2025-12-31, 08:23
Medlem
FNLSs avatar
Det kommer bli kaoz.
Men det är väl glömt i februari.
Det här hade annars passat jOnna Sundling.
Citera
2025-12-31, 08:27
Medlem
Alkibiadess avatar
Jag tycker det skall bli intressant att se hur detta kommer fungera. Jag är inte avogt inställd, kan bli intressant med full fart i alla heat. Största risken är väl att Viaplay inte alls kommer att klara av att kommentera detta med tanke på magplasket i det klassiska loppet.
Citera
2025-12-31, 08:36
Medlem
rainbowias avatar
Hoppas de inte förstör det med onödig grafik.
Citera
2025-12-31, 08:42
Medlem
Hoppas att svenska skidorna glider bra i dag, då kan flera svenskor vara med och bidra till en bra tävling. Frida kommer säkert att vara offensiv i sitt heat. Även Ebba och Moa, som är i samma heat som Diggins. Diggins kommer säkert att vara svår att åka i från, så det kan nog bli spurtstrid mellan Diggins och Moa. Heatet med Slind, Heidi, Maja kan säkert också gå fort. Svårt att bedöma vilket heat som kommer gå fortast, det är nog det heat där åkarna samarbetar mest och bäst.
Citat:
Ursprungligen postat av t0xx0m
Damernas startlistor per heat

Heat 1

Heat 2

Heat 3

Heat 4
Citera
2025-12-31, 08:50
Moderator
Dr Kings avatar
Jag antar att (p.g.a fluortester) alla skidor måste vara färdigvallade innan heat 1 startar så att de som startar i heat 4 inte kan dra nytta av någon vallamiss i heat 1 och göra ett annat val av skidor/valla.
Citera
2025-12-31, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GretaForPresident
Är det ens en vintersport, alltså, skidskytte?
För mig är det en skyttetävling där man hasar runt på snö mellan skjutstationerna…

Man kunde lika gärna göra detta till sommarsport - dom kunde springa mellan skyttestationerna istället…

Ja eller helt skippa förflyttningsmomentet då det ändå har noll betydelse.

Golfbil?
Citera
2025-12-31, 09:50
Medlem
Ezzelinos avatar
FIS har på sin livetiming aviserat mellantider vid 1.7, 2.7 och 3.1 km. I nuläget har de helt enkelt Tourställningen som startlista...

I herrarnas tävling skulle det ändå inte förvåna mig om det går snabbt i Klaebos heat tre. Stenshagen och Pellegrino vill hävda sig i totalen, Ogden och Grond torde drömma om etappseger. Första heatet med bl.a. Amundsen och Iversen kommer att satsa hårt också.
Citera
2025-12-31, 09:51
Medlem
Moobs avatar
Vad då heat? är det sprint idag också?

de har väl fan inte börjat med heat i långloppen?
Citera
2025-12-31, 09:55
Medlem
Moobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GretaForPresident
Är det ens en vintersport, alltså, skidskytte?
För mig är det en skyttetävling där man hasar runt på snö mellan skjutstationerna…

Man kunde lika gärna göra detta till sommarsport - dom kunde springa mellan skyttestationerna istället…
Det skulle va ännu mer roligt med skidskytte om man bara hade lite liberalare regler.
https://www.youtube.com/watch?v=4dVpmsfiopU
Citera
2025-12-31, 09:55
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
FIS har på sin livetiming aviserat mellantider vid 1.7, 2.7 och 3.1 km. I nuläget har de helt enkelt Tourställningen som startlista...

I herrarnas tävling skulle det ändå inte förvåna mig om det går snabbt i Klaebos heat tre. Stenshagen och Pellegrino vill hävda sig i totalen, Ogden och Grond torde drömma om etappseger. Första heatet med bl.a. Amundsen och Iversen kommer att satsa hårt också.

3 mellantider som man får försöka memorera. Kommer väl antagligen även en gps-live tid.
Citera
2025-12-31, 10:09
Medlem
Ski-entusiastens avatar
Det blir julaften for de som har som strategi å sabotere for andre. Her kan de virkelig dra nytte av sin "spisskompetens"
For i dette kaoset blir det mye enklere å komme unna med det også. Det var med frykt jeg kollet hvem som var i heat med de norske.
Men kunne dra et lettelsens sukk,. Det kunne fort ha blitt verre enn det blev.
Citera
2025-12-31, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia
3 mellantider som man får försöka memorera. Kommer väl antagligen även en gps-live tid.

Bara köra egen klocka så lär man ha bäst koll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in