31, 14:18
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bridgeblandning
Du får chansen att uppleva detta i Ski Classics 7--8 mars. 50 km individuell start i Orsa, med 2x 25km slingor.
Jippo! Det ser jag fram emot.

*Jippi ska det vara såklart. 😂
Senast redigerad av Gusselby 2025-12-31 kl. 14:25. Anledning: O
Citera
2025-12-31, 14:21
Medlem
Dessa experter på Viaplay, nu diskuterar de att Ebba kanske kan få lucka i uppförsbacken och vinna. Hon kommer ju inte ha en chans utför in mot stadion utan bli omåkt av de flesta i heatet. Har de aldrig sett Ebba åka utför?
Citera
2025-12-31, 14:25
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Det var klart intressant att följa. Klaebo sur på sina medtävlare i heatet, och på Heggen för att han samarbetade med Schumacher och Moser för att hålla hög fart.
Klaebo är ju ovan att förlora, så inte konstigt att han är dålig på det
Citera
2025-12-31, 14:26
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bcdefg
Klaebo är ju ovan att förlora, så inte konstigt att han är dålig på det
Urdåligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera